Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
3 6 7 14 5 10 35 70 15 30 1. Co mají společného zlomky
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. Co mají společného zlomky 3 6 7 14 5 10 35 70 15 30 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová
2
2. Co o tématu znám Společný dělitel skupiny přirozených čísel
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 2. Co o tématu znám Společný dělitel skupiny přirozených čísel Je takové přirozené číslo, které je dělitelem každého z nich. Největší společný dělitel skupiny přirozených čísel Je takové přirozené číslo, které je největší ze všech společných dělitelů. D ( 16, 24) = 8 Dělitelé čísla 16 – 1, 2, 4, 8, 16 Dělitelé čísla 24 – 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24
3
3. Jaké si řekneme nové termíny
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3. Jaké si řekneme nové termíny Úpravy zlomků: Krácení zlomku Čitatele i jmenovatele vydělíme stejným číslem Rozšiřování zlomků Čitatele i jmenovatele vynásobíme stejným číslem
4
𝟔 𝟖 = 𝟑 𝟒 𝟑 𝟓 = 𝟏𝟐 𝟐𝟎 𝟑 𝟏𝟓 = 𝟏 𝟓 𝟒 𝟗 = 𝟐𝟎 𝟒𝟓 4. Co si řekneme nového
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4. Co si řekneme nového KRÁCENÍ ZLOMKU ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKU : 2 . 4 𝟔 𝟖 = 𝟑 𝟒 𝟑 𝟓 = 𝟏𝟐 𝟐𝟎 : 2 . 4 : 3 . 5 𝟑 𝟏𝟓 = 𝟏 𝟓 𝟒 𝟗 = 𝟐𝟎 𝟒𝟓 : 3 . 5
5
5. Procvičení a příklady Zkrať zlomky číslem 3 6 9 24 3 15 30 6 18
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5. Procvičení a příklady Zkrať zlomky číslem 3 6 9 24 3 15 30 6 18 12 27 Rozšiř zlomky číslem 4 2 5 4 6 7 5 8 3 9 14
6
ZLOMEK V ZÁKLADNÍM TVARU
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 6. Něco navíc ZLOMEK V ZÁKLADNÍM TVARU Zlomek v základním tvaru je zlomek, jehož čitatel a jmenovatel jsou čísla nesoudělná (tzn. nemají společného dělitele). Zlomek v základním tvaru již nelze krátit. Abychom měli zlomek v základním tvaru, musíme čitatele i jmenovatele zkrátit největším společným dělitelem. : 8 D ( 16, 24) = 8 Dělitelé čísla 16 – 1, 2, 4, 8, 16 Dělitelé čísla 24 – 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24 = 2 3 : 8
7
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 7. CLIL Multiplying or dividing the numerator and denominator of a fraction by the same (non-zero) number results in a fraction that is equivalent to the original fraction. Reduction fraction Is dividing the numerator and denominator of fraction the some number (non-zero). Dissemination fraction Is multiplying the numerator and denominator of fraction the some number (non-zero).
8
8. Zpětná vazba - test Najdi zlomky v základním tvaru 16 8 8 7 7 4 4 5
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. Zpětná vazba - test Najdi zlomky v základním tvaru 16 8 8 7 7 4 4 5 24 6 5 10 Zkrať zlomky do základního tvaru 24 12 32 24 45 27 14 42
9
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.