Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Kamil Rudolecký Luhačovice
2
Priority MD v oblasti dopravní infrastruktury
Silnice - pokračuje příprava (rekordní výdaje v 2016), významný posun většina tahů územně ukotvena, práce na DUR a DSP výstavba - zahajování nových staveb modernizace D1 velký rozsah oprav a modernizací, Železnice Dokončování koridorů III a IV Modernizace nádražních budov Rekonstrukce a modernizace tratí a nádraží Program rozvoje rychlých železničních spojení v ČR
3
Maximální možné využívání evropských zdrojů na dopravu
Stav čerpání kombinace prostředků SFDI + OPD II historicky za rok 2016 nejlepší čerpání celého rozpočtu SFDI v současné době prostavěno 21 mld. Kč z OPD II, OPD II vyhlásil ze všech programů nejvyšší objem výzev za předpokladu čerpání 25 mld. evropských prostředků v OPD na rok bude vyčerpáno cca 1/4 celého OPD 2014 – 2020 na stavby, dočerpání OPD v 2020 v OPD se připravují i výzvy v oblasti elektromobility (dobíjecí stanice) nebo obnovy vozidlového parku osobní železniční dopravy
4
2. kola tendrů ŘSD ČR v zahájených užších řízeních
Zahájeno D6 (Lubenec, Nové Strašecí – Řevničov, Řevničov), D35 Opatovice – Časy – Ostrov, D48 Frýdek Místek (obě etapy), D11 Hradec Králové – Smiřice, Jaroměř paralelně i menší stavby v 2. kolovém řízení Klíčové je dokončit výkupy, majetkoprávní přípravu a získat stavební povolení – rizika odvolání Otevírání nových úseků ŘSD ČR v 2017: - modernizovaná D1, D3, D4, D8 (2. profil), D11 - vybrané úseky na I/3, I/9, I/11, I/14, I/34, I/35, I/37, I/44
5
D 49 D49 Hulín – Fryšták Stavba byla zařazena mezi prioritní stavby se stanoviskem EIA dle 244/1992 Sb., a dne získala závazné stanovisko EIA Bylo zahájeno stavební řízení – jako poslední doklad pro vydání stavebního povolení MŽP v květnu 2017 udělilo výjimku dle § 56. zákona č. 114/1992 Sb. (výjimka na více jak 10. chráněných živočichů). Soud na základě žaloby ekologických aktivistů na začátku června pozastavil výjimku. Předpokládaný termín realizace proto nejdříve roce 2018 (zaleží na konání soudu a především jeho rozhodnutí) D49 Hulín – státní hranice Technicko – ekonomická studie byla schválena CK ve variantě E: Hulín – Fryšták kategorie R24,5/120, Fryšták – Vizovice kategorie R25,5/120, Vizovice – státní hranice ČR/SR kategorie S12,5/ v uspořádání 2+1. Pro úsek Vizovice – státní hranice ČR/SR byla zpracována technicko vyhledávací studie, která bude v nejbližší době předložena na CK. Tato studie bude podkladem pro zpracování dokumentace EIA.
6
D 55 D55 Otrokovice, obchvat Je vykoupeno 99,65% pozemku (chybí poslední vyvlastnění) Stavba je zařazena mezi prioritní stavby se stanoviskem EIA dle 244/1992 Sb., a má vydané závazné stanovisko Předpoklad zahájení realizace 2018 D55 Olomouc - Břeclav Po Staré Město v kategorii R25,5/120 Dále kombinovaná varianta →V úseku Bzenec – Rohatec galerie v kategorii S11,75/80 D55 Přerov – Olomouc Vydáno územní rozhodnutí a získáno závazného stanoviska EIA. Probíhá podrobný geotechnický průzkum a v příštím roce bude probíhat zpracování dokumentace pro stavební povolení včetně inženýrské činnosti
7
D-O-L Zpracování Studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj – Odra- Labe - vybrán zpracovatel, rozběhnuty práce, schůzka u prezidenta Baťův kanál V návaznosti na Petrov se dokončuje projektová příprava plavební komory v Bělově a v Rohatci. Rekreační přístav Napajedla – Pahrbek v přípravě Rekreační přístav Veselí nad Moravou v přípravě
8
Novela stavebního zákona:
Nová legislativa Novela stavebního zákona: hlavním cílem: celkové zjednodušení povolovacích procesů, jednotné řízení v rámci pozměňovacích návrhů v PSP ve 3. čtení neprošly 3 klíčové aspekty pro rezort dopravy: nemožnost přiznat odkladný účinek žaloby proti vyvlastnění předběžná držba změna příslušnosti pro vedení územního řízení a vyvlastnění u staveb obsažených v PÚR ČR z ORP na krajské úřady Zákon 416/2009 Sb. (MD + MPO) o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury hlavní myšlenka: respektovat specifičnost infrastrukturních staveb a umožnit tak jejich jednodušší, efektivnější a odbornější posouzení a projednání prostor pro dokončení hlavních myšlenek SZ za účelem urychlení výstavby DI Stavební trh vs. ZZVZ: nabídkové ceny zakázek (rozdíl předpokládané a reálné tržní ceny za stavební práce) aktualizace smluvních obchodních podmínek na světový standard FIDIC
9
Smluvní obchodní podmínky FIDIC:
Vize ministerstva dopravy v oblasti dopravní infrastruktury do budoucna I Smluvní obchodní podmínky FIDIC: snaha o standardizaci obchodních podmínek ve stavebnictví prostřednictvím investorských organizací MD ŘSD má ze strany MD schválené červené, žluté i zelené verze podmínek SŽDC - červené schváleny, další „barvy“ v přípravě Efektivní řízení staveb: BIM = informační model/managemnet stavby MOTIVACE KE ZRYCHLENÍ A ZLEPŠENÍ (METODIKY)
10
Tranformace železniční sítě
Vize ministerstva dopravy v oblasti dopravní infrastruktury do budoucna II Vodní cesty transformace ŘVC na příspěvkovou organizaci nově financovány i povodí Tranformace železniční sítě V souvislosti s VRT a autonomní mobilitou úvahy nad rozsahem sítě, zabránění fragmentace nepoužívaných tratí Autonomní mobilita - legislativa infrastrukturní dopady
11
Finanční výhledy
12
Finanční výhledy – co s tím..
Do roku 2020 budou reálná čísla vyšší – dočerpávání zdrojů OPD MD již předkládá žádosti do speciálních programů kombinovaných s úvěry Model financování PPP: 2015: vybrány jako pilotní projekty stavby mimo síť TEN-T (D4 a D7) v současné době vyhodnocována zakázka na poskytování poradenství při zadání PPP pro dostavbu tahu D4, zahájení předkvalifikace na 2017/2018 Příprava na období 2021+ Nutné zahájit čerpání již ve stavební sezoně 2021 Pravděpodobně nižší spolufinancování, kombinace s úvěry
13
Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.