Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA
3
Firma se stala největším výrobcem zemědělské techniky v Československu
Prostějovská továrna Wichterle a Kovářík a.s., zkráceně WIKOV, byl významný strojírenský podnik v tehdejším Československu Podnik vznikl 22. prosince roku 1918 sloučením dvou prostějovských, původně konkurenčních firem Wichterle a Kovářík Firma se stala největším výrobcem zemědělské techniky v Československu
4
W 40 V roce 1924 tu začala výroba automobilů, která však trvala jen do roku Cílem firmy byla malosériová produkce vozů pro bohaté zákazníky
5
Wikov IV/18 1000, Československo 1922
6
Čtyřdveřový čtyřmístný faeton (typ sportovní karoserie se sklápěcí střechou),
motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHC, objem 1000 cm³, bez přeplňování, výkon 13,0 kW (18,0 k), mechanická třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 800 kg, maximální rychlost 70 km/h
7
Wikov IV/16 Phaeton, Československo 1924
8
Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol
Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHC, objem 1244 cm³. Mechanická třístupňová převodovka, max.rychlost 70 km/h. Přední brzdy vůz neměl, zadní brzdy byly bubnové
9
Wikov IV/18, Československo 1924
10
Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol
Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec, objem 1244 cm³, výkon 13,0 kW (18,0 k), mechanická třístupňová převodovka, maximální rychlost 80 km/h. Vpředu tuhá náprava a podélná listová pera, vzadu tuhá náprava a podélná listová pera, přední brzdy vůz neměl, zadní brzdy byly bubnové
11
Wikov 7/28 Pickup, Československo 1926 (1925-1930)
12
Oblíbený užitkový automobil pro drobné živnostníky - zelináře, pekaře, řezníky aj., maximální rychlost 80 km/h
13
Wikov 1500 Sport, Československo 1926
Dvoudveřový dvoumístný roadster, třístupňová převodovka, hmotnost 830 kg maximální rychlost 140 km/h a spotřeba 12 l/100 km. Roadster, i spyder nebo spider, je auto s dvěma sedadly, většinou bez střechy (nebo se střechou skládací), bez bočních a zadních oken
14
Wikov 7/28 Sport, Československo 1926
15
Třístupňová převodovka, rozvor 2750 mm, hmotnost 900 kg, maximální rychlost asi 120 km/h
16
Jeden z vozů Jana Wericha vyrobený pro sport i závody
17
Wikov 7/28 Special, Československo 1928
18
Vůz bez dveří, dvoumístný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol
19
Výkon 29 kW (40 koní), mechanická třístupňová převodovka, maximální rychlost 150 km/h
20
Wikov 7/28 Cabriolet, Československo 1928 (1925-1930)
dosahoval rychlosti 80 až 100 km/h
21
Wikov 7/28 Limousine, Československo 1928
22
Hmotnost 1050 kg, maximální rychlost 85 km/h
23
Wikov 7/28 Sanita, Československo 1928 (1925-1930)
Model 7/28 byl prvním sériovým typem značky Wikov, byl vyráběn , celkem bylo vyrobeno 280 vozů. V roce 1930 prošel modernizací, vozy pak dosahovaly rychlosti 80 až 100 km/h
24
Wikov 35, Československo 1929
25
Čtyřdveřový šestimístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol
26
Pohotovostní hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 100 km/h
27
V roce 1929 začala firma vyrábět zemědělské traktory
29
Wikov 7/28 Sanita, Československo 1930 (1930-1932)
30
Třídveřová čtyřmístná sanita, motor vpředu a pohon zadních kol
31
Původní výkon 28 koní byl od roku 1930 zvýšen na 32 koní
32
Výrobce nabízel vozidlo v deseti různých provedeních
33
Wikov 7/28 Limousine, Československo 1930 (1925-1930)
34
Čtyřdveřová šestimístná limuzína, kapalinou chlazený čtyřválec, objem 1478 cm³
35
Maximální rychlost 105 km/h
36
Wikov 70 Cabriolet, Československo 1930 (1930-1931)
37
Zážehový, kapalinou chlazený řadový osmiválec (R8), rozvod OHC, objem 3485 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 107,0 mm, komprese 5,1, dva karburátory Zenith, bez přeplňování, výkon 51 kW (70 koní) při 3000 ot/min, točivý moment 215 Nm při 1600 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1520 kg, maximální rychlost 130 km/h
38
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Údajně vznikly jen tři exempláře. Vystavený vůz je prvním vyrobeným vozem tohoto typu
39
Původně byl karosován jako luxusní automobil pro představitele firmy Wikov Počátkem války v továrně provedli jeho přestavbu na hasičský vůz, aby nebyl zabaven pro armádu
40
Wikov 35 Kapka, Československo 1931
41
Dvoudveřový čtyřmístný uzavřený vůz s aerodynamickou karosérií, motor vpředu a pohon zadních kol. Třístupňová převodovka, rozvor 2800 mm, hmotnost asi 1200 kg, maximální rychlost 105 km/h
42
Celkem byly postaveny a prodány zřejmě pouze tři vozy, které se v drobnostech vzájemně lišily. Vůz byl nazýván Kapka nebo Krasin či Kapucín
43
Wikov 7/28, Československo 1932
Maximální rychlost 90 km/h s výkonem 28 koní, později byl výkon zvýšen na 32 koní
44
Wikov 70, Československo 1933 Čtyřdveřový šestimístný uzavřený vůz (limuzína), motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový osmiválec s rozvodem OHC, objem 3485 cm³, čtyřstupňová převodovka, hmotnost 1480 až 1640 kg (podle karosérie), maximální rychlost 125 až 130 km/h. Osmiválcový Wikov 70 se vyráběl v letech 1932 a 1933, byly postaveny jen tři vozy. Na fotografii je luxusní šestimístná limuzína
45
Wikov Baby, Československo 1934
Wikov to zkoušel i z druhé strany. Model Wikov Baby měl zaútočit proti nejlevnějším vozům tehdejší doby, jeho výroba ale nakonec vůbec nezačala
46
Bylo postaveno pět prototypů tohoto lidového vozu, všechny měly motor vzadu
Maximální rychlost 70 km/h
47
Wikov 40 Cabriolet, Československo 1934
48
Model vyráběli v letech 1933 až 1937, celkem postavili 330 vozů
49
Pohotovostní hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 105 km/h
50
Wikov 40 Cabriolet Vanvooren, Československo 1934
51
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol
52
Objem 1942 cm³, výkon 32 kW (43 koní) při 2800 ot/min, maximální rychlost 110 km/h
53
Wikov 40, Československo 1935 (1933-1937)
54
Dvoudveřový čtyřmístný tudor, motor vpředu a pohon zadních kol, maximální rychlost 105 km/h
55
Veteráni této značky jsou dnes mimořádně ceněným zbožím
Veteráni této značky jsou dnes mimořádně ceněným zbožím. I proto, že osobních Wikovů se celkem vyrobilo jen asi osm set
56
Navíc vzniklo ještě něco přes sto nákladních vozidel
57
Český Rolls-Royce, to byl Wikov
58
Novinkou, které dosud neznají silnice žádného z evropských států, je lůžkový autobus, patřící Baťovým závodům a je první svého druhu v Evropě. Autobus je určen pro pravidelnou noční dopravu mezi Zlínem a Prahou. Středem, po celé délce vozu je chodba, po jejíž každé straně je ve čtyřech částech umístěno 22 lůžek. Vpředu vozu, za motorem je kabina pro dva řidiče a průvodčího, vzadu pak umývárna a malé oddělení pro lůžkové prádlo a přikrývky. Hlavní vchod do vozu je z kabiny pro řidiče, nouzové dveře pak vzadu, na konci chodby Postaven byl na podvozku Mercedes-Benz
59
Pro Wikov byla automobilová výroba jen tak navíc, hlavní byla výroba zemědělských strojů, kam se značka i vrátila
60
Po druhé světové válce byla společnost znárodněna a stal se z ní Agrostroj Prostějov
61
A po sametové „revoluci“ ?
Agrostroj Prostějov, a.s. IČO: Vymazáno Výpis z obchodního rejstříku Datum zápisu Datum zániku Stav Vymazáno Obchodní firma Agrostroj Prostějov, a.s. Z materiálů na internetu sestavil
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.