Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_ 14_41BlaJ-11 Název tematické oblasti (sady) Testy z českého jazyka a literatury Název vzdělávacího materiálu Souhrnné opakování 11 Druh učebního materiálu test Anotace Test je určen na prověření znalostí z literatury a gramatiky Klíčová slova Dekadence, impresionismus, symbolismus, řečník, historik, Sofoklés, Platón, Pythagoras Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Obory s maturitní zkouškou – typ M Ročník IV. Typická věková skupina let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Mgr. Blahutová Jarmila Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost 400kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blahutová Jarmila. Dostupné z portálu
2
a) dekadence b) impresionismus c) symbolismus d) jinak
Definice uměleckého směru zní: Je mezinárodní sloh, který se z výtvarného umění postupně rozšířil i do jiných uměleckých odvětví. Programově požaduje rozchod s tradicí 19. stol., požaduje návrat k přírodě jako reakci na překotný rozvoj vědy a techniky, využívá často rostlinných a přírodních motivů a ornament. Jmenuje se: a) dekadence b) impresionismus c) symbolismus d) jinak
3
Která věta je bez pravopisných chyb:
a) V kulturní rubrice byl zajímavý fejeton. b) Z balkonku se nesla vůně orchideý. c) Kup citróny, kiwy a grepy. d) V drogérii visí plagát s nabídkou nových parfémů.
4
Učitelem Aristotela byl:
a) Sofokles b) Pythagoras c) Platón d) Sokrates
5
Cicero byl: a) řečník b) historik c) filozof d) matematik
6
Poetismus: a) staví na podvědomí, fantazii
b) je ovlivněn Freudovou psychoanalýzou c) využívá metodu volné asociace představ d) má revoluční charakter a výlučně optimistický ráz
7
Do které z následujících vět je nutné doplnit výraz naši, aby byla věta napsaná správně:
a) Vyslechli zprávu o ……….. zkušenosti. b) Vyprávěli o návštěvě ……… chalupy. c) Primátor přijal ……….. školní delegaci. d) Chodí si pro radu k ………. mamince.
8
Autorem knihy „Bylo nás pět“ je:
a) M. Twain b) K. Poláček c) V. Čtvrtek d) E. Bass
9
Slavný román z doby renesanční proslavil ušlechtilý rytíř Don Quijote, který se vrhá do boje s větrným mlýny, bojuje za dobro a lásku. Jak se jmenuje autor tohoto románu? a) Michael do Ruyter b) Jan Amos Komenský c) Miguel de Cervantes d) William Shakespeare
10
Literární památky „Život Konstantinův“ a „Život Metodějův“ jsou psány:
a) latinsky b) staročesky c) staroslověnsky d) jinak
11
Autorem nejstarší česky psané kroniky je:
a) Kosmas b) neznámý autor, tzv. Dalimil c) Václav Hájek z Libočan d) E. Bass
12
Autorem bajek byl: a) Jan Neruda b) Ivan Olbracht c) K. H. Borovský
d) K. H. Mácha
13
V následujícím textu urči počet sloves ve tvaru určitém: Být či nebýt – to je, oč tu běží.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.