Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_10 Pedagogika volného času Téma sady: Pedagogika a psychologie Obor, ročník: Sociální činnost, 4. ročník Datum vytvoření: září 2013 Anotace: Volný čas - vymezení, polovolný čas, Pedagogigika volného času, její předmět Metodický obsah: Výklad nového učiva, pojmy, upevnění vědomostí

2 Volný čas Volný čas je důležitější součást našeho života.
Denis Diderot

3 Volný čas - pojem Volný čas je dobou, kterou má člověk k dispozici pro činnost sebeurčující a sebevytvářející Odpočinek a zábavu Rozvoj zájmové sféry Zlepšení kvalifikace Účast na veřejném životě Volný čas je doba, v níž je člověk nejvíc sám sebou Kaplan

4 Volný čas [1]

5 Polovolný čas Hraniční činnosti na pomezí času povinného a vázaného
Činnosti přinášející radost i praktický užitek (ruční práce, kutilství, zahrádkaření)

6 Pedagogika volného času
Pedagogika volného času je samostatná vědní disciplína mezi vědou o volném čase a pedagogikou. H. W. Opaschowski

7 Pedagogika volného času
Společenská věda Mezidisciplinární věda, která se dotýká mnoha oborů, mezi nimiž nejsou ostré hranice Zkoumá vznik volného času, jeho rozvoj a podmíněnost společenským kontextem

8 Pedagogika volného času
Se zabývá: pojetím a cíli obsahem a způsoby výchovného zhodnocování volného času organizacemi a institucemi, které aktivity uskutečňují koncepcemi jeho dalšího vývoje na základě rozvoje společnosti a oboru

9 Vymezení volného času nepracovní čas čistá doba volna
neproduktivní čas (nic nevyrábím) aktivní odpočinek doplněk k práci zotavení rozptýlení se neplacená činnost poskytující uspokojení

10 O trávení volného času rozhoduje
věk pohlaví zdravotní stav rodinný stav vzdělání, povolání bydliště roční období materiální zajištění pracovní nebo volný den

11 Otázky a úkoly 1. Vyjmenujte činnosti spojované s volným časem.
2. Vymezte pojem polovolný čas. 3. Objasněte předmět pedagogiky volného času. 4. Co rozhoduje o trávení volného času?

12 Použitá literatura HÁJEK B.; HOFBAUER B.; PÁVKOVÁ J. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. vyd. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN Použitý obrázek: [1]

13 Použité zdroje Dílo smí být dále šířeno pod licencí CC BY-SA.
Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Všechna neocitovaná autorská díla jsou dílem autora. Všechny neocitované kliparty a další grafické objekty jsou součástí prostředků výukového sw Smart Notebook a MS Office.


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google