Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PC Vstupní periferie
2
Ovládání PC, zadávání textu, snímání obrazu
3
Klávesnice
4
Klávesnice
5
Klávesnice Každé stisknutí, držení či uvolnění libovolné klávesy vyhodnotí řídící elektronika klávesnice a posílá do počítače kód klávesy
6
Myš Myš vyhodnocuje pohyby rukou a program v počítači s ní synchronizuje pohyb kurzoru (nejčastěji ve tvaru malé šipky) zobrazeného na obrazovce monitoru.
7
Myš Kuličková Optická Kulička se otáčí na podložce a její pohyby ve dvou směrech "x a y" se přenáší na snímací kroužky, které přerušují světlo "fotobuňkám". Počet bliknutí odpovídá vzdálenosti o jakou se myš pohnula daným směrem, což se posílá do počítače Optický snímač (minikamera) fotí LED diodou osvícenou podložku. Elektronika pak vyhodnocuje o kolik se posunuly za sebou následujících obrázky ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné hodnoty posílá do počítače
8
TouchPad Elektronika vyhodnocuje dotyk prstu a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače
9
TrackBall Kulička je otáčena prstem, přičemž princip vyhodnocování pohybu je stejný jako u kuličkové myši
10
TrackPoint Elektronika vyhodnocuje jakou silou a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače
11
Grafický tablet Elektronika vyhodnocuje tlak pera a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru, síle přítlaku a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače Grafický tablet umožňuje kreslit speciálním perem volně rukou jako na papír, přitom stejně jako když se například na skutečnou tužku víc tlačí, zanechává sytější stopu...
12
Dotyková obrazovka Elektronika vyhodnocuje pozici doteku jednoho nebo i více prstů
13
Joystick (volant) Elektronika vyhodnocuje pod jakým úhlem a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače Elektronika vyhodnocuje úhel natočení volantu a pedálůaklonění ovladače, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače
14
Snímání obrazu
15
Webkamera Obsahuje obrazový snímač. Do počítače se posílají jednotlivé snímky, které lze programem zpracovávat a ukládat jako fotky, nebo jako video.
16
Scanner
17
Scanner - princip Papírová předloha
Odraz světla od předlohy Bílým světlem přejíždí a svítí si na papír - odražené (barevné) světlo vyhodnocuje řádkovým obrazovým snímačem a do počítače posílá barvu každého bodu na jednotlivých řádcích předlohy Sklo skeneru Pevné zrcadlo Pohyblivý zdroj světla - lampa Odražené světlo Pohyblivé zrcadlo Barevný snímač
18
Mini scanner Optický snímač vyhodnocuje jen malý proužek odraženého světla, zjištěné hodnoty (barvy jednotlivých bodů) posílá do počítače
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.