Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Hodnoty a Společenská odpovědnost firem
Ing. Jan Havlík, MPA tajemník MěÚ Žďár nad Sázavou KÚ Jihlava
2
Hodnoty-principy-pilíře?
„Základní hodnoty, které naplňují určitý podnik životem, musí být především autentické.“ Jim Collins a Jerry Porras Trojí zodpovědnost (anglicky triple bottom line) je princip, podle kterého by činnost firmy měla stát na třech pilířích: ekonomické prosperitě (profit), kvalitě životního prostředí (planet) a společenském kapitálu (people). Kde a jak vznikly? Kdo je jejich nositelem? Kdy se hodnoty jednotlivců a organizace potkávají? Jak se to projevuje?
3
Trojí zodpovědnost - pilíře (hodnoty
Trojí zodpovědnost - pilíře (hodnoty?) Společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility – CSR)
4
Lidé (people)
5
Životní prostředí (planet)
6
Ekonomika, zisk (benefits, profit)
7
Předpoklady a znaky nebo projevy?
Informační centra, vozíky a plošiny pro imobilní, přebalovací pulty jsou pouhým předpokladem (znakem) odpovědnosti, ale spokojenost sami o sobě nezajistí. Podobně jako třídění odpadu, energetické úspory nebo tisk na recyklovaný papír nezachrání naši modrou planetu. Redukce nákladů a efektivnější procesy bez chuti je hledat, využívat a soustavně realizovat mají omezený a dočasný efekt. Jaké jsou tedy reálné projevy odpovědnosti?
8
Projevy i základní hodnoty
Jsem vstřícný k lidem, pomáhám, mám zájem o druhé, zdravím, podporuji, plním své sliby …. Netisknu a nesvítím zbytečně, neplýtvám, nejedu autem, ale …, třídím odpad….. Je mi to vlastní a přirozené, jsme tak vychováváni od dětství To jsou projevy a nesou je autentičtí lidé! autenticita osobnosti pak znamená „opravdovost a ryzost člověka, schopnost a dovednost být sám sebou, důvěřovat si a akceptovat se“ prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc
9
Několik jich znám, vážím si jich a jdeme do toho společně !
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.