Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHelena Soukupová
1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš Ryba NÁZEV: VY_32_Inovace_Fyzika_1 ČÍSLO DUM: 3 TÉMA: Třecí síly v praxi ROČNÍK: 7. OBDOBÍ REALIZACE: 3/2012
2
Anotace žáci se naučí rozdíl mezi užitečným a škodlivým třením
žáci budou vědět jak snížit škodlivé tření a naopak zvýšit užitečné tření
3
TŘECÍ SÍLY V PRAXI
4
Tření škodlivé vzniká na stykových plochách pohyblivých částí strojů
snažíme se ho zmenšovat (broušením; leštěním; mazivy; oleje; ložiska – kuličková, válečková; …)
5
Kuličkové ložisko Wikipedie, otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:
6
Tření užitečné je nezbytnou podmínkou chůze, jízdy automobilů, …
snažíme se ho zvyšovat (např.: štěrk a písek při náledí, zářezy na zimních pneumatikách, …)
7
Pneumatika Wikipedie, otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:
8
Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžená a Jiří BOHUNĚK. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Dotisk 2. upravené vydání. Praha: Prometheus, spol.s r.o., Učebnice pro základní školy. ISBN Wikipedie, otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z: Wikipedie, otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.