Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie České Budějovice Marketingový plán podniku Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková Autor bakalářské práce: Zoltán Sobotovič České Budějovice, červen 2016
2
Obsah Motivace k řešení problému, Představení společnosti, Cíl práce,
Aplikační část, Výzkumné otázky, Návrhy opatření, Závěr, Doplňující otázky.
3
Motivace k řešení problému
Profesní angažovanost v daném oboru, Praktické využití. Společnost ZS s.r.o. Česká společnost od roku 1977, Tradiční český výrobce optoelektronických čidel, Spolehlivý dodavatel, Významný zaměstnavatel v netolickém regionu.
4
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat vnější
a vnitřní prostředí vybraného podniku, zhodnotit stávající situaci a navrhnout doporučení pomocí marketingového plánu na základě zjištěných skutečností.
5
Aplikační část Optoelektronická čidla ve společnosti ZS s.r.o.
Hlavní výrobní program, Specializace na sériovou i nestandardní výrobu. Analýza SWOT Mírně ofenzivní pozice, Kvalitní výrobky a vlastní vývoj, Velmi silná zahraniční konkurence. Analýza STEP Mobilita a přístup k práci, Vývojové, inovační a technologické trendy, Mezinárodní vztahy. Analýza SPACE Konzervativní prostředí s nízkým růstovým potencionálem.
6
Aplikační část Tržní podíl významných dodavatelů čidel v ČR
7
Aplikační část Podíl jednotlivých výrobků na celkovém prodeji
8
Aplikační část Přehled prodejů čidel podle států v tis. Kč
9
Aplikační část Marketingový mix 4P Product Price Place Promotion
kvalitní a spolehlivý výrobek cenově dostupný, dodávky dle požadavků zákazníka. Price ceníkové ceny, množstevní slevy, ceny pro distributory. Place přímé dodávky, distributoři, obchodní zástupci. Promotion osobní jednání, webová prezentace účast na výstavách, odborné články a inzerce.
10
Aplikační část Vyhodnocení marketingového plánu za I. Q 2016
11
Výzkumné otázky Lze dosáhnou růstu prodeje v segmentu optoelektronických a magnetických čidel? Ano, za předpokladu posílení konstrukce a obchodu. Má prodej optoelektronických a magnetických čidel perspektivu? Ano, vzhledem k vysokým požadavkům na automatizaci výroby. V jakém konkurenčním postavení na trhu se společnost ZS s.r.o. nachází? Společnost se nachází v tvrdém mezinárodním konkurenčním prostředí. Jak velkou roli hraje cena při prodeji čidel? Záleží zda jde o koncového uživatele nebo o výrobce, který je používá do svého zařízení. Jaké informace potřebujeme při tvorbě marketingového plánu na období jednoho roku? Cíle, ke kterým budeme směřovat naše obchodní aktivity a formy naší prezentace.
12
Návrh opatření Personální posílení obchodního a technického úseku,
Pravidelné vyhodnocení marketingového plánu, Pravidelné školení obchodního úseku, Změna organizační struktury – vytvoření úseku Logistiky, Vytvoření Katalogu zákaznických aplikací pro obchod, Sledování kalkulovaných nákladů, Využívání úspor z rozsahu, Snižování pracnosti výrobků.
13
Závěr Navržený marketingový plán byl předložen vedení společnosti a je průběžně aplikován v praxi, Společnost přijala k praktické realizaci návrhy opatření ke zvýšení prodejů a snižování nákladů, Cíl bakalářské práce byl splněn.
14
Doplňující otázky vedoucího práce
Pokud byste měl uvést marketingový rozpočet firmy pro příští rok, z jakých nástrojů marketingového mixu byste vycházel?
15
Doplňující otázky oponenta práce
Kde jste čerpal pro sestavení plánovaných nákladů marketingového plánu 2016? Který z Vašich návrhů opatření byste aplikoval jako první? Děkuji Vám za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.