Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Tourfilm 2016, Karlovy Vary,
2
filmové kanceláře Marketing regionu jako destinace pro filmovou / audiovizuální produkci; spojka mezi filmaři a místní infrastrukturou a úřady Film commission, film office, screen office Celosvětově přes kanceláří Většinou na regionální nebo komunální úrovni EUFCN – evropská asociace filmových komisí: 85 kanceláří z 27 zemí AFCI – světová asociace filmových komisařů (film commissioner): 360 komisí ze 40 zemí světa
3
CZECH FILM COMMISSION Založena 2004 jako součást o.p.s. Česká filmová komora, od 2013 pod NFA, příspěvkovou organizací MK Přechod pod Státní fond kinematografie od ledna 2017 Hlavní úlohy: _ propagace ČR jako atraktivní destinace pro AV výrobu _ „vstupní brána“ do ČR pro zahraniční producenty a komplexní zdroj informací včetně zprostředkování kontaktů _ prostředník mezi filmovým sektorem, úřady a institucemi _ kultivaci vstřícného prostředí
4
CÍLOVÉ SKUPINY Zahraničí _ producenti a filmaři obecně
_ investoři a daňoví / finanční poradci v oblasti AV výroby _ odborná média Česká republika _ producenti, filmaři a jejich profesní sdružení _ dodavatelé filmových služeb i dodavatelé služeb mimo AV sektor _ úřady a instituce, kterých se AV výroba týká / může týkat _ široké spektrum médií
5
Spolupráce s regiony ČR
Budování sítě kontaktů Vznik kontaktních míst pro filmaře Dlouhodobá prezentace přínosů natáčení Propojování regionů s audiovizuálním sektorem Podpora marketingu Konzultace Založení Film Friendly soutěže (s APA a CzechTourism) Iniciace vytvoření prvních regionálních filmových grantů
6
REGIONÁLNÍ filmové kanceláře
Marketing regionu směrem k filmovým profesionálům Ústřední kontaktní a informační místo pro filmaře Uzlový bode v komunikaci mezi filmaři a úřady Kultivace místního prostředí pro AV produkci Pozitivní PR filmového sektoru směrem k veřejnosti V širším měřítku Přispívají k rozvoji filmové kultury regionu Podporují rozvoj a propagaci regionu
7
ČINNOSTI FILMOVÝCH KANCELÁŘÍ / 1
Marketing a propagace směrem ven _ účast na odborných akcích _ osobní kontakt _ listingy v databázích, inzerce _ fam tripy (např. location tours) Informace a konzultace _ informace o podmínkách natáčení _ napojení na místní infrastrukturu _ napojení svých místních filmařů na jiné regiony
8
ČINNOSTI / 2 Lokace _ dobrá znalost prostředí a místních expertů
_ podpora při vyhledávání lokací a motivů _ proces povolení _ zprostředkování kontaktů PR směrem dovnitř ˃ informování veřejnosti _ aktivní práce s médii _ návštěvy natáčení _ lobbing
9
ČINNOSTI / 3 ˃ Napojení na celonárodní a mezinárodní programy
Filmová kultura _ spolupráce s dalšími institucemi _ podpora kin _ filmové přehlídky Filmová výchova _ konzultace pro školy _ návštěvy natáčení / návštěvy štábu ve školách ˃ Napojení na celonárodní a mezinárodní programy
10
KONTAKT Ludmila Claussová ludmila@filmcommission.cz 728 132 026
Nela Cajthamlová
Podobné prezentace
© 2025 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.