Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tato prezentace byla vytvořena
v rámci projektu Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
2
Obor: Autoelektrikář Ročník: 2. Vypracoval: Tomáš Dolina
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí T Stupně odrušení Obor: Autoelektrikář Ročník: Vypracoval: Tomáš Dolina Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
3
Rušení Je způsobeno elektromagnetickým zářením (vlněním). Vyzařované elektromagnetické pole působí rušivě na příjem radiotelekomunikačních zařízení, jako je rozhlas a televize.
4
Odrušení Odrušení I. stupně
základní odrušení je povinné pro všechna motorová vozidla a požadavky na jeho účinnost jsou stanoveny mezinárodní dohodou. Odrušení II. stupně zvláštní odrušení /stupeň II/ není povinné, je-li však nutné, musí si jej provozovatel vozidla provést sám na své náklady
5
Odrušovací prvky odrušovací rezistory odrušovací kondenzátory
odrušovací filtry odrušení stíněním odrušení spojením kovových částí
6
ZPŮSOBY ODRUŠENÍ I. stupeň odrušení
- týká se zpravidla jen zapalovací soustavy, - odrušení se provádí vkládáním tzv. odrušovacích odporů do vedení vysokého napětí, - odpory se vkládají co nejblíže k místu, kde vzniká rušení, tak, aby vodič spojený s jiskřištěm tvořil co nejkratší anténu. Proto odrušené svíčky ruší méně, než obyčejné, opatřené odrušovacími koncovkami.
7
II. stupeň odrušení - odrušení vozu pro radiový poslech Odrušení spočívá v: 1. omezení vzniku rušivých impulsů 2. připraví pro nevyhnutelně vznikající vysoko-frekvenční kmity co nejkratší cestu /zkrat/ na kostru. 3. především se však musíme postarat o to, aby přijímač dostal co nejsilnější užitečný signál.
8
Šíření rušivých pulsů ze zapalovacího systému přes zapalovací cívku do instalace vozu potlačíme zařazením průchodkového odrušovacího kondenzá-toru 2,5 μF k primárnímu vinutí zapalovacích cívek. Obal cívek i upevnění kondenzátoru musí mít dobrý styk s kostrou. Vysokým napětím se může porušit izolace vysoko-napěťových kabelů.
9
Z ostatního elektrického příslušenství je třeba odrušit motorek stěračů, který odrušíme kondenzá-torem 0,5 μF ve všech přívodech, tj. i ve vedení pro doběh. Při brzdění vzniká sršivé rušení. Brzdíme-li, vzniká náboj na brzdovém obložení třením o bubny brzd a jsou-li kola špatně propojena s kostrou /ložiska, vrstva maziva atd./, nastává rušení. Pak zbývá ještě statické rušení nábojem pneumatik, projevující se praskotem nebo sykotem při vyšší rychlosti za teplého suchého počasí.
10
Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.