Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek"— Transkript prezentace:

1 Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Bakalářská práce: Denisa Malátová, 13609 Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková Červen 2016

2 Motivace a důvody k řešení daného problému
Studijní zaměření obchodní podnikání Zajímavost tématu Aktuálnost řešeného problému

3 Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce.

4 Výzkumný problém Výzkumná otázka č. 1:
Odlišují se významně prvky nákupní atmosféry vybraných jednotek? Výzkumná otázka č.2: Dodržují obě vybrané maloobchodní jednotky většinu merchandisingových zásad? Výzkumná otázka č.3: Hodnotili dotazovaní respondenti otázky, týkající se prvků nákupní atmosféry v prodejně kladně?

5 Použité metody Pozorování Dotazníkové šetření Rozhovor Hodnocení dat
Srovnání, komparace výsledků Syntéza dat

6 DM drogerie markt s.r.o. v ČR od roku 1993 nyní v ČR cca 200 prodejen
v roce 2013 ocenění obchodník roku s parfumerií a drogerií

7 Teta drogerie od roku 1992 v ČR přes 700 prodejen
V roce 2008 a 2010 ocenění nejnavštěvovanější síť prodávající drogistické zboží

8 Výzkumná otázka č.1. Odlišují se významně prvky nákupní atmosféry vybraných jednotek? Parkovací plocha Hudební kulisa Vstupní prostory Přehlednost prodejny

9 Výzkumná otázka č.2. Dodržují obě vybrané maloobchodní jednotky většinu merchandisingových zásad?

10 Výzkumná otázka č.3. Hodnotili dotazovaní respondenti otázky, týkající se prvků nákupní atmosféry v prodejně kladně? Teplota v prodejně je optimální Parkovací plocha je dostatečná Personál je příjemný Prodejna je dostatečně označena Osvětlení je vyhovující

11 Návrhy opatření Barel s pitnou vodou Přehlednost prodejny
Orientační plánek Fronty v pokladní zóně Zvýšení pozornosti personálu Doplnění zboží v úseku dekorativní kosmetiky Umístění impulzivního zboží ve výši zorného pole v úseku zdravé výživy Přeskládání zboží

12 Závěr Výzkumné otázky byly zodpovězeny Opatření byla navržena
Cíl práce byl splněn

13 Doplňující otázky vedoucího práce
Jaké zjištěné rozdíly zásada merchandisingu a nákupní atmosféry ve zkoumaných jednotkách považujete za nejdůležitější? Na str. 56 uvádíte ”přeskládání zboží by však bylo velice časově náročné, jelikož by zaměstnanci nejprve museli sledovat jaké zboží se v tomto úseku prodává nejčastěji.....” V dnešní době existují i jiné metody jak zjistit prodávanost zboží. Jaké metody v současnosti můžeme v obchodních jednotkách využívat? 


14 Děkuji za Vaši pozornost.


Stáhnout ppt "Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek"

Podobné prezentace


Reklamy Google