Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Bakalářská práce: Denisa Malátová, 13609 Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Petra Matoušková Červen 2016
2
Motivace a důvody k řešení daného problému
Studijní zaměření obchodní podnikání Zajímavost tématu Aktuálnost řešeného problému
3
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce.
4
Výzkumný problém Výzkumná otázka č. 1:
Odlišují se významně prvky nákupní atmosféry vybraných jednotek? Výzkumná otázka č.2: Dodržují obě vybrané maloobchodní jednotky většinu merchandisingových zásad? Výzkumná otázka č.3: Hodnotili dotazovaní respondenti otázky, týkající se prvků nákupní atmosféry v prodejně kladně?
5
Použité metody Pozorování Dotazníkové šetření Rozhovor Hodnocení dat
Srovnání, komparace výsledků Syntéza dat
6
DM drogerie markt s.r.o. v ČR od roku 1993 nyní v ČR cca 200 prodejen
v roce 2013 ocenění obchodník roku s parfumerií a drogerií
7
Teta drogerie od roku 1992 v ČR přes 700 prodejen
V roce 2008 a 2010 ocenění nejnavštěvovanější síť prodávající drogistické zboží
8
Výzkumná otázka č.1. Odlišují se významně prvky nákupní atmosféry vybraných jednotek? Parkovací plocha Hudební kulisa Vstupní prostory Přehlednost prodejny
9
Výzkumná otázka č.2. Dodržují obě vybrané maloobchodní jednotky většinu merchandisingových zásad?
10
Výzkumná otázka č.3. Hodnotili dotazovaní respondenti otázky, týkající se prvků nákupní atmosféry v prodejně kladně? Teplota v prodejně je optimální Parkovací plocha je dostatečná Personál je příjemný Prodejna je dostatečně označena Osvětlení je vyhovující
11
Návrhy opatření Barel s pitnou vodou Přehlednost prodejny
Orientační plánek Fronty v pokladní zóně Zvýšení pozornosti personálu Doplnění zboží v úseku dekorativní kosmetiky Umístění impulzivního zboží ve výši zorného pole v úseku zdravé výživy Přeskládání zboží
12
Závěr Výzkumné otázky byly zodpovězeny Opatření byla navržena
Cíl práce byl splněn
13
Doplňující otázky vedoucího práce
Jaké zjištěné rozdíly zásada merchandisingu a nákupní atmosféry ve zkoumaných jednotkách považujete za nejdůležitější? Na str. 56 uvádíte ”přeskládání zboží by však bylo velice časově náročné, jelikož by zaměstnanci nejprve museli sledovat jaké zboží se v tomto úseku prodává nejčastěji.....” V dnešní době existují i jiné metody jak zjistit prodávanost zboží. Jaké metody v současnosti můžeme v obchodních jednotkách využívat?
14
Děkuji za Vaši pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.