Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_Inovace_4.2.17 Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Části rostlin Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen k seznámení s částmi těla rostlin. Prezentace byla vytvořena pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem a obsahuje animace.
2
ČÁSTI ROSTLIN
3
KVĚT PLOD LIST STONEK KOŘEN
4
Rostliny mají podzemní a nadzemní část
Kořen – je podzemní část rostliny. Každá rostlina má jiný tvar a velikost kořene. Rostliny přijímají kořeny vodu a živiny z půdy. Kořeny upevňují rostlinu v půdě.
5
Stonek, listy, květy a plody jsou nadzemní části rostliny
Stonek – je pokračováním kořene. Ze stonku vyrůstají listy, květy a plody. Do těchto částí stonek rozvádí vodu s živinami. Stonky rozdělujeme do dvou skupin. byliny dřeviny
6
Byliny mají stonek dužnatý.
7
Dřeviny mají dřevnatý stonek
STROM KEŘ
8
UMÍŠ ROZDĚLIT ROSTLINY PODLE STONKU?
DŘEVNATÝ STONEK DUŽNATÝ STONEK LÍPA JABLOŇ JITROCEL SMRK DUB PODBĚL SLUNEČNICE TULIPÁN
9
Listy rostlin mají různé tvary a velikosti
Listy rostlin mají různé tvary a velikosti. Jsou zelené, obsahují zeleň listovou. V listech si rostliny samy vytvářejí potravu. Potřebují k tomu světlo, oxid uhličitý, vodu s živinami.
10
Květ vyrůstá na stonku. Slouží k rozmnožování rostliny
Květ vyrůstá na stonku. Slouží k rozmnožování rostliny. Květy mají různý tvar, velikost a barvu. Květy opylují včely, čmeláci, motýli a jiný hmyz. Přelétají z květu na květ, přenášejí pyl a rostlinu tím opylují. Z opyleného květu se vytvoří plod. KOPRETINA FIALKA BLEDULE POMNĚNKA
11
Plody můžeme rozdělit na suché a dužnaté
Z opylených květů se vyvine plod. Dužnaté plody chrání svá semena dužinou. Suché plody nemají dužinu.
12
Dužnaté plody
13
Suché plody
14
UMÍŠ ROZDĚLIT ROSTLINY PODLE PLODU?
SUCHÝ PLOD DUŽNATÝ PLOD MÁK KUKUŘICE JAHODY OŘÍŠKY HRÁCH RAJČE MELOUN RYBÍZ
15
PROCVIČOVÁNÍ Z jakých částí se skládá tělo rostlin?
Jaké části má strom a jaké keř? Znáš nějakou kořenovou zeleninu? Jak se jmenují rostliny s dužnatým stonkem? 5. Jaký proces probíhá v listech rostlin?
16
Jaký význam má včela pro vznik plodu?
Jak můžeme plody rozdělit? Proč bychom měli jíst ovoce a zeleninu? Jaké ovoce a zeleninu máš rád(a) ? Zkus o ní něco říci. O jaký druh jde, jaký je to plod, kde roste, atd…..
17
Nakresli si, nebo nalep do košíku ovoce a zeleninu.
18
Použité zdroje a materiály
ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět prvouka pro 3. ročník. Brno: Nová škola, 2009, ISBN Obrázky z galerie Klipart Archiv autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.