Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Péče o pacienty v problematických situacích
Helena Ludmila Lukášová MEDITERRA - Sedlčany, s.r.o.
2
Příčiny neklidného chování
Nová situace Pocit strachu, ohrožení Nepříznivá diagnóza, prognóza Omezené možnosti léčby Intenzivní bolest Zátěžové situace Ponížení, zesměšnění, bezmoc Duševní onemocnění, alkohol, drogy
3
Situační faktory zhoršující agresivitu
Nadměrné množství podnětů Hluk Horko či zima Nepřehledný terén Nedostatek prostoru – maximální množství věcí na minimální ploše
4
Úloha sestry Je nejvíce na blízku pacienta
Vnímat, předvídat, pozorovat výkyvy nálad, změny chování a reakce pacienta Sociální dovednosti, znalost prostředí, reakce lidí, umění komunikace
5
Varovné signály emočního neklidu
Nervozita, neklid, nápadná gestikulace Podupávání a kopání do předmětů v okolí Prudké pohyby, bouchání dveřmi, házení věcmi Upřený až provokující pohled do očí Napětí ve tváři, nervózní pomrkávání Sevřené pěsti, gesta připomínající bití, strkání do osob Celkové napětí směřující k výbuchu Agrese v řeči spojená s vulgarismy, urážkami, výhružkami
6
Pravidla komunikace s neklidným pacientem
Ptát se, zjistit příčinu Zachovat klid, vyslechnout pacienta Nepotřebuji dominovat Akceptující postoj Projevovat zájem, neodsuzovat pacienta Srozumitelně vysvětlit situaci
7
Pravidla komunikace s neklidným pacientem
Přivolat pomoc Volná úniková cesta Snaha o obnovení spolupráce s pacientem Pohovořit s kolegy Vše zdokumentovat
8
Závěr
9
Použitá literatura ZACHAROVÁ EVA: Agresivní pacient v klinické praxi zdravotníků. VENGLÁŘOVÁ MARTINA, MAHROVÁ GABRIELA: Komunikace pro zdravotní sestry. VENGLÁŘOVÁ MARTINA: Problematické situace v péči o seniory.
10
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.