Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování
2
KRAJSKÉ AKČNÍ PLÁNY (KAP)
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO RELEVANCE VŮČI POTŘEBÁM TRHU PRÁCE Obecný cíl projektu podpora vzdělávání na středních a vyšších odborných školách v souladu se vzdělávací strategií MŠMT a s využitím akčního plánování Dílčí cíle Metodická a supervizní podpora přípravy a realizace krajských akčních plánů v oblasti vzdělávání (KAP). KAP vznikají na základě Dohody o partnerství pro programové období 2014 – 2020. Cílená podpora škol při přípravě plánů aktivit rozvoje vzdělávání, jejich vyhodnocování a zajišťování kvality realizovaných činností
3
Role NÚV v krajském akčním plánu – podpora pomocí projektu P-KAP
Metodická, vzdělávací, poradenská a analytická podpora po celou dobu realizace projektu posouzení souladu KAP s koncepčními a strategickými materiály MŠMT; podíl na analytických a hodnotících činnostech PS, RT; podíl na tzv. prioritizaci potřeb středních a vyšších odborných škol; podíl na utváření pracovních podskupin k jednotlivým oblastem intervencí - vyhodnocována zpětná vazba ze škol v průběhu realizace KAP
4
Role NÚV v krajském akčním plánu – podpora pomocí projektu P-KAP
Zjištění potřeb a záměrů škol – zdroj pro přípravu a zpracování KAP šetření na všech středních a vyšších odborných školách (třikrát: 2016/17, 2019/20 + závěrečné šetření - podklad pro vyhodnocení účinnosti akčního plánování v jednotlivých krajích) zpracování, vyhodnocení a analýza dat (společná datová základna pro všechny kraje - generování srovnatelných dat) Splněno k metodické vedení škol při tvorbě, naplňování plánu aktivit rozvoje vzdělávání i při jeho vyhodnocování; podpora prioritních oblastí práce školy; poradenství v oblasti přípravy a řízení projektů – pomoc s výběrem šablon; podpora tvorby školních akčních plánů ve vybraných školách (získání IPo)
5
Jaký je obecný princip metodické podpory projektu P-KAP?
Tvorba ŠAP a PA Tvorba KAP Odborní garanti v krajích intervencí Analytické a metodické zázemí
6
Podpora škol při přípravě plánu aktivit rozvoje vzdělávání
Implementace akčního plánování na školní úroveň SŠ a VOŠ v kraji PA – plán aktivit rozvoje vzdělávání na škole ŠAP – školní akční plán
7
Jaké jsou klíčové oblasti (oblasti intervencí) ve školním akčním plánu?
Je stanoveno 6 oblastí povinných pro ŠAP (pro PA možno vybrat jen některé): Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Kromě nich jsou podporovány také tzv. nepovinné prioritní oblasti dle volby školy a i další dle potřeb školy: Rozvoj výuky cizích jazyků, ICT kompetence, Čtenářská a matematická gramotnost. Dotazníkové šetření provedené v závěru roku 2015 na SŠ, zaměřené na stav a cíle v těchto oblastech ukázalo, že SŠ tyto oblasti v různé míře rozvíjejí a plánují rozvíjet. Tvorba ŠAP nebo PA bude klíčovým východiskem v tomto procesu. 7
8
Jaká je obecná struktrura tvorby ŠAP i PA
Priority Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Úkoly Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost 8
9
Jaký je rozdí ŠAP a PA? Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) PA podmínkou pro šablony (kromě 2016) ŠAP podmínkou pro IPo. 9
10
Jaké budou platformy podpory ŠAP a PA?
Odborný garant a Garant inkluze v kraji Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí NUV Praha Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti Intervencí z NUV Praha
11
Jak budou vypadat semináře pro školy?
2016 Osobní motivační a vysvětlovací návštěvy odborných garantů P-KAP u ředitelů škol, spojené s předáním Metodiky tvorby ŠAP a odkazu na videometodiku a s nabídkou účasti při promítání videometodiky pro školní tým určený pro tvorbu ŠAP. 2017 (po uzavření výběrového řízení, předpoklad od ledna 2017) 1. série seminářů Zaměřeno na přípravu ŠAP a PA Bude nabídnuto všem školám, počty seminářů podle počtů škol v krajích. 2. série seminářů Zaměřeno na jednotlivé oblasti intervencí podle zájmu škol. 2018 Zaměřeno na výměnu zkušeností, na tematické oblasti intervencí při naplňování ŠAP a PA na přípravu ŠAP II.
12
Jaké metodické materiály byly vytvořeny pro podporu tvorby ŠAP a PA?
Základní metodika Metodika tvorby školního akčního plánu Příloha 1 k metodice - příklady částí ŠAP pro všechny povinné oblasti intervencí Příloha 2 k metodice - šablona ŠAP Příloha 3 k metodice - specifika PA oproti ŠAP Příloha 4 k metodice - šablona PA Školicí/metodické prezentace Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – kratší verze Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – delší verze Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ Jsou připraveny školicí prezentace pro prvé kolo seminářů k tvorbě ŠAP a PA
13
Děkuji Vám za pozornost.
PaedDr. Jiří Polášek odborný garant PKAP pro Olomoucký kraj Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování
14
Projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.