Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Trendy v Ecommerce
2
Populace v ČR, chování zákazníků
Eshopy dnes, jak fungují, jaké máme možnosti, konkurence Typické zdroje přístupu zákazníku a jejich podíl Možnosti propagace Eshopu v rámci online marketingu SEO hlouběji Placené zdroje (PPC, reklamní plochy) Porovnávače zboží Slevové a aukční portály Sociální sítě Udržení zákazníka (Newslettery, partneské programy, personifikace) Affiliate programy, DropShipping Google Analytics (nové možnosti v rámci GA) Netdirect pro studenty, vlastní eshop v rámci DropShippingu, Ebrigádnici
3
Internetová populace v ČR
Přes 8 miliónů návštěvníků, shlédnuto přes 10 miliard stránek K internetu jsme připojeni již 20 let Přes uživatelů internetu v ČR (největší procento 15 až 54 let) Více jak využívá český Youtube (konkurence pro TV - 20 až 29 let) Přibližně z nich používá Seznam (spíše starší populace) Přibližně z nich používá Google (spíše mladší a vzdělanější) z nich používá Facebook (spíše mladší) Mobilní připojení k internetu má více jak (2% online nákupů) 52% jsou muži, 48% jsou ženy Nejčastěji 3 až 4 osoby v domácnosti
4
Typické zdroje přístupu zákazníků
… a mnoho dalších
5
E-shopy dnes Open Source (Joomla, ZenCart, Wordpress, atd.) - zdarma Modulová řešení (Fastcentrik, Shoptet, Shopsys, atd.) – od 190 Kč/měsíčně Eshopy na míru (od Kč) Propojené s IS, nepropojené s IS, specifické funkce (individuálně) Webové prezentace, mikrostránky, blogy, informační portály, atd. Na eshopech se dnes prodává všechno (produkty, služby, zájezdy, zážitky) Například: vzduch v lahvi, konopí, tank, potraviny, atd.
6
Možnosti online marketingu
Mikrostránky, blogy SEO, Linkbuilding, Copywriting PPC Statistiky, Google Analytics WEB Newslettery soutěže Provizní systémy, Affiliate sociální sítě
7
SEO SEO (optimalizace pro vyhledávače)
SEO je nejefektivnější formou internetového marketingu, není však nejrychlejší Důležité je být vidět na předních místech Optimalizace pro Seznam i pro Google je odlišná SEO
8
Důležité je být vidět na předních místech
9
Podíly vyhledávačů Český trh Celosvětově Slovensko Polsko Německo
Rusko
10
PPC Placené zdroje (PPC)
PPC = možnost jak získat zákazníka v co nejkratší době PPC systémy: Sklik, Adwords, Etarget, AdFox, Facebook, kontext, Youtube PPC
11
Placené zdroje (PPC) PPC se dají řešit velmi efektivně:
Používejte vhodná klíčová slova, raději přesné fráze, volné jen výjimečně Pište správně inzeráty, tvořte více variant, používejte proměnná klíčová slova v inzerátech Nastavte zobrazení na mapě, další kategorie v AdWords a jiné možnosti Používejte sledovací URL adresu pro Google Analytics (URL Builder)
12
Placené zdroje (portály, bannery)
Portály je jich mnoho. Zaměřte se na tematicky shodné. Vhodné spíše pro propagaci značky.
13
Porovnávače zboží Poslední dobou stále více využíváno Zbozi.cz
Heureka.cz Hledejceny.cz Google nákupy ( ) A spousty dalších Srovnání cen, dle nejlepší schody, zařazeno v kategoriích, hodnoceno zákazníky, bodově hodnoceno dle pravidel, atd.
14
Slevové portály, aukční portály, bazary
Rostoucí trend, zákazníci si zvykají tyto portály využívat Aukro.cz Slevomat.cz Spechato.cz Z 80% spíše prodej nového zboží !!!
15
Sociální sítě Facebook Youtube Twitter Linkuj LinkedIn a další …
Sociální sítě = oslovení velkého množství lidí Facebook využívá skoro lidí v ČR Lze přesně cílit dle komodit, věku, zaměření, pohlaví, vzdělání Možnost umístění placené reklamní plochy; funguje zde PPC Facebook Youtube Twitter Linkuj LinkedIn a další …
16
Využití stávající klientely (emaily)
Newslettery (připomínkové y) Pomocí Newsletterů můžete efektivně oslovovat své stávající klienty Efektivita Newsletterů se dá přesně měřit Rozesílání ů se řídí přísnými pravidly (pozor na SPAM) Databáze klientů je velmi ceněná, využívejte ji cíleně Připomínkové y; zajímavé nabídky umí přesvědčit k požadované akci Správný Newsletter je poslán z osobního u, už jeho předmět zprávy zaujme, má zajímavou nabídku, přesvědčuje, má vloženy sledovací kódy pro zjištění přesné efektivity
17
Personifikace Využití dat klientů
Do budoucna bude mnohem více využíváno Na základě informací o klientu, lze přesně specifikovat o co má zájem Klient si tak může po přihlášení na eshop zvolit co chce sledovat Newslettery se dají posílat automaticky Facebook toto již dobře využívá (spousta z nás je neustále přihlášená) Do budoucna budu sledovány třeba zorničky očí (tak jak tomu je již nyní)
18
Provizní systém (Affiliate)
Prodávejte prostřednictvím druhých Prodávejte své zájezdy na cizích webech, plaťte jim provizi Existuje spoustu Affiliate systémů Podpora SEO a zisk přímé návštěvnosti Efekt provizních systémů se dá přesně sledovat (VivnetWorks, Post Affiliate PRO, Zanox, atd.) Drop Shipping – ideální řešení pro studenty (více na konci)
19
Google Analytics - statistiky
Google Analytics - statistiky Statistiky Vám hodně napoví, sdělí vám co má pro vás efekt a co ne Důležité je správné nastavení (cíle, cenu za cíl, filtry, kódy) Díky Google Analyticsu vysledujete spoustu důležitých údajů
20
Co se dá pomocí Google Analyticsu sledovat?
Co se dá pomocí Google Analyticsu sledovat? základní reporty, vlastní reporty, automatické upozornění srovnávání s minulostí, jinými stránkami, sledování v čase cíle a „tunely“ (cestu k cíli) interní vyhledávání, mobilní vyhledávání zdroje návštěvnosti (odkud přišli), efektivitu všech přístupů míru opuštění, čas, konverzní poměr, zisk segmentace, sledování různých skupin API napojení (propojení na vlastní reporty) Sledování v reálném čase a spousty dalších důležitých informací
21
Co sledovat? Sledujte „Návštěvy“ versus „Návštěvníky (UN)“
Co sledovat? Sledujte „Návštěvy“ versus „Návštěvníky (UN)“ Poměr stránek na jednu návštěvu (3 a více) Míru opuštění webu (čím méně tím lépe) Sledujte, které lokality jsou pro Vás důležité (Vizualizace na mapě) Z jakých zdrojů k Vám zákazníci chodí Co přesně má pro Vás efekt; návratnost investic Pokročilé segmenty
22
Sledujte nejlepší vstupní stránky a stránky s nejvíce odchody
Sledujte nejlepší vstupní stránky a stránky s nejvíce odchody Sledujte konverzní poměr; měl by být alespoň nad 1 % Sledujte průchodnost k cíli (vizualizaci cesty jako trychtýř)
23
Něco málo o NetDirectu Výrobce Eshopů a webových prezentací
Produkty: Fastcentrik (eshop pro malé firmy), Shopcentrik (eshop na míru), Mediacentrik (mikrostránky, webové prezentace) Spadáme do skupiny Allegro, partnerství s Microsoft, Ataxo, Acomware, Stormware, Altus Vario, xBizon, atd. Orientace i v jiných zemích (expanze na zahraniční trhy) Přes 100 přímých zaměstnanců, spolupráce s externisty a jinými společnostmi Přes 1000 aktivních klientů (od velkých firem po živnostníky) Vítěz Microsoft Country Partner of the Year 2010 Připojte se k nám:
24
Drop Shipping (vhodné řešení pro studenty)
Jedná se tedy o obchodní prodej s tím rozdílem, že e-shop jako takový nepřichází do kontaktu s prodávaným zbožím, objednávky jen získává, ale nevyřizuje. Dodavatel poskytne e-shopu XML feed, který automaticky přenáší aktuální katalog celého zboží se skladovou dostupností, názvy, popiskem zboží a dalšími příznaky. Internetový obchod a dodavatel jsou propojeni. Pokud zákazník nakoupí, zašle se objednávka dodavateli. E-shop od dodavatele objedná zboží za velkoobchodní cenu. Dodavatel, expeduje balík s kontaktními údaji e-shopu k zákazníkovi. Existují různé modely spolupráce.
25
Různé způsoby spolupráce (záleží na domluvě)
1) Vše jde na Dodavatele, ten vyplácí provize (obdobnost Affiliate) Přijatou objednávku zákazník hradí přímo dodavateli zboží a dodavatel ji také kompletně vyřídí svým jménem a ze svého skladu. Tato metoda obchodování s sebou nese samozřejmě nezanedbatelné přínosy, ale také konkrétní rizika. 2) Objednávka jde na dodavatele ale platba za zboží přes eshop Přijatou objednávku zákazník hradí provozovateli eshopu. E-shop od dodavatele nakoupí za velkoobchodní cenu. Dodavatel po obdržení platby za zboží, expeduje balík s kontaktními údaji e-shopu k zákazníkovi pod hlavičkou eshopu. E-shop řeší jak reklamace, tak nevyzvednuté zboží. 3) Vše včetně objednávek jde přes eshop (obdobnost klasického modulu nákup/prodej) Klasický model, kdy eshop vyřizuje vše, včetně dodání zboží. Zboží tedy jde reálně přes eshop. Pravidla však mohou být individuální.
26
Drop Shipping pro provozovatele (Fastcentrik)
Výhody Nepotřebujete pro rozjetí eshopu investice na provoz zázemí Nemusíte řešit balení zboží, zásilky, nákup produktů a podobně Nepotřebujete vlastní sklad Databáze Vašeho eshopu je plněná automaticky z databáze dodavatele Garance za zboží drží a řeší dodavatel, eliminujete rizika Získáte provize z prodeje Nevýhody Nekorektní dodavatel může přetahovat vámi získané zákazníky k sobě Sortiment a prodejní ceny určuje dodavatel Vznikají duplicity u produktů, které je potřeba řešit
27
Jak s Drop shippingem začít?
Eshopy (Fastcentrik) Propojit data s dodavatelem. S dodavatelem byste měli mít smlouvu, která ošetřuje právo používat data dodavatele po dobu spolupráce, povinnost dodavatele vykrývat „vaše“ objednávky a hradit provize. Upravíte obsah, abyste odstranili duplicity (řešení přes zámky) a můžete eshop rozjet.
28
E-Brigadnici (jak si přividělat?)
E-Brigadnici (jak si přividělat?) Snadný přivýdělek Získání certifikátů Klienti vás budou kontaktovat sami Sami si určujete svůj čas a cenu Neustálé vzdělávání
29
Fastcentrik (eshop se slevou pro studenty)
Fastcentrik (eshop se slevou pro studenty)
30
Děkuji za pozornost – prostor pro diskusi
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.