Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ.02.3.68/0.0./0.0/15_005/00000146 27. června 2016.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ.02.3.68/0.0./0.0/15_005/00000146 27. června 2016."— Transkript prezentace:

1 2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ 27. června 2016

2 Program Úvodní slovo zástupce realizátora projektu
Shrnutí dosavadního průběhu projektu Kontrola usnášeníschopnosti řídícího výboru Volba zapisovatele a ověřovatele zápisu Interpretace výsledků analytických šetření v území, diskuse Volba opatření k řešení v rámci MAP Ustanovení struktury pracovních skupin ve vazbě na zvolená opatření Sumarizace investičních záměrů škol v území Budování znalostních kapacit Aktuální dotační možnosti Plánované výstupy projektu a jejich časový harmonogram na další období Schválení dílčích úkolů pro následující 3 měsíce Termín následujícího setkání

3 1. Úvodní slovo zástupce realizátora projektu Ing
1. Úvodní slovo zástupce realizátora projektu Ing. Vít Slováček, starosta

4 2. Shrnutí dosavadního průběhu projektu
Fyzické zahájení projektu v lednu Obsazeny pracovní pozice projektového manažera, finančního manažera, administrátora, specialisty na tvorbu strategií a plánování. Osloveni relevantní aktéři působící ve vzdělávání s nabídkou partnerství na projektu – širší platforma organizací. Sestaven řídící výbor ve složení zástupců zřizovatelů, MŠ, ZŠ, rodičů, organizací neformálního a zájmového vzdělávání, zástupci kraje, ITI Schválen statut a jednací řád. Zvolen předseda, místopředseda. Navázána spolupráce v území, proveden sběr dat pro analytickou část dokumentu MAP. Zpracování výsledků šetření, provedena syntéza stávajících dokumentů. Zmapovány investiční záměry škol a organizací neformálního vzdělávání. Návrh struktury pracovních skupin. Realizován informační seminář k dotačním možnostem škol. Semináře pro příjemce. Jednání se zástupci KAP. Příprava webových stránek projektu.

5 S čím se potýkáme Potíže se systémem ISKP 2014
Doposud nevydaná rozhodnutí o poskytnutí dotace a především zálohové platby na projekty Neujasněné metodiky, např. nutnost schválení projektových záměrů škol ze strany zřizovatelů, aktualizace strategického rámce… Nedostatečné metodické vedení ze strany řídícího orgánu, pozdní zveřejňování vzorových formulářů Absence odborných garantů na úrovní krajů, resp. jejich nečinnost vůči nám Obtížná komunikace s poskytovatelem dotace Nesoulady mezi MŠMT a MMR Absence nadšení pro projekty ze strany škol

6 Kontrola usnášeníschopnosti řídícího výboru
Přítomnost nadpoloviční většiny. Přítomnost zapisovatele a ověřovatele zápisu Administrátor projektu, manažer projektu. Pozn.: V souladu s jednacím řádem.

7 5. Interpretace výsledků analytických šetření v území, diskuse
Situační analýza území za posledních 10 let Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT) Další

8 A. Situační analýza území za posledních 10 let
DEMOGRAFIE – vybrané postřehy: Počty obyvatel: Pokles počtu obyv. v městě ČT o 3,9% Nárůst počtu obyv. v obci Chotěbuz o 19,6% Celkem za ORP ČT pokles o 2,9%, tj. 780 osob Věková struktura: V roce 2013 generační zlom, tj. převážil počet starších nad 65 let nad mladými do 15 let. Index stáří z 83,4 v roce 2006 na 106,4 v roce 2015. Do bude stárnutí populace určitě pokračovat. Ve srovnání s MSK a ČR je ORP ČT na nižších hodnotách. Vzdělanostní struktura: Ve srovnání s hodnotami okresu Karviná a MSK má ORP ČT kvalitnější vzdělanostní strukturu.

9 A. Situační analýza území za posledních 10 let
Vývoj počtu dětí a žáků v MŠ: Nárůst počtu z 680 (v roce 2006) na 880 (v roce 2015) Obsazenost MŠ v území ORP ČT v roce ,6% Vývoj počtu dětí a žáků v ZŠ: Nárůst počtu z 2081 (v roce 2006) na 2290 (v roce 2015) z toho s postižením ze 156 na 176 z toho ve speciálních třídách pokles ze 64 na 31 Obsazenost ZŠ v území ORP ČT v roce ,6%

10 A. Situační analýza území za posledních 10 let
Ekonomická aktivita obyvatelstva – vybrané postřehy (rok 2011): lehce menší podíl OSVČ v ORP ČT vůči MSK i ČR lehce větší podíl zaměstnaných v ORP ČT vůči okr. KA, MSK i ČR ve zpracovatelském průmyslu 23 % velkoobchod/maloobchod 11,5 % zdravotní a sociální péče 7,2 % vzdělávání 5,9 % stavebnictví 5,8 % těžba 5,6 % - roční pokles nezaměstnanosti v městě ČT z 8,18 % ( ) na 7,98 % ( ) (Chotěbuz 5,49 %)

11 B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT)
TABULKA Č. 1: Hlavní oblasti podporované z OP pro MŠ Pořadí podle potřeb škol 1) v rámci ORP A.       Podpora inkluzivního / společného vzdělávání 2 B.       Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti 4 C.       Podpora rozvoje matematické pregramotnosti 5 D.       Podpora kompetencí k iniciativě a kreativitě dětí E.        Podpora polytechnického vzdělávání 3 F.       Rozvoj infrastruktury školy, vč. rekonstrukcí a vybavení 1

12 B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT)
Postřehy ze srovnání potřeb MŠ v ORP ČT s MSK a ČR: Větší potřeba podpory inkluzivního vzdělávání v ORP ČT Polytechnické vzdělávání na 3. místě (v kraji a ČR na 2.) Infrastruktura vždy na 1. místě

13 B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT)
TABULKA Č. 2: Hlavní oblasti podporované z OP pro ZŠ Pořadí podle potřeb škol 1) v rámci ORP A.       Podpora inkluzivního / společného vzdělávání 4 B.       Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti 2 C.       Podpora rozvoje matematické gramotnosti 5 D.       Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě žáků 6 E.        Podpora polytechnického vzdělávání 3 F.       Rozvoj infrastruktury školy, vč. rekonstrukcí a vybavení 1

14 B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT)
Postřehy ze srovnání potřeb ZŠ v ORP ČT s MSK a ČR: Menší potřeba podpory matematické gramotnosti ORP ČT Polytechnické vzdělávání na 3. místě (v kraji 4. a ČR na 5.) Infrastruktura vždy na 1. místě

15 C. Další podněty Proběhla vlastní šetření
Proběhly rozhovory a osobní setkání ke zjištění potřeb na školách za účasti vedení škol a zainteresovaných pedagogů z představiteli úřadů práce se zástupci neformálního vzdělávání představiteli firem v rámci Regionální Rady s rodiči

16 6. Volba priorit a opatření k řešení v rámci MAP
Priorita 1: Zabezpečit společné a kvalitní vzdělávání Cíl Úspěšná Implementace inkluzivního vzdělávání Cíl 1.2. – Dostupné a kvalitní předškolní vzdělávání Cíl 1.3. – Rozvoj alternativních metod výuky a neformálních vzdělávacích zařízení Cíl 1.4 – Zajištění kvalitního materiálně technického zázemí pro vzdělávání na MŠ a ZŠ Priorita 2: Zvyšovat kompetence pro trh práce Cíl Jazyková vybavenost pro život i práci Cíl Rozvíjení žáků v praktických dovednostech Cíl Zvýšení informovanosti o potřebách zaměstnavatelů Cíl 2:4. – Rozvoj dětí a žáků v dalších kompetencích, které zvýší jejich uplatnitelnost v soudobé společnosti Priorita 3: Podporovat všestranný rozvoj žáka Cíl – Podpoření zájmu dětí v jednotlivých dovednostech Cíl 3.2 – Modernizace konektivity škol

17 7. Ustanovení struktury pracovních skupin ve vazbě na zvolená opatření
Pracovní skupina je tým pracovníků složený z 1 vedoucího odborné skupiny, 1 specialisty a 3 členů, jenž se věnují určenému tématu vzdělávání. Např. pracovní skupina „Inkluze“ navrhuje cíle a konkrétní opatření, jak těchto cílů dosáhnout v daném tématu a území. PS 1: Inkluze, dostupnost a kvalita PS 2: Čtenářská gramotnost a informační gramotnost, cizí jazyky PS 3: Matematická a finanční gramotnost PS 4: Polytechnické vzdělávání a digitalizace PS 5: Podnikavost a kariérové poradenství PS 6: Občanské kompetence (vč. kulturní povědomí a vyjádření dětí a žáků) Průřezově v každé skupině řešíme: - investice (tj. investiční aktivity rozvíjející daná opatření v pracovní skupině) - pohled MŠ i ZŠ - formální i neformální vzdělávání (tj. aktivity rozvíjející daná opatření v pracovní skupině mohou být plánované jako aktivity v rámci formálního i neformálního vzdělávání)

18 8. Prezentace investičních záměrů škol v území
Soulad Strategického rámce MAP a potvrzení potřebnosti a využitelnosti investic do infrastruktury ve vzdělávání v daném území. Organizace, kterých se investice tyká, uzavírají dohody o investicích nebo dokládají souhlas zřizovatele. MAP je živy dokument a návrh investiční akce může vzniknout kdykoli v jeho přípravě a po jeho vzniku. Sběr podnětů a vytváření dohod k investičním potřebám může probíhat průběžně. Aktualizace přílohy investičních záměrů max. co 6 měsíců. Při podávání žádosti o podporu do výzvy vyhlašované IROP přikládá žadatel jako povinnou přílohu žádosti o podporu kopii Strategického rámce MAP do roku 2023, popř. dohodu, nebo souhlas zřizovatele. Výstavba nového nebo navýšení kapacity stávajícího vzdělávacího zařízení: Zřizovatelé škol sousedních obcí v přirozené spádové oblasti, popř. další aktéři v neformálním vzdělávání v přirozené spádové oblasti.

19 8. Prezentace investičních záměrů škol v území
Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP Identifikace školy, školského zařízení či dalšího subjektu Název: IČO: RED IZO: IZO: Název projektu: Očekávané celkové náklady na projekt v Kč Očekávaný termín realizace projektu (od – do) Soulad s cílem MAP* Typ projektu: s vazbou na klíčové kompetence IROP Bezbarié-rovost školy, školského zařízení **** Rozšiřování kapacit kmenových učeben mateřských nebo základních škol ***** Cizí jazyk Přírodní vědy ** Technické a řemeslné obory ** Práce s digitál. technologie-mi ***

20 8. Prezentace investičních záměrů škol v území
TABULKA Č. 3: Dotazníkové šetření – volba investičních priorit za partnery Pořadí dle četnosti volby A.      Stavební úpravy a vybavení na podporu podnětného venkovního prostředí školy např. hřiště, zahrady apod. 1 B.      Vybavení kmenových tříd/Ostatní rekonstrukce, udržovací práce a modernizace pláště budovy, zateplení budov, (projekty energeticky udržitelné školy) 2 C.      Jiná infrastruktura školy 3 D.      Vybavení prostorů školy pro rozvoj polytechnických dovedností/Nové didaktické pomůcky 4 E.       Vybavení školní jídelny 5 F.      Bezbariérové stavební úpravy a rekonstrukce 6

21 9. Budování znalostních kapacit
společné vzdělávání – společné kurzy pro více škol, zřizovatele a další subjekty za účelem lepšího porozumění vybrané problematice, sdílení zkušeností – formou workshopů, konferencí, peer-to-peer aktivity, vzájemné informování – prostřednictvím internetových stránek, zpravodaje, oběžníku, apod., stáže a hospitace – mezi různými institucemi formálního i neformálního vzdělávání, kolegiální formy podpory – individuální i skupinové formy setkávání s prvky mentoringu, poradenství – využívání expertů, koučování, sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení poskytovaného externími experty mezi školami navzájem i uvnitř škol. Vítány konkrétní návrhy. Zajistíme, zaplatíme . Nelze podpořit individuální vzdělávání, jazykové vzdělávání, prezentační dovednosti, účetnictví, IT kurzy. Hodnotící zprávy ze vzdělávání.

22 10. Aktuální dotační možnosti
Šablony pro MŠ a ZŠ OP VVV IROP OP ŽP Národní programy

23 11. Plánované výstupy projektu a jejich časový harmonogram na další období
Budování znalostních kapacit aneb společné vzdělávání – průběžně do 6/2017 Sestavení akčního ročního plánu – k Evaluace / sebehodnocení v rámci partnerství – k Zajištění činnosti pracovních skupin – 9/2016 – 6/2017 Tematická setkávání – průběžně do 6/2017 Průběžná aktualizace strategického rámce MAP a investičních priorit – 12/2016 Formování konečného výstupu Místního akčního plánu – průběžně do 6/2017 12. Schválení dílčích úkolů pro následující 3 měsíce

24 13. Termín následujícího setkání 21. 9. 2016

25 Děkujeme za pozornost a těšíme se na další setkání
Děkujeme za pozornost a těšíme se na další setkání. Realizační tým projektu.


Stáhnout ppt "2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ.02.3.68/0.0./0.0/15_005/00000146 27. června 2016."

Podobné prezentace


Reklamy Google