Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 2016 http://min.vse.cz
doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
2
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Obsah Microsoft Dynamics CRM Nastavení Prodej Marketing Služby Aktivity Pokročilé nastavení Spolupráce uživatelů Microsoft Dynamics NAV
3
1 Microsoft Dynamics CRM
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 1 Microsoft Dynamics CRM 1.1 Řízení vztahů se zákazníky (CRM) 1.2 CRM ve firmě Encián 1.3 Zkušební verze Dynamics CRM 1.4 Zkušební verze Office 365 1.5 Uživatelé 1.6 Seznámení s aplikací Microsoft Dynamics CRM
4
1.1 Řízení vztahu se zákazníky
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 1.1 Řízení vztahu se zákazníky CRM – Customer relationship management základní cíl CRM: vyhledávat a získávat nové zákazníky a udržovat stávající s minimálními náklady CRM integruje využití nových moderních komunikačních technologií a kanálů (internet, call centrum) s klasickými způsoby komunikace rostoucí specializace a globalizace, zákazníci často na velkou dálku 1 to 1 marketing – odklon od masového produkce ke specializovaným produktům na rozdíl od ERP (Enterprise resource planning – podnikový informační systém, Efektivní řízení podniku) nutnost pochopení konceptu a přijetí všemi uživateli neúspěšnost realizace CRM bývala 80 %, nyní 30 – 40 %, často zvyk na Excel
5
Dodavatelé a instalace
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Dodavatelé a instalace dodavatelé systém Siebel firmy Oracle (Thomas Siebel nastoupil do Oraclu v roce 1984, r odešel a založil společnost Siebel, 1997 – 70 % na trhu CRM, 2005 prodej Siebel Oraclu) modul SAP CRM firmy SAP systém Dynamics CRM firmy Microsoft (asi 900 Kč měsíčně/uživatel) systém Inex firmy Maxprojekt systém InTouch firmy Anneca systém salesforce.com asi dvojnásobná cena oproti Microsoft Dynamics CRM edice s poloviční funkcionalitou český Raynet CRM (500 Kč měsíčně/uživatel) instalace na firemním hardware (standardní) u provozovatele CRM formou hostingu (model SaaS – Software as a Service) formou hostingu přímo u Microsoftu
6
Microsoft Dynamics CRM (2016)
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Microsoft Dynamics CRM (2016) svět asi zákazníků asi uživatelů ČR ČD Telematica ČSOB Česká pojišťovna Česká Televize Fermat Group MBG Bonusia Pojišťovna České spořitelny Škoda Auto TON Telefonica O2
7
Další aplikace Dynamics
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další aplikace Dynamics Microsoft Dynamics NAV (dříve Navision), pomůže např. AutoCont pro střední organizace (5 – 500 zaměstnanců) pro oblasti nákup (dodavatelé, nákup, ceny, slevy, požadavky, poptávky, objednávky, dodávka, faktury, nákupní vratky, nákupní dobropisy) odbyt (zákazníci, prodej, ceny, slevy, objednávky, nabídky, faktury, prodejní vratky, prodejní dobropisy, přímé dodávky) sklad (analýza zásoby, příjem zboží, zaskladnění, transfery mezi přihrádkami, dodávka ze skladu, vyskladnění, sledování zboží) výroba (kusovníky, karta zboží, kalendář dílny, výrobní kapacity, TNG postupy, výrobní zakázky, subdodávka, řízení výroby, ruční plánování výroby, plánování požadavků na suroviny, výrobní prognóza, výpočet plánu MRP, výpočet plánu MPS) finance (účtování, platby, vyrovnání položek, ocenění a adjustace zásob, účtování nákladů na zboží) učebnice Luszcazk, Andreas, Singer, Robert: Microsoft Dynamics NAV. ComputerPress ISBN Microsoft Dynamics AX (dříve Axapta) pro velké organizace s širokou mezinárodní účastí oblasti business intelligence a generování sestav, spolupráce, udržitelnost z hlediska životního prostředí, správa financí a dodržování předpisů, řízení lidských zdrojů, výroba, řízení projektů a účetnictví, prodej a marketing, řízení služeb, řízení dodavatelského řetězce Microsoft Dynamics GP (dříve Great Plains Software) Microsoft Dynamics SL (dříve Solomon IV): pro projektově řízené organizace Microsoft Dynamics C5 (dříve Concorde C5) Microsoft Retail Management System (dříve QuickSell)
8
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Microsoft Dynamics 365 modulární cloudová varianta ERP a CRM řešení dvě verze firmy do 250 zaměstnanců prodej (Sales) marketing (Marketing) finance (Financials) velké firmy, navíc: projekty (Project Service Automation) zákaznické služby (Customer Service) další moduly Operace (Operations) - ERP Servis u zákazníka (Field Service) – podpora služeb v terénu příklady využití Real Madrid MetroBank AccuWeather Rolls-Royce
9
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 1.2 CRM ve firmě Encián Aktivity plní úkoly telefonují faxují odesílají y píší dopisy účastní se schůzek odpovídají na kampaně realizují služby Realizace vztahů se zákazníky získávání zájemců a kontaktů poskytování nabídek vystavování objednávek, faktur organizace marketingových kampaní uzavírání smluv o službách realizace služeb
10
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Zdroje
11
Další objekty – Nastavení (kap. 2)
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další objekty – Nastavení (kap. 2) Prodejní oblasti Čechy – Miloš Adamec Morava – Lukáš Škoda Praha – Eva Benešová Produkty programy (řada) Bonita – 3800 Kč Finanční analýza – 4000 Kč Investice – 2400 Kč Kauzální analýza – Kč Podnikatel – 1900 Kč SAFI – Kč služby (řada) FIN a KAU tvoří balíček Jednotky jednotlivá licence multilicence 10 neomezená 100 Slevy množstevní 2 – 3 ks: 10 % 4 – 5 ks: 20 % 6 – 7 ks: 30 % 8 – 9 ks: 40 % upgrade 1 ks: 75 % 2 – 5 ks: 80 % 6 – 9 ks: 85 % Ceníky historický S0 množstevní S1 upgrade S2 školní C2 speciální C3 – C6 zaokrouhlování cen Z1 – Z4
12
Další objekty – Prodej (kap. 3)
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další objekty – Prodej (kap. 3) Zájemci 10 zájemců o produkty Obchodní vztahy 69 zákazníků Kontakty kontaktní osoba odběratelské firmy Příležitosti vztah k produktu Nabídky Objednávky Faktury 102 faktur, 165 licencí
13
Další objekty – Marketing (kap. 4)
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další objekty – Marketing (kap. 4) Marketingové seznamy výběr dle účelu kampaní stejný subjekt může být ve více seznamech Rychlé kampaně oslovení jednotlivých zákazníků Kampaně včetně finančního plánu i pro více marketingových seznamů
14
Další objekty – Služby (kap. 5)
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další objekty – Služby (kap. 5) Služby realizované případy instalace programů školení Word 12 h Excel 20 h PowerPoint 12 h OneNote 4 h Project 28 h Visio 16 h Access 44 h Outlook 8 h konzultace testování ECDL Smlouvy a jejich řádky vychází ze šablony smlouvy Případy podnět k realizaci smlouvy zdrojem případu např. telefonát nebo Aktivita služby Služby realizované využitím zdrojů Kalendář služby Požadované zdroje (ze stejného pracoviště) Aktivita služby Znalostní báze využití interní šablony články formou konceptu (neschváleno, publikováno) návaznost dokumentů SharePointu Pracovní postupy návaznost na práci s entitami (např. na Kontakty, vytvoření nového záznamu) výsledkem jeden či více kroků (např. založení nového úkolu) Vlastní entity např. služební cesty Sdílení dle rolí zabzpečení
15
1.3 Zkušební verze Dynamics CRM
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 1.3 Zkušební verze Dynamics CRM odhlásit se z Office 365 testovací verze na 30 dnů kliknout do odkazu Zkušební verze 1. krok Země: Česká republika Jméno: Jan (Vaše jméno) Příjmení: Novák (Vaše příjmení) Firemní ová adresa: (Váš školní ) Firemní telefonní číslo: (Váš mobil) Název společnosti: VŠE Jazyk: čeština 2. krok Uživatelské jméno: novak (příjmení bez háčků a čárek) Vaše společnost (doména): vsenovakjan1 (bez háčků a čárek VŠE příjmení jméno) Vytvořte heslo: zadejte a zapište si heslo Encian2015 Potvrdit heslo: stejné heslo
16
Registrace – pokračování
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Registrace – pokračování 3. krok Telefonní číslo: (Váš telefon) Poslat mi SMS vyplníme 6místný ověřovací kód ponechání zaškrtnuté volby informací tlačítko Vytvořit účet
17
Registrace – pokračování
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Registrace – pokračování rekapitulace přihlašovací adresa pro vstup do Office 365 uživatelské jméno Jste připraveni začít potvrzení jazyka a měny Dokončit
18
Registrace – pokračování
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Registrace – pokračování případné prohlédnutí videa adresa pro vstup do Dynamics CRM
19
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM První použití CRM portál Office 365 Správce, CRM Dokončit probíhá nastavení (několik minut) přímá adresa: možnost přidání do záložky Tuto zprávu už příště nezobrazovat Pojďme na to, Začít pracovat
20
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Nastavení CRM Správce, CRM VŠE v Praze, Upravit Změnit nastavení Název: Encián Účel: výuka Nastavení zabezpečení Skupina zabezpečení: Company Administrator Uložit Otevřít odkaz Domů
21
Administrátorské oprávnění
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Administrátorské oprávnění
22
Přizpůsobení Dynamics 365
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Přizpůsobení Dynamics 365
23
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Přidání jazyka
24
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Finance fakturace a platby aktualizace zásob individuální prodejní nabídky předpovědi optimalizace zásob faktury hlášení a analytika zpracování plateb a odsouhlasení bankových účtů komplexní přehled o finančních datech (účetnictví, prodej, nákup, zásoby) nákup a řízení zásob
25
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Operace
26
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Servis u zákazníka podpora služeb v terénu optimalizované plánování servisní smlouvy řízení zásob mobilní produktivita připojená zařízení komunikace se zákazníky
27
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 1.4 Zkušební verze Office 365 využití zkušební verze Správce, Office 365 Koupit služby Sada Enterprise, Office 365 Enterprise E3, Další akce, Spustit bezplatnou zkušební verzi Vyzkoušet Pokračovat přiřazení získané licence sobě Uživatelé, Aktivní uživatelé Přiřazené licence, Upravit Office 365 Enterprise E3, Uložit po chvíli v portálu Office 365 Aplikace Dynamics CRM Social Listening
28
1.5 Uživatelé Doplnění uživatele
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 1.5 Uživatelé Doplnění uživatele Správce Uživatelé, Aktivní uživatelé Nový, Uživatel Jméno: Tomáš Příjmení: Kubálek Zobrazované jméno: Tomáš Kubálek Uživatelské jméno: kubalek Zadat heslo: Encian2015 Je potřeba, aby si tato osoba při příštím přihlášení změnila heslo k Outlook Web Appu: nezaškrtneme licence Office 365 Enterprise E5 licence Dynamics CRM Online Professional tlačítko Vytvořit Zavřít
29
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Uživatelé Uživatelé.csv modifikace souboru Uživatelé.csv Umístění: Česká republika náhrada zaškrtnout obě licence Office 365 Enterprise E5 Správce, Office 365 Microsoft Dynamics CRM Online Professional Uživatelé, Aktivní uživatelé Neodeslat Další, Importovat více uživatelů Zavřít bez odeslání Procházet, Uživatelé.csv Další
30
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Profily, instance Profil organizace vpravo nahoře kliknout do odkazu VŠE v Praze Upravit Název organizace: Encián Adresa: Kbelská 44 Město: Praha 9 PSČ: Instance Dynamics 365 Centra pro správu Dynamics 365 Upravit Encián Další, Uložit Osobní profil vpravo nahoře kliknout do fotografie fotografie (O mně)
31
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 1.6 Seznámení s aplikací oblasti zástupci
32
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Relace mezi seznamy
33
Zobrazení záznamu seznamu
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Zobrazení záznamu seznamu
34
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Záznam
35
2 Větvení základních tlačítek
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 2 Větvení základních tlačítek
36
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 2 Nastavení 2.1 Zdroje 2.2 Produkty
37
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 2.1 Organizační jednotky Nastavení, Systém, Zabezpečení, Organizační jednotky Encián Ředitelství Projektování Analýza Programování Služby zákazníkům Marketing Distribuce Konzultace
38
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Role zabezpečení Nastavení, Systém, Zabezpečení, Role zabezpečení Nadřazená Organizace druh práce Vytvořit 16 rolí Číst Správce systému, … Zapsat práva role Odstranit 9 karet Připojit Připojit k stupně Přiřadit Nevybráno nic Sdílet Uživatel Organizační jednotka
39
Přiřazení organizačních jednotek a rolí zabezpečení
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Přiřazení organizačních jednotek a rolí zabezpečení Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé zaškrtnout jednoho či více uživatelů Změnit organizační jednotku Spravovat role
40
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Org. jednotky a role uživatel postavení org. jedn. role zabezpečení Novák ředitel výchozí Výkonný/obchodní ředitel Sladká asistentka ředitele Ředitelství Zástupce služeb zákazníkům Kolínská ved. odd. Programování Programování Správce systému Klímová, Pospíšilová, Sládková, Světlý, Škoda P. odd. Programování Úpravce systému Smetana ved. odd. Marketingu Marketing Marketingový manažer Drobná, Kos odd. Marketing Marketingový odborník Benešová ved. odd. Distribuce Distribuce Obchodní manažer Adamec, Škoda L. odd. Distribuce Prodejce Beneš, Janda, Zeman odd. Analýza Analýza Plánovač Dvořák, Hanák, Kalousková odd. Konzultace Konzultace
41
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Týmy Nastavení, Systém, Zabezpečení, Týmy založit tým, potom přidat členy Start Novák Petr (správce) Janda František Kolínská Eva Sladká Marie Smetana Milan Střecha Novák Petr (správce)
42
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Schválení ů Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé vybrat všechny uživatele Schválit
43
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Manažeři Postup Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé zaškrtnout uživatele Změnit manažera Přiřazení manažerů: Novák Petr Sladká Marie Benešová Eva Dvořák Jan Janda František Kolínská Eva Smetana Milan Beneš Pavel Zeman Martin Kolínská Eva Klímová Jana Pospíšilová Alena Sládková Alice Světlý Ondřej Škoda Petr Smetana Milan Drobná Dana Kos Milan Benešová Eva Adamec Miloš Škoda Lukáš Dvořák Jan Hanák Jiří Kalousková Petra
44
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Organizační diagram před názvem uživatele kliknout do ikony pro zobrazení hierarchie záznamu
45
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Pracoviště Nastavení, Firma, Správa podniku, Pracoviště, nastavení časového pásma, Nový Všeobecné, Zdroje, Přidat zdroje Konzultace Praha Dvořák Jan Hanák Jiří Konzultace Šumava Kalousková Petra Školení Praha Klímová Jana Kolínská Eva Pospíšilová Alena Sládková Alice Škoda Petr Školení Šumava Beneš Pavel Janda František Zeman Martin
46
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Zařízení Nastavení, Firma, Správa podniku, Zařízení/Vybavení
47
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Skupiny zdrojů Nastavení, Firma, Správa podniku, Skupiny zdrojů certifikovaní analytici (část analytiků certifikovaných jako testeři ECDL) Beneš Pavel Janda František certifikovaní programátoři Klímová Jana Kolínská Eva Pospíšilová Alena certifikovaní školitelé certifikovaní analytici školící počítačové místnosti Školící počítačová místnost 18 Školící počítačová místnost 28 Školící počítačová místnost S8 zasedací místnosti Praha Zasedací místnost 17 Zasedací místnost 18
48
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Prodejní oblasti Oblasti.xml Nastavení, Firma, Správa podniku, Prodejní oblasti Čechy: manažer Adamec Miloš Morava: manažer Škoda Lukáš Praha: manažer Benešová Eva jeden uživatel může být přiřazen jediné oblasti
49
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Parametry uživatele Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé např. Kolínská Eva sekce Souhrn Informace o obchodním vztahu – převzaté z Office 365 Informace o uživateli – převzaté z Office 365 Týmy Informace o organizaci Pracoviště Oblast Organizační jednotka Manažer Pozice sekce Podrobnosti Informace o uživateli: Telefon domů, Jiný telefon, 2 Poštovní adresa (výchozí je převzata z Office 365 Přímí podřízení
50
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 2.2 Produkty Měny Nastavení, Firma, Správa podniku, Měny koruna česká (CZK) euro (€): CZK= 0,037 € (27 Kč za €) Kód měny: EUR (Belgium)
51
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Skupiny jednotek Příklady litr (10 Kč) dvoulitrová láhev (18 Kč, 9 Kč za litr) balení 6 dvoulitrových lahví (90 Kč, 7,50 Kč za l) Nastavení, Systém, Správa dat, Ukázková data, Odebrat ukázková data Nastavení, Firma, Katalog produktů, Skupiny jednotek Výchozí jednotka Název: počet (původně výchozí jednotka) Primární jednotka: ks (původně Primární jednotka) Další jednotky (počtu) Přidat nový záznam typu jednotka Název: multilicence 10 multilicence 100 Množství Základní jednotka: ks (jedn. licence) ks (jedn. licence)
52
Další skupina jednotek – hmotnost
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další skupina jednotek – hmotnost Nastavení, Firma, Katalog produktů, Skupiny jednotek Nová Název: hmotnost Primární jednotka: g Jednotky Přidat nový záznam typu jednotka Název: dkg kg Množství Základní jednotka: g g
53
Další skupina jednotek – objem
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další skupina jednotek – objem Nastavení, Firma, Katalog produktů, Skupiny jednotek Nová Název: objem Primární jednotka: l Jednotky Přidat nový záznam typu jednotka Název: láhev 2 l balení 6 x 2 l Množství Základní jednotka: l l
54
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Řada produktů Nastavení, Firma, Katalog a produkty, Řady a produkty, Přidat řadu Název: Programy ID produktu: PR Služby SL
55
Úprava formuláře pro produkty
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Úprava formuláře pro produkty Přidat produkt, Editor formulářů přidáme Ceníková cena Standardní cena Aktuální cena Publikovat
56
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Produkty Produkty.xlsx Nastavení, Firma, Katalog produktů, Řady a produkty Ceníková cena (List Price): nabízena zákazníkům v ceníku s případnou procentuální úpravou Standardní cena (Standard Cost): obvyklé náklady, za něž výrobek pořizujeme Aktuální cena (Current Cost): aktuální náklady, za něž výrobek pořizujeme Obvykle: Ceníková cena > Standardní cena > Aktuální cena počet ks
57
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Balíček Přidat balíček parametry Název: Analýzy ID produktu: AN Nadřazená: Programy Skupina jednotek: počet Výchozí jednotka: ks Počet desetinných míst: 0 Ceníková cena: Kč
58
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Publikace produktů zaškrtnout postupně Služby, Programy Publikovat, Publikovat hierarchii kliknutí do tlačítka Hierarchie
59
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Seznamy slev Seznamy_slev.xlsx (Slevy.xml) Nastavení, Firmy, Katalog produktů, Seznamy slev
60
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Ceníky Ceníky.xlsx Nastavení, Firmy, Katalog produktů, Ceníky Název: S0 historický – bez slevy Měna: česká koruna Položky ceníku + Produkt: Bonita Jednotka: ks (jednotlivá licence) Způsobe ocenění: Procento ceníkové ceny Procento: 100 Zásady zaokrouhlení: Nezaokrouhlovat
61
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Ceníky Encián
62
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Položka ceníku Položky_ceníku.xml
63
Obdobné položky a ceníky
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Obdobné položky a ceníky Další položky ceníku Finanční analýza Investice Kauzální analýza Podnikatel SAFI Další ceníky S1 základní – množstevní sleva navíc Kauzální analýza multilicence 10 S2 upgrade – upgrade sleva
64
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Další ceníky Kauzální analýza Produkt: Kauzální analýza Měna: Koruna Česká Seznam slev: množstevní Jednotka: ks (jednotlivá licence)
65
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Objednávka Prodej, Zákazníci, Obchodní vztahy Nová Název obchodního vztahu: Richard Prodej, Doprovodné materiály, Objednávky Název: Objednávka firmy Richard Měna: česká koruna Ceník: S1 základní – množstevní sleva Potenciální zákazník: Richard (Uložit) Produkty, +, Existující produkt Produkt: Kauzální analýza Jednotka: ks (jednotlivá licence) Množství: 2 Přepočítat (Celková cena se přepočte po uložení.)
66
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Produkt objednávky
67
Ceníky s různými typy slev
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Ceníky s různými typy slev
68
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Zaokrouhlování Z1 zaokrouhlení 88,4 % ceníkové ceny nahoru 8 840 8 900 Kč Z2 zaokrouhlení 88,4 % ceníkové ceny dolů 8 840 8 800 Kč Z3 zaokrouhlení 88,4 % ceníkové ceny nejblíže 8 840 8 800 Kč Z4 zaokrouhlení 88,4 % ceníkové ceny dolů na 9 8 840 8 839 Kč
69
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 3 Prodej 3.1 Zákazníci 3.2 Prodejní cyklus 3.3 Cíle
70
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 3.1 Zákazníci Formuláře procesní klasické Prodej, Prodej, Zájemci Nová Záhlaví Zdroj informací: Externí doporučení Hodnocení: Značný zájem Kontakt Předmět zájmu: Programy Název Křestní jméno: Richard Příjmení: Smutný Funkce: nákupčí Mobilní telefon: E_mail: Firma Firma: Richard Web: Ulice: třída kapitána Jaroše 27 Město: Brno PSČ: Uložit
71
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Import zájemců Zájemci.csv odstranit ručně vložené záznamy Zájemci Objednávky, Objednávka firmy Richard Obchodní vztah, Richard (nutná deaktivace) Prodej, Prodej, Zájemci, Importovat data Vybrat soubor, Zájemci.csv (kódování Unicode) Nastavení oddělovače, Oddělovač: Čárka Výchozí (automatické mapování), Další Typy záznamů: Zájemce Mapovat pole: není nutné upřesnit Zkontrolovat souhrn mapování, Další Název mapování dat: Zájemci Data odeslaná k importu: odkaz Importy, Odeslat Aktualizovat seznam
72
Mapování dat: sloupce – atributy
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Mapování dat: sloupce – atributy
73
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Sledování importu Nastavení, Systém, Správa dat, Importy fáze Odesláno Analýza Transformace Probíhá import Dokončeno výsledek Úspěchy Chyby Nastavení, Systém, Správa dat, Importy / Mapování dat
74
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Zobrazení Prodej, Prodej, Zájemci zobrazeny atributy Název, Předmět zájmu, Důvod stavu, Vytvořeno Moji otevření zájemci, Vytvořit osobní zobrazení Použít uložená zobrazení: Moji otevření zájemci (výběrová kritéria Vlastník, Stav) Rozšířené hledání, Zobrazení, Uložit jako, Encián Popis: Zobrazení dle odvětví a města
75
Úprava sloupců v zobrazení
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Úprava sloupců v zobrazení Rozšířené hledání, Zobrazení, Upravit sloupce Běžné úkoly, Odebrat sloupce: Důvod stavu, Vytvořeno Přidat sloupce: výběr polí Hodnocení, Město, Odvětví, Zdroj informací změna pořadí dle obrázku
76
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Změna šířky sloupců Změnit vlastnosti Název (100 px, dříve 300) Hodnocení (100 px) Město (100 px) Zdroj informací (150 px, dříve 100) Odvětví (200 px, dříve 100) Předmět zájmu (200 px) Nastavit řazení: řazení dle Odvětví a Města Uložit (modifikace: Zájemci, Data, Rozšířená hledání; Zobrazení, Uložená zobrazení, označit a odstranit)
77
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Systémové zobrazení Další příkazy, Nové systémové zobrazení vytvoříme zobrazení Encián všem součástí tzv. řešení Další příkazy, Systémová zobrazení entita Zájemci
78
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Osobní graf rozbalení podokna grafů + Název grafu: Zájemci podle odvětví Položky legendy (řada): Název Typ grafu (tlačítko typu grafu): Výsečový Popisky vodorovně (osy kategorií): Odvětví Popis: Graf zájemců podle odvětví Uložit Ukončit návrháře
79
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Grafy zájemců kliknutí do výseče grafu potlačení filtru sbalení grafu Další grafy Zájemci podle hodnocení Zájemci podle zdroje Míra generování zájemců Zájemci podle odvětví
80
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Systémový graf Další příkazy, Přizpůsobit entitu Entity, Zájemce, Grafy, Nový Zobrazení Encián všem Zájemci podle odvětví všem Uložit a zavřít Publikovat všechna nastavení aktualizace stránky
81
Převod zájemce na jiné objekty
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Převod zájemce na jiné objekty Kontakty.csv Prilezitosti.csv Obbchodni_vztahy.csv Konkurence.csv zaškrtnutí zájemce Hojdar Eduard zaškrtnutí zájemce Zařadit vytvoří se kontakt Hojdar Eduard obchodní vztah Eduard s primárním kontaktem Hojdar příležitost Programy s obchodním vztahem Eduard kontakt neaktivní Všichni zájemci Znovu aktivovat zájemce Další importy Kontakty (69/70) Hojdar ponechat Obchodní vztahy (69/70) Příležitosti (69/70) Konkurence (151)
82
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 3.2 Prodejní cyklus Prodej, Prodej, Příležitosti Bonita (se zákazníkem Adolf) Řádkové položky produktu, přidávací tlačítko +, Existující produkt Název produktu: Bonita Jednotka: ks Množství: 1
83
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Vytvoření nabídky Nabídky (Quotes), přidávací tlačítko + vytvořila se nová nabídka Aktivovat nabídku zavřít okno Nabídka Přepočítat příležitost Prodej, Doprovodné materiály, Nabídky Tisk nabídky Bonita (zákazníkovi Adofl) Tisk nabídky pro zákazníka, Prázdný dokument kliknutí do tlačítka Datová pole Celková částka, Ceník, Kód nabídky, Měna, Název, Potenciální zákazník, Příležitost Stáhnout, Povolit úpravy, Povolit obsah Doplňky, Příkazy panelu, CRM Korespondence, Zapsat a vložit pole, Vložit slučovací pole Náhled výsledků, Náhled výsledků Další příkazy, Spustit sestavu, Nabídka možnost parametrizace polí sestavy (nahoře)
84
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Prohlížeč sestav
85
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Objednávka z nabídky vytvořit objednávku Vytvořit objednávku doplnění Popisu objednávku lze vytisknout jako sestavu původní přiležitost je ve stavu Získáno Rekapitulace Prodej, Doprovodné materiály, Objednávky Zobrazení, Podokno grafu
86
Souvislosti mezi entitami
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Souvislosti mezi entitami
87
Převod objednávky na fakturu
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Převod objednávky na fakturu Prodej, Doprovodné materiály, Objednávky otevřeme objednávku Vytvořit fakturu
88
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 3.3 Cíle Pomocí cílů můžeme sledovat plnění vybraných ukazatelů – metrik. Plnění metriky v cíli může být filtrováno souhrnným dotazem. Více podřízených cílů může být sdruženo do nadřazeného cíle.
89
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Druhy metrik dle množství metrika součet odhadovaných výnosů příležitostí Příležitosti – odhadovaný výnos souhrnné dotazy Bonita: příležitosti s předmětem zájmu Bonita Ostatní: příležitosti s ostatními předměty čtyři cíle Příležitosti: rekapitulace všech příležitostí bez aplikace filtru Příležitosti – Bonita: příležitosti vyhovující filtru Bonita (podřízený cíl) Příležitosti – ostatní: příležitosti vyhovující filtru Ostatní (podřízený cíl) Příležitosti – celkem: součet z podřízených cílů (nadřízený cíl) dle počtu počet zájemců žádné filtry jediný cíl Zájemci Souhrnná pole Skutečnost: odhadované výnosy již zařazených příležitostí (nabídky) Průběh: odhadované výnosy otevřených dosud nezařazených příležitostí
90
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Metriky Prodej, Cíle, Metriky cílů Nová parametry metriky Název: Příležitosti – odhadované výnosy Typ metriky: Množství Datový typ množství: Peněžní částka Uložit Souhrnná pole Nástroje seznamu / Souhrnná pole, Záznamy, Přidat nový záznam typu Souhrnná pole
91
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Souhrnná pole Skutečnost Krok 1: Souhrnné pole: Skutečnost (peněžní částka) Krok 2: Typ zdrojového záznamu: Příležitost pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Získáno Zdrojové pole: Odhad. výnosy Krok 3: Určení pole kalendářního data Typ záznamu: Příležitost Pole kalendářního data: Vytvořeno Průběh Krok 1: Souhrnné pole: Průběh (peněžní částka) pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Otevřeno pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Probíhající
92
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Souhrnné dotazy Prodej, Cíle, Souhrnné dotazy Nová První souhrnný dotaz Název: Bonita Typ entity: Příležitost Dotaz: Předmět zájmu je rovno Bonita. Uložit a zavřít Druhý souhrnný dotaz Název: Ostatní Dotaz: Předmět zájmu není rovno Bonita.
93
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Cíle 1 – 2 Prodej, Cíle, Cíle Nová První cíl Název: Příležitosti Metrika cíl: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Typ cílového období: Fiskální období Vybereme aktuální Fiskální období a Fiskální rok Plán: Kč Druhý cíl Název: Příležitosti – celkem Metrika cíl: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Typ cílového období: Fiskální období Vybereme aktuální Fiskální období a Fiskální rok Plán: Kč Kritéria cíle Shrnout pouze z podřízených cílů: Ano
94
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Cíle 3 – 4 Třetí cíl (první podřízený) Název: Příležitosti – Bonita Nadřazený cíl: Příležitosti – celkem Metrika cíle: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Plán: Kč Kritéria cíle Souhrnný dotaz – skutečnost (peněžní částka): Bonita Souhrnný dotaz – průběh (peněžní částka): Bonita Čtvrtý cíl (druhý podřízený) Název: Příležitosti – ostatní Nadřazený cíl: Příležitosti – celkem Metrika cíle: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Plán: Kč Kritéria cíle Souhrnný dotaz – skutečnost (peněžní částka): Ostatní Souhrnný dotaz – průběh (peněžní částka): Ostatní
95
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Metrika dle počtu Název: Zájemci – počet Typ metriky: Počet Souhrnné pole Skutečnost (celé číslo) Typ zdrojového záznamu: Zájemce pod ním: Zařazeno napravo: Zařazeno Kalendářní datum Typ záznamu: Zájemce Pole kalendářního data: Vytvořeno Souhrnné pole Průběh (celé číslo) Typ zdrojového záznamu: Zájemce pod ním: Otevřeno napravo: Nový Kalendářní datum Typ záznamu: Zájemce Pole kalendářního data: Vytvořeno Souhrnné dotazy žádné
96
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Cíl pro počty Název: Zájemci Metrika cíle: Zájemci – počet Vlastník cíle: vybereme sebe Typ cílového období: Fiskální období Vybereme aktuální Fiskální období a Fiskální rok Plán: 10
97
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Přepočet cílů ručně jednotlivé cíle zaškrtnutí cíle, Přepočítat aktualizace stránky cílů pravidelným přepočtením Nastavení, Systém, Správa, Nastavení systému v kartě Cíle počet dnů po koncovém datu cíle, kdy bude ukončeno shrnutí frekvence opakování shrnutí
98
Graf Průběh cíle (peněžní stav)
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Graf Průběh cíle (peněžní stav)
99
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 4 Marketing 4.1 Marketingový seznam 4.2 Rychlá kampaň 4.3 Kampaň
100
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 4.1 Marketingový seznam Marketingový seznam Marketing, Marketing, Marketingové seznamy, Nová Název: Praha Cíleno na: Obchodní vztah Uložit Členové + Přidat pomocí rozšířeného hledání Vybrat Adresa 1: PSČ začíná na 1 Najít Vybrat všechny Přidat do marketingového seznamu Marketingový seznam obsahuje pražské obchodní vztahy Všeobecné, Členové marketingového seznamu Druhy marketingových kampaní rychlá kampaň: možný přímý výběr zákazníků kampaň: možno doplnit finanční údaje, plánované úkoly, cílové produkty, prodejní dokumentaci, možno sledovat odpovědi na kampaň
101
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 4.2 Rychlá kampaň Marketing, Marketing, Zájemci vybrat např. prvního zájemce Další příkazy, Rychlá kampaň, Pro všechny záznamy na všech stránkách Průvodce vytvořením rychlé kampaně 2. okno: název kampaně: Testování ECDL 3. okno: Telefonní hovor 4. okno: Předmět: Nové termíny testování ECDL Text: Dovolujeme si upozornit, že naše středisko ECDL vypsalo nové termíny testování. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. 5. okno: Vytvořit Marketing, Marketing, Rychlé kampaně otevřít Testování ECDL Vybraní členové Aktivity kliknutí na jednotlivou aktivitu v pravém rohu aktivity tlačítko Dokončit Otevřít tuto aktivitu možná změna popisu a doby trvání
102
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 4.3 Kampaň Marketing, Marketing, Kampaně, Nová Název: Nabídka nových verzí software Uložit Marketingové seznamy, + Praha, Přidat Ke kampani a všem nedistribuovaným aktivitám kampaně Aktivity kampaně, + Předmět: Schůzka k novým verzím programů Kanál: Schůzka Uložit a zavřít vytvoří se plánovaná aktivita Schůzka k novým verzím programů upřesnění kampaně Souhrn navrhované a skutečné zahájení a ukončení text nabídky konkrétní realizované aktivity Podrobnosti finanční údaje odpovědi zákazníků
103
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 5 Služby 5.1 Služba realizovaná případy 5.2 Služba realizovaná využitím zdrojů
104
5.1 Služba realizovaná případy
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 5.1 Služba realizovaná případy První služba realizovaná případy Konzultace aplikací Microsoftu
105
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Šablona smlouvy Nastavení, Firma, Šablony, Šablony smluv, Nový
106
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Smlouva Služby, Doprovodné materiály, Smlouvy, Nová šablona KON – Konzultace software Záhlaví Název smlouvy: Konzultace aplikací Microsoftu Zákazník: Adam Datum zahájení smlouvy: (dříve než aktuální datum) Datum ukončení smlouvy: (později než aktuální datum) Fakturační údaje Plátce: Adam Datum zahájení a ukončení fakturace: automaticky Ocenění Měna: česká koruna Historie Šablona smlouvy: Konzultace software Uložit
107
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Řádky smlouvy v horní liště Konzultace aplikací Microsoftu Všeobecné, Řádky smlouvy Přidat nový záznam typu Řádek smlouvy Název: Project ponecháme Počáteční datum a Koncové datum Ocenění Celková cena: Kč Podrobnosti plnění Celkem případů/minut: 240 (minut, tj. 4 hodiny) Uložit a zavřít Fakturovat smlouvu Důvod stavu: Koncept Aktivní Nastavení, Firma, Správa podniku, Předměty Nová Běžné úkoly, Přidat předmět, Konzultace
108
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Případy v horní liště nabídka tlačítka Případy Nedávno zobrazené, Úvodní konzultace dole kliknout do odkazu Informace o článcích a smlouvě (Smlouva: Konzultace aplikací Microsoftu) (Řádek smlouvy: Project) horní nabídka Vyřešit případ Řešení: Konzultace provedena Fakturovatelný čas: 1 hodina Vyřešit Kontrola plnění smlouvy v horní liště Služby, Doprovodné materiály, Smlouvy, Konzultace aplikací Microsoft Všeobecné, Řádky smluv Project: Zbývající plnění kleslo z 240 na 180 minut Služby, Doprovodné materiály, Smlouvy otevřít Konzultace aplikací Microsoftu v horní liště Konzultace aplikací Microsoftu Všeobecné, Řádky smlouvy, Project v horní liště rozbalit nabídku tlačítka Project Služby, Případy Přidat nový záznam typu Případ Název: Úvodní konzultace Předmět: Konzultace Typ případu: Problém Zdroj: Telefon Uložit otevřít případ Úvodní konzultace Obecné, Příspěvky, Přidat úkol Předmět: Konzultace Project – Kalendáře, OK Vpravo nahoře u názvu úkolu tlačítko Otevřít tuto aktivitu Doba trvání: 1 hodina Uzavřít záznam typu úkol Stav Dokončeno, Zavřít
109
5.2 Služba realizovaná využitím zdrojů
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 5.2 Služba realizovaná využitím zdrojů Druhá služba realizovaná využitím zdrojů Školení Access pro ECDL v rozsahu 5 hodin realizace (Nastavení, Firma, Správa podniku, Skupiny zdrojů) 1 zdroj ze skupiny zdrojů Certifikovaní školitelé (Šumava Beneš, Š Janda, Praha Klímová, P Kolínská, P Pospíšilová) 1 zdroj ze skupiny Školící počítačové místnosti (P 18, P 28, Š S8) oba vybrané zdroje musí být ze stejného pracoviště Služby, Doprovodné materiály, Služby, Nová Název: Školení Access pro ECDL Popis: Cílem školení je připravit účastníky na test ECDL z modulu Použití databází Výchozí doba trvání: 5 hodin Zahajovat aktivity každých: 1 hodina Začíná v: 8:00 požadované zdroje specifikovány v sekci Požadované zdroje
110
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Požadované zdroje přidání pravidel klikneme na Zvolit Přidat pravidlo výběru Množství 1, OK specifikace množství Množství 2 (Stejné pracoviště) upřesnění pravidel první pravidlo Skupiny zdrojů certifikovaní školitelé druhé pravidlo Skupiny zdrojů školící počítačové místnosti Uložit a zavřít
111
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Kalendář služeb Služby, Služby, Kalendář služeb, Školící počítačová místnost 18 Všeobecné, Pracovní doba Nastavit, Nový týdenní plán, zrušíme ne a so Pracovní doba: Je stejná každý pracovní den Nastavit pracovní dobu Zahájení: 8:00, Ukončení: 20:00 Přidat přestávku, 14:00 – 15:00 Zobrazit kapacitu: 1 (školení) (Omezení služeb) OK Začíná od , Časové pásmo +01:00 Praha Uložit a zavřít, Uložit a zavřít
112
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Týdenní plán
113
Pracovní doba dalších zdrojů
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Pracovní doba dalších zdrojů Školící počítačová místnost 28 po – pá: 7:00 – 13:00, 14:00 – 19:00 Pospíšilová Alena (kliknout v horní nabídce, Všeobecné, Prac. doba) po – pá 13:00 – 20:00 (GMT +01:00) Kolínská Eva po, st – pá 8:00 – 13:00, út 13:00 – 18:00 (GMT +01:00) Klímová Jana žádná (zdroj nepracuje) Aktivita služby Služby, Služby, Kalendář služeb horní nabídka, Plán okna Aktivita služby a Naplánovat aktivitu typu Aktivita služby
114
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Naplánování aktivity Zákazníci: Adam Služba: Školení Access pro ECDL Zdroje: neupřesníme Pracoviště: Školení Praha Počáteční datum: Rozsah dat Příští týden Čas zahájení: Kdykoliv Najít dostupné časy výběr Kolínské ve středu dopoledne Plán
115
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Kalendář služeb Předmět: Školení Access pro ECDL – Adam zobrazení v kalendáři služeb stavy odlišeny barvami
116
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Práce s kalendářem Nastavení vybraného dne měřítka (Měsíc, Týden, Den) lupa Filtr pole Typ pole Zobrazení příčka mezi zdroji a kalendářem spodní podokno aktivity Změnit stav Nevyřízeno (světle modrá barva) Rezervováno (černá, výchozí stav) Probíhající (tmavě modrá) Přijato (fialová) Nezávazné (šedá) Dokončeno (zelená, stav již nelze změnit) Zrušeno (červená) Bez zobrazení (hnědá)
117
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6 Aktivity 6.1 6.2 Telefonní hovor 6.3 Schůzka 6.4 Úkol 6.5 Další aktivity 6.6 Fronta 6.7 Klient CRM v Outlooku
118
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.1 Nastavení, Systém, Konfigurace u, Poštovní schránky řádek své schránky Způsob synchronizace, Schůzky, kontakt a úkoly: Synchronizace na straně serveru Poštovní schránka, Akce, Schválit Poštovní schránka, Akce, Testovat a povolit schránku, OK Nastavení, Firma, Šablony, Šablony ů Nový Typ šablony: Faktura Šablona u Nadpis: Upozornění na zaslání faktury Popis: Šablona je východiskem upozornění na zaslání faktury. Předmět: Upozornění na zaslání faktury... tlačítko Vložit či aktualizovat tlačítko Přidat
119
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Hodnoty datového pole Přidat: Typ záznamu Faktura Pole: Číslo faktury OK
120
Obecný text vlastní zprávy
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Obecný text vlastní zprávy
121
Přejmenování uživatele
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Přejmenování uživatele portál Office 365 Správce, Office 365 Uživatelé, Aktivní uživatelé mé jméno, Upravit Jméno: Aleš Příjmení: Fiala Zobrazované jméno: Aleš Fiala Uživatelské jméno: ponechat Uložit
122
Úprava obchodního vztahu Adolf
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Úprava obchodního vztahu Adolf Prodej, Zákazníci, Obchodní vztahy Adolf Kontakty, + mé příjmení, jméno školní adresa Primární kontakt (nahoře)
123
Využití šablony e-mailu
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Využití šablony u Prodej, Doprovodné materiály, Faktury, Bonita (pro zákazníka Adolf) Podrobnosti, Přidá další aktivity, Komu: Adolf Vložit šablonu Týká se objektu: Bonita Vybrat šablonu, Šablony faktur, Upozornění na zaslání faktury
124
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM sestaví předmět a text můžeme upřesnit, komu zašleme kopii můžeme připojit soubory další pole (Týká se: Bonita) Doba trvání: 5 minut Odeslat Prodej, Úkoly, Aktivity Všechny aktivity, Všechny aktivity
125
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.2 Telefonní hovor Služby, Úkoly, Aktivity, Telefonní hovor Termín splnění: do týdne Předmět: Upřesnění času schůzky Příchozí hovor: Fiala Aleš Odchozí hovor – komu: kontakt Mareš, Adolf Popis: Na schůzce bude předána faktura. Týká se: faktura Bonita pro obchodní vztah Adolf 15 minut Uložit Prodej, Doprovodné materiály, Faktury Faktura Bonita Podrobnosti promítá se jako úkol v Office 365 se zpožděním
126
Realizace telefonního hovoru
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Realizace telefonního hovoru Služby, Úkoly, Aktivity Upřesnění času schůzky panel nástrojů Uzavřít záznam typu Telefonní hovor Uskutečněno, Zavřít Moje uzavřené aktivity
127
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.3 Schůzka faktura Bonita Podrobnosti, Přidá další aktivity, Schůzka Předmět: Předání faktury Místo: Encián Čas zahájení: , 9:00 Doba trvání: 30 minut Popis: Zákazník si telefonicky dojednal vyzvednutí faktury. Uložit Uzavřít záznam typu Schůzka Stav: Dokončeno, OK Zavřít Služby, Služby, Kalendář služeb, náš kalendář též kalendář Office 365 se zpožděním
128
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.4 Úkol Služby, Úkoly, Aktivity Úkol Předmět: Vytisknout fakturu Bonita Týká se: faktura, Bonita Doba trvání: 1 minuta Uložit aktivita Úkol zobrazena v seznamu aktivit faktury Bonita pro firmu Adolf též Office 365 se zpožděním
129
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.5 Další aktivity Fax: obdoba Telefonního hovoru Dopis: obdoba Telefonního hovoru Aktivita služby: nejprve je nutné nadefinovat službu Odpověď na kampaň: nejprve je nutné připravit kampaň
130
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.6 Fronta aktivity možné řadit do fronty Nastavení, Firma, Správa podniku, Fronty Nová Název fronty: Tisky Uložit a zavřít Zařazení do fronty Služby, Úkoly, Aktivity, Vytisknout faktury Bonita Další příkazy, Přidat do fronty Tisky OK Kontrola přiřazení Nastavení, Firma, Správa podniku, Fronty, zobrazení Všechny položky Fronta: Tisky
131
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 6.7 Klient CRM v Outlooku tlačítko Získat klienta CRM pro aplikaci Outlook, popř. instalace klienta Microsoft Dynamics CRM 2013 pro aplikaci Microsoft Outlook z webu Microsoftu účet CRM Online uživatelské jméno a heslo pro Office 365 V Outlooku karta CRM
132
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM CRM v Outlooku v navigačním podokně složka Encián v ostatních složkách nově karta CRM
133
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 7 Pokročilé nastavení 7.1 Řídící panely 7.2 Správa 7.3 Správa dat 7.4 Správa dokumentů 7.5 Auditování 7.6 Vlastní nastavení 7.7 Procesy
134
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 7.1 Řídící panely tlačítko Microsoft Dynamics CRM Řídící panel sociálních sítí pro prodejní aktivity Výběr řídícího panelu obdobně jako zobrazení Nový Dvousloupcové, Normální řídící panel Vytvořit název: Vlastní panel se Zájemci a Cíli
135
Součásti řídícího panelu
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Součásti řídícího panelu vlevo nahoře: seznam Typ záznamu: Zájemci Zobrazení: Encián vlevo dole: seznam Typ záznamu: Cíle Zobrazení: Všechny cíle vpravo nahoře: graf Typ záznamu: Zájemce Zobrazení: Encián Graf: Zájemci podle odvětví vpravo dole: graf Typ záznamu: Cíl Zobrazení: Všechny cíle Graf: Průběh cíle (peněžní částka)
136
Vlastní panel se Zájemci a Cíli
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Vlastní panel se Zájemci a Cíli
137
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 7.2 Správa – Oznámení Nastavení, Systém, Správa, Oznámení, Nový Název: Novinky v aplikaci Dynamics CRM Text: Seznam novinek je rozdělen do karet dle roku aktualizace. Adresa URL: Datum vypršení: Uložit a zavřít
138
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Další možnosti Správy Nastavení systému (Správa, Nastavení systému) formát různých hodnot - čísla, kalendářní data, měny (Formáty) sledování ů ( ), marketingu (Marketing) nastavení možností klienta Microsoft Dynamics CRM pro aplikaci Outlook (Aplikace Outlook) správa kategorií sestav (Sestavy) opakování shrnutí naplňování cílů (Cíle) Správa předplatného (Správa, Správa předplatného) počet dostupných licencí a datum konce jejich platnosti Využívané prostředky (Správa, Využívané prostředky) procentuální využití úložiště vlastní entity pracovní postupy a dialogy
139
7.3 Správa dat Vyhledávání duplicit
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 7.3 Správa dat Vyhledávání duplicit Pravidla vyhledávání duplicit v kontaktech Nastavení, Systém, Správa dat, Pravidla vyhledávání duplicit, Nový Název: Kontakty se stejným jménem a příjmením Základní typ záznamu: Kontakt Odpovídající typ záznamu: Kontakt 1. řádek Atribut: Příjmení Kritéria: Přesná shoda 2. řádek Atribut: Křestní jméno Uložit, Publikovat
140
Realizace hledání duplicit
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Realizace hledání duplicit Prodej, Zákazníci, Kontakty, Nová Křestní jméno: Adam Příjmení: Herman Způsob dopravy: Poštou Uložit a zavřít Vyhledané duplicity – Potenciální duplicitní záznamy Uložit Nastavení, Systém, Správa dat, Úlohy vyhledávání duplicit, Nový 1. okno: Další 2. okno: parametry Hledat: Kontakty bez filtru 3. okno: způsob vyhledávání 4. okno: Odeslat dvojitě kliknout na záznam zobrazit duplicity výběr dolního záznamu, Sloučit, Vybrat hlavní záznam (s adresou) přidání Poštou, OK duplicitní záznam deaktivován
141
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Zobrazení duplicit
142
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Slučování záznamů
143
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Importy dvojitým kliknutím lze zobrazit podrobnosti (Chyby) Nastavení, Systém, Správa dat, Mapování dat
144
7.4 Správa dokumentů CRM a SharePoint
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 7.4 Správa dokumentů CRM a SharePoint Serverová integrace Nastavení, Systém, Správa dokumentů Povolit serverovou integraci SharePointu 1. okno: Další 2. okno: Online, Další 3. okno: 4. okno: ověření, Povolit 5. okno: Otevřít průvodce nastavení správy dokumentů, Dokončit
145
Nastavení správy dokumentů
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Nastavení správy dokumentů Správa dokumentů, Nastavení správy dokumentů možnost doplnit další entity, prvotně mj. Článek Nabídka Obchodní vztah Prodejní dokumentace Příležitost Zájemce upřesnění webu ve spodním poli URL, Další
146
Výběr struktury složek
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Výběr struktury složek zaškrtnout Na základě entity: vhodné strukturování vytvoří se aplikace typu knihovny dokumentů Článek, Nabídka,… zatím bez dokumentů
147
Připojení více serverů
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Připojení více serverů Správce dokumentů Weby služby SharePoint Výchozí web: dvojitě kliknout Název: Kořenový týmový web Uložit a zavřít
148
Dokumentace ke Kauzální analýze
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Dokumentace ke Kauzální analýze Nastavení, Firma, Katalog produktů, Řady a produkty Kauzální analýza (nahoře) Všeobecné, Dokumenty, Potvrdit Odeslat Vybrat soubor, Kauzální analýza dvojitě kliknout na název dokumentu Otevřít službu SharePoint Umístění všech dokumentů Systém, Správa dokumentů, Umístění dokumentů služby SharePoint
149
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Znalostní báze Kroky využití znalostní báze příprava šablony struktury článků příprava znalostní báze s využitím šablony Šablona článků Nastavení, Firma, Šablony, Šablony článků, Nový Nadpis: Co nebylo v učebních textech Popis: Praktické rady, které nelze najít v učebních textech Jazyk: čeština Běžné úkoly, Přidat sekci Nadpis: Aplikace Pokyny: Zde napište název programu. Nadpis: Komentář Pokyny: Zde napište radu či informaci.
150
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Článek Služby, Doprovodné materiály, Články Komentář: Účastníka můžeme do otevřené konverzace přidat tažením myší ze seznamu kontaktů. Klíčová slova: Office 365, Skype pro firmy, konverzace Uložit a zavřít Nová, Co nebylo v učebnicích Aplikace: Skype pro firmy Všechny články, horní panel, Odeslat Nadpis: Přidání účastníka do konverzace ve Skypu pro firmy Schválit Předmět: Výchozí předmět
151
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Druhý článek Nadpis: Novinky Dynamics CRM Předmět: Výchozí předmět Klíčová slova: Office 365, Dynamics CRM, novinky Aplikace: Dynamics CRM Komentář: Ve verzi 2016 je možné doplnit práci se skupinami. otevřít Všeobecné, Dokumenty, Potvrdit Dokumenty, Záznamy, Odeslat Vybrat soubor, Novinky Dynamics CRM.docx Otevřít službu SharePoint
152
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Sestavy Seznam uživatelů s jejich rolemi Prodej, Nástroje, Sestavy Souhrn uživatele bez filtru Spustit sestavu sestavy je možné modifikovat přidávat nové
153
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 7.5 Auditování Nastavení Nastavení, Systém, Auditování, Globální nastavení auditu Auditování, Nastavení auditu, Spustit auditování Nastavení auditu entit a polí, Kontakt, Datové služby, Auditování Uložit, Publikovat Nastavení pro další entity či pole Nastavení, Systém, Auditování, Nastavení auditu entit a polí např. Kontakt, Pole, , Auditování, Zakázat Protokol všechny transakce Nastavení, Systém, Auditování, Souhrnné zobrazení auditu transakce jednotlivého záznamu (např. kontaktu Jelínek, Milan) Prodej, Kontakty, Jelínek Milan, Všeobecné, Historie auditu (horní nabídka) Správa protokolu auditu Nastavení, Systém, Auditování, Správa protokolu auditu Odstranit protokoly
154
7.6 Vlastní nastavení Přizpůsobení
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 7.6 Vlastní nastavení Přizpůsobení osobní či systémová zobrazení osobní či systémové grafy sestavy řídící panely úprava atributu (pole) entity (tabulky) vlastní entity
155
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Úprava názvu pole Nastavení, Vlastní nastavení, Vlastní nastavení, Přizpůsobit systém, Součásti, Entity Zájemce, Pole Kód OKEČ (sic) NACE Uložit a zavřít tlačítko Publikovat všechna nastavení zavřít okno Řešení Prodej, Zájemci, Bendová Tereza, Podrobnosti, již NACE
156
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Vlastní entita Nastavení, Vlastní nastavení, Vlastní nastavení, Přizpůsobit systém, Součásti, Entity, Nové Zobrazovaný název: Cesta Plurální název: Cesty Název: new_cesta Popis: Služební cesty zaměstnanců. Oblasti zobrazující tuto entitu: Prodej Uložit
157
Atributy vlastní entity
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Atributy vlastní entity Pole Název (new_name) Jednoznačná identifikace cesty: 2017/1 Místo (new_misto, Cíl služební cesty): Kralupy nad Vltavou Zahájení (datum a čas, new_zahajeni, Datum zahájení služební cesty): Dokončení (new_dokonceni, Datum dokončení služební cesty): Formuláře (hlavní a mobilní) a Zobrazení Aktivní cesty: Místo, Zahájení, Dokončení Publikovat, Aktualizace stránky
158
Přizpůsobení možností
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Přizpůsobení možností Nastavení, Systém, Správa, Nastavení systému v kartě Obecné: automatické ukládání dat formulářů, formát zobrazování celého jména (křestního jména a příjmení), počet desetinných míst ceny, zobrazování měny symbolem či kódem, v kartě Formáty: formát čísel, měny, času a data, v kartě Aplikace Outlook: frekvence přijímání a odesílání ů, v kartě Prodej: nastavení, zda produkty se mají vytvářet v aktivním stavu, v kartě Synchronizace: synchronizace úkolů, které jsou přiřazené v Outlooku.
159
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 7.7 Procesy úkol Reakce na zájem spouštěný automaticky při vytvoření či změně atributu Popis seznamu Příležitosti Nastavení, Centrum zpracování, Procesy, Nový Název procesu: Reakce na příležitost Kategorie: Pracovní postup Entita: Příležitost OK okno Proces Rozsah: Organizace Spustit při Vytvoření záznamu Zaznamenat změnu pole Vybrat, Potřeby zákazníka Přidat krok, Vytvořit záznam Popis kroku: Vytvoření úkolu Reakce na příležitost Vytvořit: Úkol Nastavit vlastnosti
160
Proces: Reakce na příležitost
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Proces: Reakce na příležitost
161
Pracovní postup – záznam Úkol
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Pracovní postup – záznam Úkol
162
Pracovní postup – záznam Úkol
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Pracovní postup – záznam Úkol
163
Testování pracovního postupu
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Testování pracovního postupu Proces: Aktivovat Prodej, Prodej, Příležitosti, Bonita (firmy Alena) Potřeby zákazníka: Firma Alena projevila zájem o nákup programu Bonita Služby, Úkoly, Aktivity úkol Reakce na zájem o produkt Bonita zákazníka Alena Záznam o příležitosti byl naposledy změněn... Primární kontakt na zákazníka: ..., telefon: ... Termín: ...
164
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 8 Spolupráce uživatelů 8.1 Sdílení 8.2 Propojení uživatelů a dalších entit 8.3 Informační kanály o aktivitách 8.4 Dynamics CRM pro mobilní zařízení
165
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM 8.1 Sdílení Nastavení, Systém, Zabezpečení, Role zabezpečení práva uživatele dána přidělenou rolí zabezpečení role Marie Sladké (Zástupce oddělení služeb zákazníkům) z organizační jednotky Ředitelství Oznámení nemůže vytvářet nové záznamy může číst všechny záznamy nemůže editovat žádné záznamy Příležitost může vytvářet nové záznamy může editovat jen své záznamy Aktivita (např. Úkol) může editovat záznamy ze stejné organizační jednotky
166
Role zabezpečení – Zástupce oddělení služeb zákazníkům
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Role zabezpečení – Zástupce oddělení služeb zákazníkům
167
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Úpravy práv entita Příležitost, záznam Bonita firmy Alena Prodej, Prodej, Příležitosti, Bonita Další příkazy, Sdílet Běžné úkoly, Přidat uživatele či tým, Sladká Marie, Zapsat, Sdílet aktivita úkol Vytisknout fakturu Bonita Služby, Úkoly, Aktivity, Vytisknout fakturu Bonita Přiřadit Novák Petr Kontrola práv Nastavení, Systém, Správa, Oznámení Prodej, Prodej, Příležitosti Služby, Aktivity, Úkoly (Novák není ze stejné organizační jednotky)
168
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Externí uživatelé zdarma avšak přes portál (čerpání dat) externí uživatel může editovat i zakládat např. automatické vytvoření zájemce externí také služby, např. Whirpool prodloužení záruky (zpět certifikát v PDF) servisní požadavky nabídka nových praček na konci záruky
169
8.2 Propojení uživatelů a dalších entit
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 8.2 Propojení uživatelů a dalších entit Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé Škoda Lukáš rozbalit nabídku Škoda Lukáš Všeobecné, Propojení Propojit, S jiným Název: uživatel Škoda Petr Jako tato role: Přítel/přítelkyně Popis: bratr Uložit a zavřít promítnutí i do propojené entity Škoda Petr
170
8.3 Informační kanály o aktivitách
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 8.3 Informační kanály o aktivitách zobrazení kanálů na řídícím panelu Microsoft Dynamics CRM, Řídící panel sociálních sítí pro prodejní aktivity pravá zóna: Co je nového na samostatné stránce Hlavní nabídka, Prodej Úkoly, Novinky novinky nastavených objektů Najít a sledovat kolegy Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé zaškrtneme záznam Sladká Marie Další příkazy, Sledovat/Přestat sledovat v okně Co je nového počet sledovaných uživatelů Najít a sledovat obchodní vztahy, které vlastníme, a jiné záznamy obdobné nastavení, např. příležitost Bonita zákazníka Alena dřívější novinky se zobrazují i po zpětné aktivaci sledování Komentovat příspěvky a jiné aktivity příznak To se mi líbí vlastní odpověď nesvázaný příspěvek připojení k vnitropodnikové sociální síti Yammer
171
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Co je nového
172
Novinky na mobilním zařízení
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Novinky na mobilním zařízení aplikace Activity Feeds
173
8.4 Dynamics CRM pro mobilní zařízení
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 8.4 Dynamics CRM pro mobilní zařízení aplikace Dynamics CRM
174
Další informace o Dynamics CRM
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Další informace o Dynamics CRM
175
9 Microsoft Dynamics NAV
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 9 Microsoft Dynamics NAV Microsoft Dynamics NAV (dříve Navision), pomůže např. AutoCont pro střední organizace (5 – 500 zaměstnanců) pro oblasti nákup (dodavatelé, nákup, ceny, slevy, požadavky, poptávky, objednávky, dodávka, faktury, nákupní vratky, nákupní dobropisy) odbyt (zákazníci, prodej, ceny, slevy, objednávky, nabídky, faktury, prodejní vratky, prodejní dobropisy, přímé dodávky) sklad (analýza zásoby, příjem zboží, zaskladnění, transfery mezi přihrádkami, dodávka ze skladu, vyskladnění, sledování zboží) výroba (kusovníky, karta zboží, kalendář dílny, výrobní kapacity, TNG postupy, výrobní zakázky, subdodávka, řízení výroby, ruční plánování výroby, plánování požadavků na suroviny, výrobní prognóza, výpočet plánu MRP, výpočet plánu MPS) finance (účtování, platby, vyrovnání položek, ocenění a adjustace zásob, účtování nákladů na zboží) učebnice Luszcazk, Andreas, Singer, Robert: Microsoft Dynamics NAV. ComputerPress ISBN
176
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Úvod do programu integrované firemní řešení pro malé a střední podniky patří ERP systémy (Enterprise Resource Planning – plánování firemních zdrojů, efektivní řízení podniku) vyvíjen od roku 1986 r převzala firmu Navision Software A/S firma Microsoft Corporation pilířem portfolia produktů z oblasti obchodování různé možnosti přístupu klient na počítači online portál mobilní aplikace
177
2OP484 Manažerská informatika 4
Dynamics CRM Technologie systému
178
Integrace s dalšími aplikacemi
2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM Integrace s dalšími aplikacemi Microsoft Office (Excel, Word, Outlook) SharePoint Server MapPoint: zobrazování map a plánování tras při zadání adresy zákazníka SQL Server: základ pro analýzu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.