Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky"— Transkript prezentace:

1 Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie červen 2016 Autor: Markéta Všetečková, 10951 Vedoucí bakalářské práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc. Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

2 Motivace Zájem o danou problematiku
Neznalost zaměstnanců o povědomí merchandisingu Získání nových znalostí Využití teoretických znalostí v praxi a jejich prohloubení

3 Cíl bakalářské práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru, uplatňování zásad merchandisingu u vybrané obchodní jednotky a komparace s jinými obchodními jednotkami.

4 Výzkumné otázky Výzkumná otázka č. 1:
Existují odlišnosti vybraných prodejen v uplatňování merchandisingových zásad? Výzkumná otázka č. 2: Ovlivňuje nákupní atmosféra analyzovaných prodejen nákupní chování a rozhodnutí zákazníka? Výzkumná otázka č. 3: Jak personál ovlivňuje frekventovanost a četnost nákupů spotřebitele v obchodní jednotce?

5 Použité metody Osobní návštěva, tzv. „mystery shopping“
Dotazníkové šetření Řízený rozhovor s vedoucím pracovníkem Hodnocení dat a srovnání

6 Porovnávané obchodní jednotky
HECHT MOTORS s.r.o. Mountfield a.s. Soběslavská 3070, Tábor Dr. Edvarda Beneše 1090, Sezimovo ústí, Tábor vznik roku 1991 vznik roku 1994 57 prodejen 14 samostatných prodejen a dalších 1000 obchodních míst v ČR zboží dodáváno do 30 zemí světa (Německo, Francie, Itálie...)

7 Merchandisingové zásady
Výzkumná otázka č. 1 Existují odlišnosti vybraných prodejen v uplatňování merchandisingových zásad? Merchandisingové zásady Hecht Mountfield Měla by být věnována pozornost záručním lhůtám a pracím s nimi ano ne Jednotlivé sortimentní skupiny mají návaznost podle nákupních zvyklostí zákazníků Nejprve prezentovat dražší zboží, poté levnější Zboží stejné značky by nemělo být oddělováno konkurenčními výrobky, mělo by být vystavováno pohromadě Návaznost a umístění zboží musí splňovat hygienické či bezpečnostní předpisy ano i ne Výrazné odlišnosti zjištěny nebyly.

8 Výzkumná otázka č.2 Ovlivňuje nákupní atmosféra analyzovaných prodejen nákupní chování a rozhodnutí zákazníka? Chování spotřebitele není ovlivňováno v takové míře, jak by bylo zapotřebí.

9 Četnost nákupu značně ovlivněna.
Výzkumná otázka č. 3 Jak personál ovlivňuje frekventovanost a četnost nákupů spotřebitele v obchodní jednotce? Četnost nákupu značně ovlivněna.

10 Návrhy opatření Lokality prodejny s větší prodejní plochou
Umístění zboží před prodejnu Poutače, nápisy, letáky Hudba, barevnost interiéru, regálů a skupin zboží Oceňování zboží Stimulace pracovníků Komunikace s dodavatelem nebo jeho změna Zavedení dopravy zboží z prodejny

11 Závěrečné zhodnocení Společnost byla seznámena s výsledky práce.
Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Opatření byla navržena. Cíl práce byl splněn.

12 Doplňující otázky Otázky vedoucího
Vysvětlete zásadu ”prezentace životního stylu”. Jaké jsou trendy v oblasti mobilního marketingu? Jaké výhody skýtá zařazení tzv. ”Pop komunikace” do procesu nákupních zvyklostí a atmosféry prodeje. Jakým způsobem lze zvýšit návštěvnost u zákazníků? Otázky oponenta Zabývají se vedoucí zmíněných jednotek uplatňováním merchandisingových zásad a nákupní atmosférou ? Jak na závěry formulované v práci reagovali vedoucí pracovníci zkoumaných jednotek?

13 Děkuji za Vaši pozornost.


Stáhnout ppt "Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky"

Podobné prezentace


Reklamy Google