Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu"— Transkript prezentace:

1

2 Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu

3 Přijímací pohovor Uchazeč má zaměstnavatele přesvědčit o tom, že je vhodným kandidátem na nabízené pracovní místo. Je důležité zaměřit se na sebeprezentaci – poukázat na své osobnostní kvality, motivaci, odhodlání učit se novým věcem.

4 Je dobré zjistit si dopředu o firmě dostatek informací (prokážu tím svůj aktivní zájem). Personalista sleduje naše měkké dovednosti (např. tvořivost, komunikativnost). Nesmí nás zaskočit otázka typu: „Jaké jsou vaše přednosti a nedostatky?“ Zbytečně se nepodceňujte ani příliš nevychloubejte. Tvrdé dovednosti – odborné znalosti, vzdělání, kurzy, dovednosti.

5 Hodnocena je verbální i neverbální komunikace. Důležitý je první dojem
Hodnocena je verbální i neverbální komunikace. Důležitý je první dojem . Napište si ve dvojici seznam činností, na které byste při přijímacím pohovoru neměli zapomenout, které jsou důležité – např. včasný příchod… (včasný příchod, pozdrav, představení, podání ruky – podle pravidel etikety, vhodné oblečení, zdvořilé chování, pozitivní vystupování, oficiální tón – bez důvěrností, pravdivé odpovědi na otázky) Na některé otázky nemusíme odpovídat (rodinné poměry, sexuální orientace…)

6 Podívejte se společně na portály nabízející práci, např. http://www
Podívejte se společně na portály nabízející práci, např. , Najděte si oblast, ve které žijete a obor, který vás zajímá. V nabízených inzerátech hledejte tvrdé a měkké dovednosti, které zaměstnavatel po uchazeči požaduje. Dovednosti vypište:

7 Firmy využívají týmovou práci – setkávají se tam lidé s různými zkušenostmi, dovednostmi, vědomostmi. Navzájem se obohacují, zvyšuje se efektivita práce. V týmu je důležité vymezit cíle, pravidla, role, postupy práce. V týmech by měla být podporována zdravá komunikace – člověk se nebojí říct, co si myslí a cítí.

8 Týmový hráč ví, že: Všichni členové týmu jsou stejně důležití. Práce v týmu není soupeření. Členové si vzájemně naslouchají a nebojí se ptát. Používají otevřené otázky , dávají tak druhému více prostoru pro sdělení myšlenek. Pochopení úkolu potvrzují parafrázováním a shrnutím.

9 Úkol: Sami, pak ve dvojici popište situace, kdy jste ve škole pracovali v týmu, skupině. Jaká byla vaše role? Kdo přicházel s novými nápady, kdo hlídal čas, kdo upozorňoval na nedostatky návrhů, kdo oceňoval nápady ostatních, kdo zapisoval průběh činnosti, kdo, posouval práci dopředu…? Kdy je vhodnější zvolit individuální práci, kdy týmovou?

10 Zdroje: Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 3
Zdroje: Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 3. – 4. díl. První vydání. Brno: Didaktis, s. ISBN Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 3. – 4. díl – Pracovní sešit. První vydání. Brno: Didaktis, s. ISBN


Stáhnout ppt "Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu"

Podobné prezentace


Reklamy Google