Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Asociace turistických informačních center České republiky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Asociace turistických informačních center České republiky"— Transkript prezentace:

1 Asociace turistických informačních center České republiky
GO a REGIONTOUR Veletrhy cestovního ruchu Podklad pro jednání Asociace turistických informačních center České republiky , Brno

2 Základní informace GO – 27. ročník mezinárodního veletrhu průmyslu cestovního ruchu Prezentace tuzemských a zahraničních cestovních kanceláří a agentur a zahraničních destinací Prezentace nových katalogů pro nadcházející sezónu a prodej dovolené Hlavní partneři: Asociace cestovních kanceláří ČR a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur REGIONTOUR – 26. ročník veletrhu turistických možností v regionech Hlavní prezentační platforma potenciálu cestovního ruchu v regionech v České republice Rozvoj nabídky o prezentaci regionů okolních zemí Hlavní partneři: Asociace krajů ČR, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, ag. CzechTourism, Fórum cestovního ruchu a další oborová sdružení

3 Základní informace RegFoodFest – 5. ročník festivalu krajových specialit a regionální potraviny Festival koncentruje na jednom místě ochutnávku krajových specialit z ČR a okolních zemí a prezentaci i prodej regionální potraviny oceněných značkou Regionální potravina a Zlatá chuť JmK. Sekce regionální potraviny, krajových specialit, vína, piva a kávy Hlavní partneři: Státní zemědělský intervenční fond a Regionální agrární komora JmK Gastro Junior Brno - Bidvest Cup – 23. ročník mezinárodního mistrovství České republiky Celorepublikové finále soutěže mladých talentů v oborech kuchař, cukrář a číšník Spolupořadatelé: Veletrhy Brno, a.s. a Asociace kuchařů a cukrářů ČR Go kamera – 20. ročník festivalu cestovatelských filmů Unikátní projekt v České republice Organizátor: CK Livingstone

4 Základní informace Spolupracující subjekty: Zaměření – formát veletrhu
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Asociace krajů ČR, ag. CzechTourism, Statutární město Brno, Fórum cestovního ruchu ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Asociace hotelů a restaurací ČR, Asociace leteckých provozovatelů ČR, Asociace kuchařů a cukrářů ČR, Státní zemědělský intervenční fond, Regionální agrární komora JmK a Arcibiskupství pražské Zaměření – formát veletrhu B2B platforma / odborný formát – čtvrtek, 1. den veletrhů B2C platforma / formát pro širokou veřejnost – pátek-neděle Obsazené pavilony Pavilon F – GO Pavilon P – REGIONTOUR, RegFoodFest a Gastro Junior Brno – Bidvest Cup Kongresové centrum Brno – Go Kamera Pavilon E – kongresový sál – Právní konference Svazu měst a obcí ČR

5 GO a REGIONTOUR 2017 – základní parametry

6 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
VIZE - Posilování veletrhů GO a REGIONTOUR jako nosné národní prezentace oboru cestovní ruch REGIONTOUR Rozvoj veletrhu jako důležité B2B platformy pro diskusi a řešení aktuálních témat oboru a podporu cestovního ruchu Spolupráce s klíčovými subjekty v oboru na koncepci veletrhu a doprovodného programu Nově podepsána smlouva o spolupráci s Fórem cestovního ruchu ČR Nově koncipován odborný doprovodný program (programové schéma) 2018: Koordinace aktivit – termínové zacílení hlavních oborových akcí na průběh veletrhů Go a Regiontour Obnovení workshopu se zahraničními touroperátory – Meeting Point (2019)

7 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
Rozvoj konceptu prezentace regionů ze zemí V4 Zajištěna oficiální účast ze Slovenska a kolektivní účast z Maďarska v gesci Maďarské turistiky 2018: Kompletace oficiálních prezentací ze zemí V4 o účast z Polska Možnost realizace společných aktivit v celkovém rozsahu V4 (jednání, semináře, konference) Zajištění prezentace krajů a regionů České republiky Rozsah účasti krajů ČR stejný jako v roce 2016 (10/14) Účast hejtmanů na zahájení veletrhu (8 hejtmanů a 1 náměstek hejtmana) Zajištění komplexní prezentace krajů ČR (klíčový faktor pro tuzemské i zahraniční návštěvníky) Expozice krajů ČR s prezentací nosných témat a projektů Nabídka START pro samostatnou účast subjektů z jednotlivých krajů (umístěním navazuje na oficiální expozici kraje) Zahraniční účast – prezentace přeshraniční spolupráce, partnerské regiony, … Veletrhy Go a Regiontour = efektivní platforma pro prezentaci činnosti Asociace krajů ČR Jednání Rady Asociace krajů ČR v průběhu veletrhů Go a Regiontour (do roku 2016 nepřetržitě)

8 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
REGIONTOUR Rozvoj spolupráce se Svazem měst a obcí ČR Realizace 2-denní Právní konference (účast 200 starostů) 2018: Opětovná realizace Právní konference v průběhu veletrhů Go a Regiontour Zajištění kolektivní expozice SMO ČR a jeho členů na Regiontouru Rozsah výstavní plochy Růst obsazené výstavní plochy oproti skutečnosti předchozího ročníku Očekáváme výrazný růst v obsazené výstavní ploše – kompletní účast krajů ČR, růst v účasti zahraničních regionů a realizace nových témat

9 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
REGIONTOUR Získání podnikatelů v cestovním ruchu Prodej turistických produktů – zájem u návštěvníků Byla připravena nabídka START. Její komunikace přes Komisi pro cestovní ruch při AK ČR, jednotlivé kraje a přes dtb BVV. Odezva pouze u krajů Jihomoravského, Jihočeského, Zlínského a Vysočiny a Statutárního města Brna 2018: Pokračovat v cíleném oslovování podnikatelů z jednotlivých regionů a zajištění jejich účasti Koordinace aktivit s jednotlivými kraji Zpřehlednění obsahu veletrhu Nový layout veletrhu – členění pavilonu P na segmenty dle regionů a samostatných projektů Komunikace obsahu veletrhu podle nosných témat Nové formy komunikace (nová mobilní aplikace, …) Pokračovat v nastaveném konceptu

10 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017a cíle pro r. 2018
REGIONTOUR Atraktivní doprovodný program Nově připravený odborný doprovodný program Právní konference Svazu měst a obcí ČR (účast 200 starostů) Tisková konference MMR ČR a ag. CzechTourism a následně 4 odborné panely (Český systém kvality služeb, Baroko 2017, Expo Astana 2017 a Česko jede) Tisková konference Statutárního města Brna Tisková konference Slovenské agentury pro cestovní ruch Seminář Fóra cestovního ruchu k problematice EET, … Odborné soutěže – Velká cena cestovního ruchu a studentské soutěže 2018: Rozvoj úspěšného konceptu z r. 2017 Definice atraktivních / aktuálních témat na platformě Výstavního výboru veletrhů Go a Regiontour (aktuální domácí témata, regiony zemí V4, přeshraniční spolupráce, prezentace úspěšných projektů ze zahraničí, …) Cílem pro r je realizace 2-denního workshopu se zahraničními touroperátory – Meeting Point. Nezbytným předpokladem je kompletní účast krajů ČR.

11 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
REGIONTOUR Atraktivní doprovodný program Atraktivní doprovodný program pro veřejnost Zaměření na nosná témata: „Aktivní dovolená“, „Kulturní bohatství“ a „Regionální gastronomii“ Cyklistická vesnička – cykloturistika (800 m2) Přehlídka krajových řemesel (30 účastníků) RegFoodFest Nově doplněno o zážitkovou restauraci / kuchařskou show Gourmet Brno Restaurant – show vyhlášených šéfkuchařů z předních brněnských restaurací – příprava krajových specialit z regionálních produktů. Spolupráce s TIC Brno. 2018: Pokračování konceptu veletrhů jako festivalu chutí a zážitků Posílení impaktu návštěvnických návštěvnických skupin „20-30 let“ a „vyšší příjmové skupiny“ Prezentace zahraničí – atraktivní forma prezentace zahraniční destinace Potenciál v tématech (viz. průzkumy 2017): pěší turistika, hory, cykloturistika, gastronomie, vodní sporty, pronájmy lodí a karavanů, potápění, golf, mobilní aplikace, sdílení, studijní pobyty, praxe, brigády,…

12 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
REGIONTOUR Církevní turistika Vystavovatelé – Biskupství ostravsko-opavské, Biskupství brněnské, Biskupství litoměřické, Biskupství českobudějovické a Arcibiskupství pražské 2018: Další rozvoj segmentu (počet účastnících se subjektů a obsazená výstavní plocha) GO Zajištění účasti členských cestovních kanceláří a agentur Asociace cestovních kanceláří ČR a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Podepsány smlouvy o spolupráci (podmínky účasti a zapojení do doprovodných programů) - zajištění kolektivních účastí Naplněna dvě programová pódia v pavilonu F – prezentace zahraničních destinací Propojení s veletrhem Regiontour (pavilon P) Prezentace postavená na konkrétních zahraničních destinacích

13 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
GO Navýšení účasti zahraničních národních centrál (NTO) Záměr - prezentace zahraničních destinací interaktivní formou – propojení prezentace jednotlivých CK na vlastní expozici a na programových pódiích Dominikánská republika, Chorvatsko, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko a Švýcarsko – zapojení do pódiových prezentací 2018: Cílení na středoevropské centrály a centrály ze zemí s největším příjezdem českých turistů Účast CK Tradiční středně velké a významné české CK: America Tours, CK – Valaška, Pangeo Tours, Globtour Group, Thomas Cook, CK Victoria, Livingstone, … Navýšení účasti cestovních kanceláří Koordinace postupu s Asociací cestovních kanceláří ČR a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

14 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
GO Doprovodné projekty při GO Prezentace karavanů Cykloturistika – testování elektrokol 2018: Další rozvoj – viz. rozvojová témata Go Kamera – cestovatelský festival Organizátor: CK Livingstone Nosné téma: „Brána Himaláje“ Snaha o větší propojení s veletrhy GO a REGIONTOUR – zvýraznění v kampani Přesun festivalu do pavilonu F (sousední k pav. P – Regiontour)

15 Realizace koncepčních záměrů pro r. 2017 a cíle pro r. 2018
Komunikace veletrhů Go a Regiontour 2018: Zpřehlednění obsahu pro návštěvníka – zaměření ročníku na jedno zvýrazněné téma Zohlednění dat z průzkumů – zaměření na současnou nejsilnější návštěvnickou skupinu (lidé v produktivním věku a senioři) a posílení komunikace obsahu pro skupinu let Nový vizuální styl Posílení obsahové složky veletrhu – nutná spolupráce s vystavovateli Posílení návštěvnosti Konkrétní témata pro danou cílovou skupinu návštěvníka Efektivní komunikační kanály pro jednotlivé cílové skupiny

16 Výstupy z průzkumů návštěvníků 2017
87% návštěvníků chodí na veletrhy GO a REGIONTOUR pravidelně = vysoká míra loajality Věková struktura návštěvníků 15-30 let 13% 31-50 let 41% 51 let a více 46% Spokojenost s veletrhem GO 61% REGIONTOUR 81% Hlavní cíle návštěvy Získání informace o regionu 57% Vyhledání aktivit v regionech 40% Získání informace o dovolené v zahraničí 30% Výběr a nákup dovolené 29%

17 Výstupy z průzkumů návštěvníků 2017
Zájem o konkrétní aktivity Pěší turistika 56% Kulturně historické památky 51% Lázně 36% Cykloturistika 35% Vodní sporty a koupání 25% Zájem o jednotlivé obory NTO 46% Tour-operátoři 61% Cestovní kanceláře 90% Turistické destinace 94% Dopravní služby 44% Ubytovací a stravovací služby 68% Kongresová turistika 13%

18 Výstupy z průzkumů návštěvníků 2017
Hodnocení doprovodných programů Doprovodné programy navštívila zhruba polovina návštěvníků (55%). Spokojenost s doprovodným programem pro širokou veřejnost – 92% Spokojenost s odborným doprovodným programem – 95% Nákupní preference návštěvníků 39% plánuje dovolenou v ČR a i zahraničí Pouze 23% pak pouze v ČR a 35% pouze v zahraničí 58% si zajišťuje dovolenou vlastními silami (bez CK) 20% vyhledává komplexní službu CK 17% využije pouze nabídku ubytování od CK Veletrhy GO a REGIONTOUR 2018 plánuje znovu navštívit 76% návštěvníků.

19 Děkuji za pozornost…


Stáhnout ppt "Asociace turistických informačních center České republiky"

Podobné prezentace


Reklamy Google