Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Proč studovat na GJKT. Prezentace ke Dni otevřených dveří 19

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Proč studovat na GJKT. Prezentace ke Dni otevřených dveří 19"— Transkript prezentace:

1 Proč studovat na GJKT. Prezentace ke Dni otevřených dveří 19
Proč studovat na GJKT? Prezentace ke Dni otevřených dveří 19. ledna 2017

2 stabilní a perspektivní škola připravena na výuku ve 21. století
V čem je naše síla? nejstarší vzdělávací instituce v regionu jedno z největších gymnázií v regionu nedávno rekonstruovaná budova stabilní a perspektivní škola připravena na výuku ve 21. století

3 Jak jsme velcí? počet žáků školy = 600 počet tříd = 20
pět paralelních tříd v ročníku umožňuje: rozmanitější individualizaci vzdělávací cesty zajištění kvalifikovaných odborníků pro výuku (50 aprobovaných pedagogů) pořádání většího množství exkurzí, zájezdů a kurzů (cca 70 aktivit ročně)

4 Čím se můžeme pochlubit?
program MŠMT „Excelence“ - dlouhodobě mezi prvními 5 v kraji přijetí loňské absolventky na Cambridge a King´s College of London partnerské školy (Polsko, Francie, Belgie, Německo) pilotní škola v projektu „Rozvoj občanského vzdělávání“ aktivní „Klub absolventů“

5 Co nabízíme? možnost vyzkoušet si výuku v Aj po celou dobu studia
prostor pro stmelení třídy v každém ročníku (adaptační, projektový, lyžařský, sportovní, zážitkový kurz) účast v mezinárodních projektech originální, dálkově přístupnou evidenci hodnocení žáků nadstandardní IT prostředí

6 Co je naším posláním? umožnit absolventům prosadit se na vysokých školách a v životě v České republice i v zahraničí posílit v každém odpovědnost za sebe i za své okolí dodat studujícím hrdost na sebe sama

7 Profilace školy Všeobecné vzdělání opřené o kritický přístup chápeme jako nejlepší přípravu na prudce se měnící svět. Smysl spatřujeme v podpoře toho, v čem je každý žák dobrý, nikoli ve snaze, aby všichni uměli co nejlépe všechno. Vyžadujeme ochotu žáků vnímat proces učení se jako individuální, závislý na jejich vůli.

8 „Rozumím vybraným oblastem.“ „Orientuji se ve světě.“
Profil absolventa „Vím, co chci.“ „Umím se učit.“  „Rozumím vybraným oblastem.“ „Orientuji se ve světě.“ „Nestačí MÍT vzdělání … …důležitější je BÝT vzdělaný.“

9 Přístupy k výuce žák si nastavuje vlastní vzdělávací cestu prostřednictvím volby předmětů učitelé posilují konstruktivní přístup k výuce nastavujeme studijní a předmětové standardy sjednocujeme principy hodnocení

10 Průběh studia Kdy volím? Co volím? před nástupem ke studiu
druhý cizí jazyk hudební nebo výtvarnou výchovu IVT a hudební výchovu v češtině nebo angličtině ve 2. ročníku blok společnost nebo blok příroda a 2 volitelné předměty dle svého zaměření ve 3. a 4. ročníku profilové maturitní předměty konkrétní VŠ obor, na který se chystám

11 Jazyky 1. jazyk – angličtina
- příprava na státní maturitu = minimální základ - mezinárodní zkoušky B2, případně C1 skládané ve škole 2. jazyk (němčina, francouzština, ruština, španělština) rodilí mluvčí (Nj, Šj, Aj ve všech ročnících) návaznost ze ZŠ (v maximální možné míře)

12 Matematika příprava na povinnou státní maturitu z M
navíc nepovinná v 1. ročníku (hodina týdně) 2 úrovně dle zájmu (rozšiřující, procvičující) příprava na povinnou státní maturitu z M volitelné semináře ve 3. a 4. ročníku prohloubení učiva, komplexní úlohy aplikovaná matematika

13 Přírodní a společenské vědy
ročník: všeobecný přehled ročník: blok příroda (Fy, Ch, Bi) blok společnost (D, ZSV, Z) vyšší počet hodin a menší studijní skupiny hlubší porozumění předmětům a jejich propojení rozvíjení specifických studijních dovedností soustředění se na budoucí oborové zaměření volba je nároková a přestup mezi bloky možný po složení rozdílových zkoušek

14 Další předměty Český jazyk: důraz na schopnost písemně a ústně se vyjadřovat Volitelné předměty: (ve 3. a 4. ročníku) výběr dvou předmětů ze čtyř skupin umožní další individualizaci studijní cesty IVT: vyučováno ve třech ročnících Estetická výchova: širší kulturní přehled

15 Kdo jsou zákazníci školy?
motivovaní absolventi základních škol, kteří chtějí nést odpovědnost za své vzdělání a budoucnost uchazeči, kteří jsou připraveni konat víc než to, co musí ti, kteří jsou ochotni ctít společná pravidla naší školy i naší společnosti

16 Co podporujeme? studium v zahraničí
účast v soutěžích a na odborných stážích studentský parlament občanské a veřejně prospěšné aktivity rozvoj výjimečných dlouhodobých mimoškolních aktivit v oblasti kultury, vědy a sportu

17 Kolik uchazečů přijímáme?
přijímáme 150 uchazečů do všeobecného studia (kód: K/41) v loňském školním roce bylo přijato uchazečů z celkového počtu 301 všichni uchazeči skládají přijímací zkoušky: Čj, M (Cermat), Aj (školní test)

18 Přijímací řízení - termíny
odeslání přihlášek na SŠ – do (přihlášky nedoručuje ZŠ, ale uchazeč) odeslání pozvánek k PZ: (součástí dotazník – přinést na přijímací zkoušku) přijímací zkoušky: a jedna přihláška - identická na obě školy (pořadí škol na přihlášce určuje místo konání zkoušek) Přihláška ke stažení:

19 Přijímací zkoušky matematika český jazyk anglický jazyk
max. počet bodů je 50 český jazyk anglický jazyk max. počet bodů je 10

20 Úspěchy ze ZŠ na olympiádách a soutěžích ze všeobecně vzdělávacích předmětů akreditovaných MŠMT od 3. místa okresního kola výše počínaje 7. třídou ZŠ doložené kopií osvědčení 15 bodů za jeden úspěch max. počet bodů 30

21 Prospěch ze ZŠ, mimoškolní aktivita
započítává se prospěch za 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy ZŠ (Čj, lepší cizí jazyk, D, Z, M, F, Ch, Bi) výchozí počet bodů je 16 za chvalitebnou se odečítá 1 bod za dobrou se odečítají 2 body atd. minimální počet bodů je 0 mimoškolní aktivita – 4 body min. 5 let soustavné činnosti, konané minimálně do konce školního roku 2014/2015 doložena průkazným způsobem

22 Internetové odkazy www.gjkt.cz – informace o studiu
– informace o státních PZ – příprava na státní PZ přihláška k přijímacímu řízení na SŠ

23 Děkujeme Vám za pozornost.

24


Stáhnout ppt "Proč studovat na GJKT. Prezentace ke Dni otevřených dveří 19"

Podobné prezentace


Reklamy Google