Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník
2
Uspořádání učebnice 9.ročníku Podle obrázků v učebnici na str. 5 si připomeňme učivo předchozích ročníků. Pokuste se zařadit časově obsah látky jednotlivých ročníků. Nyní si ověříme své odpovědi a svou paměť- viz. str. 9 : Periodizace dějin /informace a obrázky v barevném pruhu /
3
Obsah učebnice Mezi světovými válkami 1919 – 1939 Druhá světová válka 1939 – 1945 Poválečné dějiny 1945 – 1991
4
Časová osa Zobrazování na časové ose ovládáme od 6. roč. Zopakuj si : Zapiš do sešitu: Událost Století Desetiletí Zač. války 1939 ------------ ------------- Karibs. krize1962 ------------ ------------- Charta 1977 ------------ ------------- Mnichovs. dohoda 1938 ------------- --------------
5
Pokračuj v určování Povstání v Maďarsku 1956 --------- ----------- Krach na burze/USA/ 1929 -------- ----------- Konec 2. svět. Války 1945 --------- ----------- 1. člověk na Měsíci 1969 --------- ----------- Nástup M. Gorbačova 1985 ---------- ---------- Zlatá bula sicilská 1212 ---------- ---------- Bitva u Lipan 1434 ----------- --------- Smrt sv. Václava 835 ----------- ---------
6
Prameny a sdělovací prostředky Opakujeme: Které druhy pramenů známe? Kde se uchovávají ? Ve 20. století k nim přibyly i sdělovací prostředky /neboli média/ :FILM, ROZHLAS, TELEVIZE, INTERNET
7
Správná odpověď : - prameny písemné, hmotné a obrazové - písemné: archívy a knihovny - hmotné : muzea/expozice a depozitáře /, přírodovědné sbírky - obrazové : galerie
8
Pamatuj ! a/ při zpracování tématu je třeba srovnávat více textů s danou tematikou b/ na konci např. referátu uvedeme použitou literaturu aj. prameny c/ text opsaný doslova označíme jako citát / do uvozovek a s uvedením autora /
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.