Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojtěch Rohla
1
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, 11796 Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.
2
Motivace pro výběr tématu Nelze si představit život bez nakupování Chování zákazníků Pracovní zkušenosti
3
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru, uplatňování zásad merchandisingu u vybrané obchodní jednotky a komparace s jinými obchodními jednotkami.
4
Představení obchodní jednotky Žabka Adresa: Pražská 129, 285 06 Sázava Cíl a vize: poskytnout zákazníkům snadný a pohodlný nákup, nabídka nejširšího sortimentu a maximální spokojenost zákazníků s obchody a službami Otevírací doba: 6:00 hod - 23:00 hod Obchody fungují formou franšízy Komparace s obchodem Tesco a Flop
5
Výzkumné otázky 1. Využívá prodejna Žabka alespoň polovinu merchandisingových zásad? 2. Vyhovuje zákazníkům Žabky osvětlení v celé obchodní jednotce? 3. Jsou parkovací místa prodejny Žabka dostatečně velká? 4. Je v prodejně Žabka příznivější nákupní atmosféra pro zákazníky než v konkurenčních prodejnách?
6
Použité metody Metoda pozorování „mystery shopping“ Dotazníkové šetření zákazníků Rozhovor se zaměstnankyní
7
Dosažené výsledky Hodnocení vnějších prvků prodejny Hodnocení vnitřních prvků prodejny Vnější prvky prodejny Vnější prvekSplnění zásady Architektura prodejnyANO Vstupní prostorySPÍŠE ANO Parkovací plochyNE Nápisy, označení prodejny SPÍŠE ANO Výkladní skříněNE Vnitřní prvky prodejny Vnitřní prvkySplnění zásady Dispoziční uspořádáníANO Obchodní zařízeníANO OsvětleníANO Barevné řešení, použitý materiál SPÍŠE ANO Hudební kulisaSPÍŠE ANO Vytápění, větrání, klimatizace SPÍŠE ANO Vůně a čichové vjemyANO PersonálNE
8
Analýza merchandisingových zásad
9
Komparace s konkurencí Analýza vnějších prvků nákupní atmosféry Vnější prvekŽabkaTescoFlop Architektura prodejny1b4b1b Vstupní prostory3b2b1b Parkovací prostory2b3b1b Nápisy, označení prodejny2b 1b Výkladní skříně1b Celkový součet9b12b5b Vážený průměr1,82,41
10
Komparace s konkurencí Analýza vnitřních prvků nákupní atmosféry Vnitřní prvekŽabkaTescoFlop Dispoziční uspořádání1b2b1b Obchodní zařízení3b Osvětlení1b Barevné řešení, použitý materiál 1b Hudební kulisa3b5b Vytápění, klimatizace2b Vůně, čichové vjemy1b2b3b Personál4b3b1b Celkový součet16b19b17b Vážený průměr22,42,1
11
Výsledky dotazníkového šetření Vyhovuje zákazníkům Žabky osvětlení v celé obchodní jednotce? Jsou parkovací místa prodejny Žabka dostatečně velká?
12
Závěrečné shrnutí práce Využívá prodejna Žabka alespoň polovinu merchandisingových zásad? VÝZKUMNÁ OTÁZKA POTVRZENA Vyhovuje zákazníkům Žabky osvětlení v celé obchodní jednotce? VÝZKUMNÁ OTÁZKA POTVRZENA Jsou parkovací místa prodejny Žabka dostatečně velká? VÝZKUMNÁ OTÁZKA VYVRÁCENA Je v prodejně Žabka příznivější nákupní atmosféra pro zákazníky než v konkurenčních prodejnách? VÝZKUMNÁ OTÁZKA VYVRÁCENA CÍL PRÁCE BYL SPLNĚN.
13
Doplňující otázky Vysvětlete účinnost vůně a čichových vjemů ve vztahu k zákazníkovi? Definujte pojem „impulzivní zboží“? Jakým způsobem posílit propagaci obchodní jednotky? Jak jste dospěla k výsledkům obr. 5 a 6? Jak byla prováděna kontrola hygienických a právních předpisů? Byly zjištěny nedostatky? Jaký byl zvolen mechanismus dotazování? Vysvětlete pojem „placení složenek“.
14
Děkuji Vám velmi za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.