Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŠtefan Kopecký
1
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Jana Dejmková, DiS. Vedoucí bakalářské práce: Ing. Lenka Ližbětinová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Renata Vrchotová České Budějovice, červen 2016
2
Motivace a důvody k řešení daného problému zájem o dané téma, prohloubení znalostí dané problematiky, práce na traumatologickém oddělení, zlepšení komunikace na traumatologickém oddělení.
3
Cíl bakalářské práce Analýza funkčnosti uplatňovaného vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku. Následné vyhodnocení problematických oblastí a návrh opatření na jejich eliminaci.
4
Výzkumné otázky 1.Jaké komunikační nástroje zaměstnanci preferují? 2.Jsou zaměstnanci dostatečně a včas informováni ze strany nadřízeného? 3.Jaká je kvalita uplatňované komunikace v šetřených tocích? Vytváří uplatňovaná komunikace v jednotlivých tocích předpoklad pro dobrou spolupráci mezi zaměstnanci? 4.Jsou zaměstnanci seznámeni s plány, cíli a výsledky společnosti? 5.Mají zaměstnanci strach otevřeně říkat své názory? 6.Jaké jsou nejzásadnější problémy v rámci interní komunikace daného oddělení?
5
Použité metody metoda sběru dat (odborné knihy a časopisy), analýza interních dokumentů (směrnice, metodiky práce, intranet), pozorování a porovnávání, základní matematicko-statistické metoda – VAP, neřízená komunikace s vrchní sestrou a zaměstnanci TRA, vlastní zkušenosti, dotazníkové šetření.
6
Jaké komunikační prostředky zaměstnanci preferují?
7
Důvody preferování komunikačních prostředků
8
Jsou zaměstnanci dostatečně a včas informováni ze strany nadřízeného? 59 % respondentů mají někdy takový pocit, 9 % respondentů jsou naprosto přesvědčeni, 35% respondentů nejsou přesvědčeni, Potřebné informace k plnění úkolů: nejlépe informováni – sanitáři, lékaři, vedoucí pracovníci, sestry, administrativní pracovnice. úkoly nejsou jasně přidělovány, nejsou jasné výstupy z porad, více jak ½ zaměstnanců nevede zápisy z porad.
9
Kvalita komunikace v šetřených tocích vedoucí pracovníci – administrativní pracovnice x sanitáři, lékaři – lékaři x sanitáři, zdravotní sestry – zdravotní sestry x primář oddělení, sanitáři – všichni pracovníci x sanitáři, administrativní pracovnice – administrativní pracovnice x zdravotní sestry.
10
Jsou zaměstnanci seznámeni s plány, cíli a výsledky společnosti? více jak ½ zaměstnanců nejsou obeznámeni, čtou nemocniční zpravodaj, informování přes intranet a webové stránky. Důvody: nevěnují pozornost určitým článkům ve zpravodaji, vysoká pracovní vytíženost.
11
Strach otevřeně říkat názory a nejzásadnější problémy v IK ano 54 % respondentů, nejvíce administrativní pracovnice, sanitáři a sanitárky – nejlépe hodnotící skupina. Nejzásadnější problémy IK: nejasné přidělování úkolů, váznoucí komunikace mezi zaměstnanci, problémy při plnění společných úkolů, těžší komunikace mezi lékaři a ostatním personálem, nejasné výstupy z porady.
12
Návrhy opatření Teambuildingové akce: sportovní výlet do Lanového parku Libín: 34 zaměstnanců, autobusová doprava, celodenní výlet vinný sklípek Košulič v Hustopečích: 34 zaměstnanců, autobusová doprava, dvoudenní výlet zaměstnanci hradí sami. Kurz efektivního delegování: vrchní sestra a primář oddělení, cíl: efektivní přidělování úkolů, rozhodování, kontrolování, hradí vedení NEMCB z prostředků vyhraněné na vzdělávání zaměstnanců.
13
Otázky vedoucího a oponenta práce Vedoucí: V návrzích doporučujete teambuilding pro zaměstnance traumatologického oddělení: Kdy budou tyto akce probíhat, a jak bude zabezpečen pracovní provoz během jejich konání? Jakou předpokládáte účast ze strany zaměstnanců (vzhledem k tomu, že si tuto akci musí financovat)? Oponent: Jaký předpokládáte zájem účastníků a efekt teambuildingových akcí na tomto oddělení? Kriticky zhodnoťte.
14
Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta práce ve stanovený termín, regulace počtu zaměstnanců jednotlivých skupin, kapacita 34 účastníků - vyhovující (celkový počet 133 zaměstnanců), záměrně zvolená sportovní a kulturní akce, počty budou hlídat vedoucí pracovníci, zabezpečen plynulý provoz.
15
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.