Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku
2
ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2
3
ROZTOČÍ LOPATKY VĚTRNÉHO MLÝNA 3
4
LÁME STROMY 4
5
ODNÁŠÍ STŘECHY 5
6
ROZTOČÍ VĚTRNÍK Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 6
7
VYROBÍM SI VĚTRNÍK 7
8
UŽ TO SKORO BUDE 8 Paní učitelka nám připevní větrník na dřevěnou tyčku.
9
VĚTRNÍK 9 Co budeme na větrník potřebovat? - barevný papír, nůžky, pravítko, barevné napínáčky, tužka, tyčka Pracovní postup: 1) Z barevného papíru vystřihneme čtverec. Přehneme a vyznačíme úhlopříčky a střed. 2) Všechny čtyři strany podle úhlopříček nastřihneme až 3 cm ke středu. 3) Každý cíp přehneme a propíchneme barevným napínáčkem. 4) Propíchneme střed papíru a přidáme do středu všechny čtyři cípy a opatrně napínáček zatlučeme do tyčky. 5) Aby se větrník lépe točil, můžeme navléknout na napínáček drobný korálek.
10
PRVKY POLYTECHNICKÉ VÝCHOVY Vzdělávací oblast: POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI Podoblast: Řešení problémů - učení Integrovaný blok: Příroda kolem nás Téma: Co umí vítr Konkretizované výstupy: Seznámit děti s přírodními jevy Cíle: výroba papírového větrníku Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 10
11
POUŽITÉ ZDROJE Volné zdroje http://pixabay.com/cs/v%C4%9Btrn%C3%A9-elektr%C3%A1rny-v%C4%9Btrn%C3%A1-energie-10632/ http://pixabay.com/cs/v%C4%9Btrn%C3%A9-elektr%C3%A1rny-v%C4%9Btrn%C3%A1-energie-10632/ http://pixabay.com/cs/v%C4%9Btrn%C3%BD-ml%C3%BDn-nostalgie-m%C3%BCller-mouka-621507/ http://pixabay.com/cs/v%C4%9Btrn%C3%BD-ml%C3%BDn-nostalgie-m%C3%BCller-mouka-621507/ http://pixabay.com/cs/v%C4%9Btrn%C3%ADk-%C4%8D%C3%ADseln%C3%ADk-festival-628939/ http://pixabay.com/cs/v%C4%9Btrn%C3%ADk-%C4%8D%C3%ADseln%C3%ADk-festival-628939/ http://pixabay.com/cs/n%C5%AF%C5%BEky-izolovan%C3%BD-b%C3%ADl%C3%A1-pozad%C3%AD-zelen%C3%A1-213700/ http://pixabay.com/cs/n%C5%AF%C5%BEky-izolovan%C3%BD-b%C3%ADl%C3%A1-pozad%C3%AD-zelen%C3%A1-213700/ http://pixabay.com/cs/tornado-ni%C4%8Den%C3%AD-d%C5%AFm-po%C4%8Das%C3%AD-618718/ http://pixabay.com/cs/tornado-ni%C4%8Den%C3%AD-d%C5%AFm-po%C4%8Das%C3%AD-618718/ SCHNEIDER, Peter. Wikimedia Commons [online]. [cit. 17.4.2015]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orkan_Emma_Erndtebr%C3%BCck_Schameder.j Vlastní fotografie
12
MATERIÁLY, POMŮCKY Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ – papíry, nůžky, tužky Materiál na větrník, viz postup Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 12
13
PRÁCE S INTERAKTIVNÍM VÝUKOVÝM MATERIÁLEM Nejdříve děti seznámíme s tím, co vítr umí – klady i zápory. Následuje výroba vlastního větrníčku – za pomocí paní učitelky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 13
14
Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 14 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.