Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlena Králová
1
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ ČÍSLOVEK Sada: ČESKÝ JAZYK 9. ročník Téma: PSANÍ ČÍSLOVEK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437
2
Ročník9. Druh materiáluPrezentace na inter. tabuli PomůckyInter. tabule, možno internet nebo jaz. příručky pro vyhledání římských číslic Cíl materiálu /Inovace Procvičení psaní číslovek slovy, používání teček u řadových číslovek, rozlišení významu při užívání základních a druhových číslovek, zapisování čísel římskými číslicemi Metodické pokyny Snímek č.12 – možno využít pro samostatnou práci s jaz. příručkami nebo s internetem /úkol - Rozlušti číslo/ Kliknutím na ikonku HELP se zobrazí nápověda. Kliknutím na ŘEŠENÍ se zobrazí řešení. Správné řešení je vždy na následujícím snímku, popř. přiletí na kliknutí. Prezentace obsahuje animace.
4
56 Padesát šest / šestapadesát 1100 Tisíc sto / jedenáct set 1 258 836 jeden milion dvě stě padesát osm tisíc osm set třicet šest
5
Číslovky píšeme vždy zvlášť Výjimkou jsou složenky a jiné důležité dokumenty Z BEZPEČNOSTNÍCH DŮVODŮ VÍŠ PROČ?
6
Narodil jsem se 9 ledna 1995. Gól padl v 16 minutě a zápas skončil v 15 hodin. Část od 3 odstavce do odstavce 7 je možno vynechat. Chodím do 9 třídy. Na straně 10 je doplňovací cvičení. Doplňovací cvičení je na 10 straně. Tento obraz je ze 17 století.
7
Narodil jsem se 9. ledna 1995. Gól padl v 16. minutě a zápas skončil v 15 hodin. Část od 3. odstavce do odstavce 7 je možno vynechat. Chodím do 9. třídy. Na straně 10 je doplňovací cvičení. Doplňovací cvičení je na 10. straně. Tento obraz je ze 17. století.
8
Vypracujte 2 cvičení na této straně. Vypracujte 2. cvičení na této straně.
9
Vypracujte 2 cvičení na této straně. = vypracujte dvě cvičení Vypracujte 2. cvičení na této straně. = vypracujte druhé cvičení
10
čtyři hodiny čtvery hodiny Přišli ve čtyři hodiny. Máme doma čtvery hodiny.
11
tři boty troje boty V šatně zůstaly tři boty. Na tábor jsme si vzal troje boty.
12
MDCCCXXII 1)Co je to za číslice?Co je to za číslice? 2)Kdo tato čísla používal?Kdo tato čísla používal? 3)Kde se tato čísla používají ještě dnes?Kde se tato čísla používají ještě dnes?
13
NÁPOVĚDA I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 NÁPOVĚDA I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000
14
I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 MDCCCXXII = 1822
15
1. ŘÍMSKÉ ČÍSLICE 2. ČÍSLA POUŽÍVALI STAŘÍ ŘÍMANÉ 3. POUŽÍVAJÍ SE I DNES NAPŘ. PŘI OZNAČOVÁNÍ a) dílů čí sérií knih či filmů b) ročníků časopisů či novin c) kapitol v knihách či článcích d) opakovaných společenských, sportovních akcích e) pořadí panovníků (např. Karel IV.)
16
STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1997, ISBN 80- 85937-70-0. STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 9.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, ISBN 80- 85937-87-5. Ilustrace: - www.office.microsoft.com- www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.