Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKamil Esterka
1
Problémová místa v žádostech o finanční podporu a při realizaci grantových projektů
2
Proces hodnocení GP 1. fáze HODNOCENÍ FORMÁLNÍ 2. fáze HODNOCENÍ PŘIJATELNOSTI 3. Fáze VĚCNÉ HODNOCENÍ 4. fáze VÝBĚROVÁ KOMISE
3
Formální hodnocení opravitelná kritéria (např. shodnost el. a tištěné verze žádosti, doložení všech povinných příloh atd.) ORREP 5 pracovních dní 0 projektových žádostí vyřazeno z dalšího hodnocení Nejčastější chyby: nedoložení právní formy žadatele podle pravidel OP VK na CD chybí přílohy, přílohy nejsou vloženy ve formátu *.pdf nesvázané přílohy chybějící podpis statutárního zástupce
4
Hodnocení přijatelnosti neopravitelná kritéria (např. cílové skupiny, klíčové aktivity, rozpočet atd.) OŠMT a ORREP 5 pracovních dní 49 projektových žádostí vyřazeno z dalšího hodnocení
5
Předložené/vyřazené projekty - v závorce je uveden počet předložených projektů a počet projektů vyřazených na přijatelnosti v 1. výzvě 2. výzva předložené GPvyřazené na přijatelnosti 1.177 (72) 25 (24) 1.221 (16) 9 (10) 1.328 (32) 15 (12) Celkem126 (120) 49 (46)
6
Nejčastější chyby žadatelů, kterých je radno se vyvarovat …
7
Kritéria hodnocení přijatelnosti Kritérium Celkový počet (1. výzva) Žadatel splňuje definici pro Příjemce podpory stanovené pro danou výzvu. 2 (1) Žadatel má sídlo na území České republiky. 0 (0) Partner je právnická osoba se sídlem v České republice. 0 (1) Projekt bude mít dopad na území příslušného kraje, v jehož působnosti byl globální grant vyhlášen. 0 (2) Navržené klíčové aktivity projektu jsou v souladu s vyhlášenými podporovanými aktivitami v rámci dané výzvy 38 (16) Cílové skupiny jsou v souladu se stanovenými cílovými skupinami v rámci dané výzvy 6 (12) Doba trvání projektu je v souladu s délkou trvání projektu uváděnou ve výzvě. 4 (0) Požadovaná výše finanční podpory z OP VK k realizaci projektu je v souladu se stanoveným rozmezím minimální a maximální výše finanční podpory v rámci výzvy. 0 (1) Podpora z OP VK respektuje finanční limity v rámci dané výzvy. 6 (22) Podpora z OP VK je plánována výhradně pro způsobilé výdaje dle pravidel způsobilosti OP VK 9 (5)
8
Grafický přehled chyb (2. výzva)
9
Oprávněnost žadatele Chyby v projektových žádostech (2x): žadatel nesplňuje podmínku minimálně 2-leté historie
10
Oprávněnost aktivit projektu Chyby v projektových žádostech (38x): náklady na klíčové aktivity < 70 % rozpočtu (pravidlo 70:30) dle Metodického dopisu č. 11 - 28 x aktivita není klíčová aktivita (např. neodůvodněné zahraniční kurzy, vedení a řízení projektu, publicita) - 27 x
11
Oprávněnost cílových skupin Chyby v projektových žádostech (6x): rodiče (1.1) rodiče a žáci partnerských škol z Německa a Polska (1.1) učitelé z mateřských škol (1.1) mládež, široká veřejnost, studenti SOŠ, rodiny,… (1.2) učitelé VŠ, rodiče, žáci, studenti VŠ (1.3) ekonom, grafik, … (1.3)
12
Doba trvání projektu Chyby v projektových žádostech (4x): konec projektu byl stanoven po 30.6.2012
13
Překročení limitů kapitol (6) Závazné limity kapitol: Nákup zařízení a vybavení max. 25% CZV Místní kancelář max. 8% CZV Nákup služeb max. 49% CZV Přímá podpora max. 20% CZV Křížové financování max. 9% CZV
14
Nezpůsobilé výdaje v rozpočtu (9) Chyby v projektových žádostech Neodůvodněné zahraniční pracovní cesty Operativní leasing (automobil) Údržba a pojištění kanceláře Audit atd.
15
Pravidlo 70 : 30 (28) PPŽ: „Výdaje spojené přímo s klíčovými aktivitami projektu musí dosáhnout výše minimálně 70 % celkových způsobilých výdajů “
16
Opatření Zdůraznění nejčastějších chyb na dalších seminářích pro žadatele Aktualizace příručky pro žadatele a příručky pro příjemce ze strany ŘO Využití webových stránek ZS k informování žadatelů a příjemců o změnách a novinkách v rámci OP VK (např. zveřejňování metodických dopisů doplňujících PpŽ a PpP) Zdůraznění možnosti osobních konzultací projektových záměrů ze strany ZS
17
Nejčastější chyby příjemců, kterých je radno se vyvarovat …
18
Monitorovací zpráva 10. část - Podstatné a nepodstatné změny v projektu Chyby v MZ: v případě posunu aktivit v projektu nebyl k MZ přiložen přepracovaný harmonogram posun aktivit nebyl zdůvodněn
19
Monitorovací zpráva 11. část - Monitorovací indikátory Chyby v MZ: tato část zůstává nevyplněna chybí podrobnější popis vykazovaných indikátorů + jak jsou dokladovány
20
Monitorovací zpráva Chyby ve vykazovaných MI 1) Vykazování monitorovacích indikátorů (kumulativní) Kumulovaná hodnota za celý dosavadní průběh projektu (od začátku realizace až do konce sledovaného období). Výjimkou je oblast podpory 1.3 (úspěšně podpoření klienti služeb) 2) Průkazná evidence osob (včetně dělení dle pohlaví) prezenční listiny s podpisy podpořených osob (stvrzeno lektorem) jmenné seznamy s podpisem lektora a tř. uč. (u malých žáků) vydané certifikáty (úspěšně podpoření klienti služeb) 3) Doložení potvrzení o diagnostice SVP (1.2) Sociální znevýhodnění - lze prokázat čestným prohlášením ředitele, k ostatním speciálním vzdělávacím potřebám je nutné mít k dispozici diagnostiku Žák navštěvující speciální školu nemusí dokládat zdravotní postižení či znevýhodnění
21
4) Počet podpořených osob celkem součet počtu podpořených žáků + pedagogických pracovníků (omylem započítáni také poskytovatelé služeb) 5) Osoby poskytující služby každý poskytovatel se započítá pouze jednou za projekt (v některých projektech započítán jeden poskytovatel vícekrát) 6) Produkty s komponentou ICT Nepochopení definice tohoto indikátoru (problém s naplněním 40hodin zaměřených na ICT). Často započítáván např. e-learning Monitorovací zpráva Chyby ve vykazovaných MI
22
Ostatní chyby V evidenčním systému RISA MANAGING nejsou pravidelně doplňovány aktuality o průběhu realizace projektu
23
Monitorovací zpráva Příliš stručný popis realizace aktivit, není jednoznačná provázanost výdajů za monitorované období s realizací aktivit, nejsou zaznamenána probíhající nebo ukončená výběrová řízení, apod. Většina těchto chyb vzniká pouze v 1. MZ projektu
24
Prokazování výdajů Nezpůsobilé výdaje podle pravidel OP VK (nesouvisející s projektem) Neúplné doklady (náležitosti dokladů) Chybějící objednávky Obecně formulované doklady (např. občerstvení) Výdaje neproplacené z projektového účtu Výdaje nespadající do vykazovaného monitorovacího období Apod.
25
Publicita Chybný logolink (mezery mezi logy, rozměry log) Špatná barevnost log Chybějící sdělení „Tento projekt je spolufinancován…“ Chyby při tisku materiálů (černobílý tisk barevné varianty log) Apod.
26
Opatření Zdůraznění nejčastějších chyb a problematických oblastí na semináři pro příjemce Aktualizace příručky pro žadatele a příručky pro příjemce ze strany ŘO Využití webových stránek ZS k informování žadatelů a příjemců o změnách a novinkách v rámci OP VK (např. zveřejňování metodických dopisů doplňujících PpŽ a PpP) Průběžné konzultace (publicita, způsobilost výdajů, vykazování MI, posuny v realizaci aktivit projektu apod.)
27
ODKAZY Příručka pro žadatele, výzvy, metodické dopisy, … aj. http://opvk.kraj-lbc.cz Své dotazy můžete zasílat na: opvk@kraj-lbc.cz
28
DĚKUJEME ZA POZORNOST VĚCNÉ ZAMĚŘENÍ Petra Prokešová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu petra.prokesova@kraj-lbc.cz FINANCE Tomáš Kysilka odbor regionální rozvoje a evropských projektů tomas.kysilka@kraj-lbc.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.