Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMichaela Králová
1
Komunikační mix – 2. část 1 Hradec Králové 11.5.2013 CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové
2
2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školyCZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektuCZ 1.07/1.5.00/34.0314 Název projektuModerní škola Číslo DUMCSA_OPVK15_058 PředmětMarketing Tematický celekMarketingové nástroje Název materiáluKomunikační mix – 2. část AutorIng. Iva Kovaříková Datum ověření, třída21. 5. 2013, 3. A Časová dotace20 min. PomůckyPC, flash disk, interaktivní tabule Vzdělávací cílCílem je objasnit možnost využití moderních nástrojů komunikačního mixu pro prezentaci firmy na veřejnosti.
3
Komunikační mix – 2. část Public relations Direct marketing Sponzoring
4
Public Relations – veřejné mínění, styk s veřejností Výraz Public Relations pochází z latiny Publico = postoupit k veřejnému užívání (uveřejnit) Relatio = podávání zprávy (zpráva, vztah) Rozvoj již od 2. poloviny 30. let 20. století v USA
5
PR je součástí podnikového marketingu Využívá poznatků dalších společenských věd, zejména pak psychologie a sociologie Důležitým aspektem PR je obousměrnost komunikace Definice PR – tisíc a jedna pravda
6
Hlavním úkolem této formy komunikace je vytvářet příznivé povědomí o firmě, pozitivní vztah veřejnosti k firmě. PR obecně provádí buďto zvláštní oddělení uvnitř firmy (tzv. in-house) nebo k tomu určené PR agentury nebo komunikační agentury. V České republice tyto agentury sdružuje především APRA (Asociace Public Relations Agentur).PR agenturykomunikační agentury
7
Nástroje PR akce publikace zprávy články v novinách rozhovory v televizi, projevy na veřejnosti
8
Podstata PR Veřejné mínění, image a corporate identity tvoří 3 východiska, od kterých se odvíjí podstata PR
9
Veřejné mínění Autorství tohoto pojmu se přiznává J. J. Rousseauovi /pojem opinion public/ názory, postoje i nálady veřejnosti PR se vztahují k významným podnětům (jevům, názorům, osobnostem či událostem) PR je ovlivnitelné mnoha způsoby – např. masmédii, projevy politiků, působením názorových vůdců (opinion leaders).
10
Hlavní rysy veřejného mínění odráží názory, postoje i nálady veřejnosti je ovlivnitelné mnoha způsoby – včetně manipulace demagogů obsahuje vždy prvky subjektivity, dojmovosti a přibližnosti je ovlivněno zájmy, tradicemi a znalostmi nelze ho považovat za přesné rozumové poznání
11
Image představuje dlouhodobě utvářenou pověst o subjektu nebo objektu PR působí na názory, postoje a chování lidí jde o komplexní, strukturovaný systém, skládající se z více dimenzí prochází svým vývojem Představuje cíl snažení PR určitého subjektu
12
Corporate identity forma identifikace společnosti koncipování vlastní dlouhodobé filozofie subjektu či organizace cílem je nejen koncipovat, ale zejména realizovat vizi díky jednotnému, promyšlenému vystupování a chování organizace na veřejnosti
13
Direct marketing přímá, adresná komunikace se zákazníky nejrychleji rostoucí část maloobchodního trhu přímé oslovení přesně vybrané cílové skupiny nabídkou prostřednictvím poštovní zásilky, telemarketingu, teleshoppingu, zásilkových katalogů,… nákladný způsob komunikace, který však přináší své „ovoce“
14
Cíle Direct Marketingu získávání nových zákazníků informování zákazníků stávajících posilování vztahů se zákazníky zavádění nových produktů na trh př.: po telefonu se nabízejí nové produkty za lákavou cenu, nebo jen za cenu poštovného.
15
Výhody DM: ● přesné vybrání cílové skupiny ● dobře měřitelné výsledky ● vysoká (popř. okamžitá účinnost) ● efektivní využití finančních prostředků
16
Sponzoring Je založen na principu služby a protislužby. Sponzor dává k dispozici finanční částku nebo věcné prostředky a za to očekává nějakou protislužbu, která mu poté má přispět k dosažení marketingových cílů. Soustřeďuje se na kulturní, sportovní a sociální oblast.
17
Cíle a důvody sponzoringu zvýšení podvědomí o firmě podpora image firmy podpora obchodních vztahů prezentování dobrého obchodního jména zlepšování vztahů se zaměstnanci a jejich motivace zvýšení pozornosti médií
18
Použité zdroje: 1. SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7. 2. VYSEKALOVÁ, J., P. STRNAD a J. VYDROVÁ. Základy marketingu pro střední odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 164 s. ISBN 80-716-8419-8.
19
3. Public relations. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-05- 05]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Public_relations
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.