Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk."— Transkript prezentace:

1 ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk ů Vytvo ř eno: zá ř í 2011 CZ.1.07/1.4.00/21.1921

2 Anotace Digitální vzdělávací materiál Sčítání a odčítání zlomků je určen pro zavedení nebo opakování sčítání a odčítání zlomků s různými jmenovateli. Je tedy vhodný pro žáky 6. a 7. tříd. Materiál je určen k prezentaci na interaktivní tabuli. V úvodu prezentace je několik snímků věnovaným opakování převádění zlomků na společného jmenovatele. Materiál trvá celou vyučovací hodinu.

3 Doplňte číslo tak, aby platila rovnost :

4 Převeď zlomky na společného jmenovatele: NSN(3,4) = 12

5 Sčítání zlomků se stejnými jmenovateli + =

6 Vypočítej a výsledek zapiš v základním tvaru:

7 Sčítání zlomků s různými jmenovateli += 1) Převedeme oba zlomky na společného jmenovatele += 2) Sečteme zlomky se společným jmenovatelem = NSN (4,16) = 16

8 Další příklady:

9 Vypočítej, nevíš-li společného jmenovatele, klikni na nápovědu:

10 Odčítání:

11 NSN (5,7) = 35

12 NSN (8, 12) = 24

13 NSN (4,8) = 8

14 NSN (3,6) = 6

15 NSN (9,3) = 9

16 NSN (12,22) = 22

17 Použité zdroje http://microsoft.com


Stáhnout ppt "ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk."

Podobné prezentace


Reklamy Google