Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAntonín Bartoš
1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma: 14A_VV6.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 19.11.2012 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen jako podpora výkladu při výuce dějin umění jak v předmětu dějepis (6.roč.), tak i v rozšířené teoretické výuce ve výtvarné výchově. Pro výuku v dějepise je rozsah poměrně obsáhlý, tudíž doporučuji kombinovat materiál i s teoretickou částí ve výtvarné výchově v rámci mezipředmětových vztahů, či v rámci projektového vyučování. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost
2
UMĚNÍ PRAVĚKU
3
první a nejdůležitější období lidských dějin schopnost vyrábět předměty pazourky, pěstní klíny, vrtáky… první lidská schopnost vytvářet umělecké projevy
4
PERIODIZACE DOBA KAMENNÁ 3 mil. let př.n.l. – 4. tis. let př.n.l. DOBA BRONZOVÁ do 750 let př.n.l. DOBA ŽELEZNÁ 750 let př.n.l. – rok 0
5
ARCHITEKTURA megalitické stavby -velké kamenné bloky určitých půdorysů -hrobky, kultovní místa, observatoře Menhiry – kamenné aleje Dolmeny – dva kameny přepažené třetím Kromlechy – kruhové observatoře
6
Menhiry Dolmeny Kromlechy
7
video - jak se stavěl Stonehenge Stonehenge
8
SOCHAŘSTVÍ sošky pro rituály z pálené hlíny, mamutoviny ženské či zoomorfní motivy ženské sošky - venuše
9
Venuše z Willendorfu Venuše z Lespugue
10
Věstonická venuše video - věstonická venuše
11
MALÍŘSTVÍ -jeskyní malby -barvy z rozdrcených nerostů a hlinek míchaných s vodou a tukem -nanášení prsty nebo štětci
12
jeskyně Altamira video - altamira
13
jeskyně Lascaux
14
jeskyně Rouffignac
15
KONEC
16
Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stonehenge.jpg Hbschsb AUTOR NEUVEDEN. HystoryMystery.com [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.elixirofknowledge.com/2010/07/who-built-stonehenge-parti.html AUTOR NEUVEDEN. JMG.cz [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.mlok.info/stonehenge.php OR NEUVEDEN. sps-ul.cz [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.sps- ul.cz/doku.php/pravek_a_starovek BURIAN. Burianův jurský park [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.pravekazoo.estranky.cz/fotoalbum/praveka-zoo/praveka-zoo/pravek--70-.jpg.html AUTOR NEUVEDEN. arthistoryresources.net [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://arthistoryresources.net/willendorf/willendorf.html AUTOR NEUVEDEN. arteckea.com [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.artecreha.com/Miradas_CREHA/venus-de-lespugue.html AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vestonicka_venuse.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vestonicka_venuse_right.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vestonicka_venuse_back.jpg AUTOR NEUVEDEN. grandhotelSuances.com [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.hotel-suances.com/en/node/72 AUTOR NEUVEDEN. Historican Society.com [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://histsociety.blogspot.cz/2011/09/lascaux-staffordshire-and-serendipity.html AUTOR NEUVEDEN. Wandering Wallaces.com [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://wallacewander.blogspot.cz/2010_04_01_archive.html PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění. Sokolov: O.K.Soft, 1995, ISBN 306-01.
17
Použití zdroje: VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. Citace: Viz výše Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis: VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80- 7235-337-3. Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.