Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Tání a tuhnutí – příklady k procvičení Autor: VY_32_INOVACE_2_2_8 Mgr. Jan Zach

2 Tání, tuhnutí p ř íklady k procvi č ení VY_32_INOVACE_2_2_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.

3

4 Ledový kvádr má rozměry (0,5 x 0,5 x 0,3)m a teplotu -10°C. Kvádr přijme teplo 20 MJ. Děj probíhá za normálních podmínek. Roztaje celý? Jestliže ne, tak jaká část?  =920 kg.m -3, t t =0 °C, c l =2090 J.kg -1.K -1, l t =330 kJ.kg -1

5 V=(0,5.0,5.0,3)m 3 =0,075 m 3 t=-10°C l t =330 kJ.kg -1  =920 kg.m -3 Q=20 MJt t =0°C c l =2090 J.kg -1.K -1 Na změnu skupenství zbývá Roztaje 56,236 kg ledu, což je 81,5% původního množství.

6

7 Olověná střela o hmotnosti 100 g a poč. teplotě 40 °C narazí rychlostí 300 m.s -1 na VHPP (velmi hmotná pevná překážka). Jaká část střely se roztaví? Veškerou energii přijme střela. t t = 327 °C, c Pb = 129 J.kg -1.K -1, l t =23 kJ.kg -1

8 m=100 g t=40°Cl t =23 kJ.kg -1 v=300 m.s -1 t t =327°C c Pb =129 J.kg -1.K -1 Roztaje 34,7 g střely.

9

10 10 kg vody s poč. teplotou 5 °C ztuhlo v led s teplotou -2 °C. Jaké množství tepla se uvolnilo do okolí? c H2O =4180 J.kg -1.K -1, c led =2090 J.kg -1.K -1, l t =330 kJ.kg -1

11 m=10 kg t 1 =5°C l t =330 kJ.kg -1 t t =0°C c H2O =4180 J.kg -1.K -1 t 2 =-2°C c led =2090 J.kg -1.K -1 Celkové uvolněné teplo je 3550800 J.

12

13 Na internetu vyhledejte parametry týkající se Grónského ledovce a pokuste se vyjádřit o kolik metrů by stoupla hladina moří díky vodě vzniklé z tohoto ledovce?

14 S=1,8.10 6 km 2 h=2 km  led =920 kg.m -3  H2O =1000 kg.m -3 r=6378 km Povrch moří je 71% celkového povrchu. Objem ledovce: Hmotnost ledu je stejná jako hmotnost vzniklé vody. Objem vzniklé vody:

15 Uvažujeme, že Země je ideální koule s poloměrem 6378 km a povrch moří je 71% celkového povrchu. Povrch Země: Povrch moří: Výška vody na této ploše dosahuje do výšky: Hladina moří stoupne o 9,1 m.

16

17 Téma sady: Termika a Mechanika II. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Tání a tuhnutí Anotace: V pracovním listu žáci řeší úkoly týkající se tání a tuhnutí krystalických látek. Příklady jsou voleny tak, aby posílily znalosti dané problematiky a částečně posílily mezipředmětové vztahy s předmětem biologie a zeměpis. Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Tání a tuhnutí – příklady k procvičení Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák dokáže vypočítat zadané příklady. Speciální vzděl. potřeby: Klíčová slova: Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:16 -19 let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít k procvičení typových příkladů k tématu tání a tuhnutí látek. Na listu „řešení“ je možné používat kliknutí nebo rolování pro zobrazení dalšího kroku řešení. List s nabídkou příkladů je záměrně vložen vícekrát kvůli častému nechtěnému přeskoku na další příklad v pořadí. V prezentaci jsou použity ilustrační obrázky z galerie MS Office.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google