Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a."— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Informační systémyRočník:4 Téma: ITIL® 2 – SD Tematický okruh: Útvar IT Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR014 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR014 Anotace: ITIL® – techniky pro správu služeb IT. Návrh služeb - Service Design (SD).

2 Sbírka knih 1) Service Design (SD) Návrh služeb Návrh a tvorba služeb v IT. Komplexní plán integrace – definuje JAKÝM způsobem se integrují služby v organizaci k dosažení cíle.

3 Postup návrhu služby integrace obchodních požadavků vývoj prostředí tvorba rozhraní s dalšími outsourcingovými partnery (včetně dokumentace) SLA (Service Level Agreement) OLA (Operational Level Agreement)

4 4 P People (zaměstnanci) Processes (procesy) Products (služby, technologie a nástroje) Partners (dodavatelé, výrobci, obchodníci) Trojúhelník správy projektů Kvalita Náklady Čas

5 Balíček návrhu služby (SDP) výsledek návrhu nových nebo upravených služeb IT splňující požadavky Obsahuje např.: Definici služby a strukturu služby. Finanční modely a přístupy, modely kapacit a zdrojů. Specifikace návrhu a rozhraní, návrh releasu. Plán nasazení, kritéria přijatelnosti, žádosti o změnu.

6 Pojmy v SPD SLR (Service Level Requirements – Požadavky na úroveň služeb) SLA (Service Level Agreement – Smlouva o úrovni služeb) OLA (Operation Level Agreement – Dohoda o úrovni služby) UC (Underpinning Contract – Podpůrná smlouva)

7 KPI a CSF KPI – Key Performance Indicator – Klíčový ukazatel výkonnosti např. stupeň plnění SLA CSF – Critical success factor – Rozhodující faktory úspěchu

8 Zdroje ITIL 2011. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN 978-80- 251-3732-1. LOGO ITIL THE CABINET OFFICE. ITIL Qualification Scheme [online]. 2011 [cit. 2013-01-23]. Dostupné z: http://www.itil- officialsite.com/Qualifications/ITILQualificationScheme.aspx


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a."

Podobné prezentace


Reklamy Google