Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Elektronické služby České pošty, s.p Praha Zpracoval: Antonín Ambrož.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Elektronické služby České pošty, s.p Praha Zpracoval: Antonín Ambrož."— Transkript prezentace:

1

2 Elektronické služby České pošty, s.p Praha 06.12. 2006 Zpracoval: Antonín Ambrož

3 1. Poštovní správy současnosti 2 LiberalizaceRedukce poštovního monopolu GlobalizaceExpanze velkých evropských poštovních správ: –Deutsche Post A.G. –TPG KonkurenceDHL, UPS, TNT Vliv informačních technologií Internet E-mail

4 2. e-Business strategie Světové poštovní unie 3  Zpracována v roce 1999  Obsahově se zaměřuje na:  Vytváření nových elektronických služeb - elektronická obdoba stávající klasické poštovní služby - služba nová - služba pro e-Government  Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality  Vyšší efektivita provozu

5 2. e-Business strategie Světové poštovní unie 4  Vytváření nových elektronických služeb (3)  Služby důvěryhodné třetí strany  Hybridní pošta  e-Government  Elektronické finanční služby  Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality (4)  Všeobecná dostupnost informací o poskytovaných službách  Všechny poskytované služby orientovat vstříc klientům  Všem poskytovaným službám zajistit dostupnost a kvalitní uživatelskou podporu

6 2. e-Business strategie Světové poštovní unie 5  Zaměření na celkovou vyšší efektivitu provozu (5)  Centralizovaná provozní řešení (produkční tisky, produkční snímání,technologie finančních služeb, centralizovaná řešení pro administrativu – např. tisky a kopírování, řešení pro snižování nákladů v dopravě – optimalizace dopravy a doručování)  Efektivita řízení, efektivita marketingu

7 2. Strategie České pošty 6  Vypracována v rámci Strategie České pošty cílená na podchycení současných trendů vývoje technologií ale i chování a požadavky klientů, které mohou mít vliv na úspěšnost provozu České pošty jako celku. Obsahuje zejména:  nové členění produktů ČP podle potřeb klientů a z toho návrh na úpravu organizační struktury ČP,  centralizace řízení, centralizovaná provozní a technologická řešení s cílem snižování provozních nákladů  zaměření na kvalitu poskytovaných služeb (souvisí se zajištěním klientské podpory jako celku, efektivitě a kvalitě obchodu a marketingu)  rozvoj služeb a produktů v součinností s aliančními partnery  zaměření na rozvoj alternativních elektronických služeb  zaměření na rozvoj nových elektronických služeb

8 2. Strategie České pošty  Elektronické služby České pošty, s.p. - stav 7 Služby důvěryhodné třetí strany Interní certifikační autorita - 1999 Veřejná certifikační autorita - 2003 Kvalifikovaná certifikační autorita -2005 Registrovaná elektronická pošta - 2003 Hybridní pošta Tisky, kompletace, obálkování, distribuce e-Government Centrální adresa (2000), IS VZ US (2006) eProcurement (2007-2008) Ověřené výpisy z registrů sss (2007) Kontaktní místa státní správy Elektronické finanční služby eSIPO

9 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Služby třetí důvěryhodné strany Realizované projekty:  Interní CA (1999) – předpoklad ukončení provozu 2007-2008)  PostSignum – komerční certifikační autorita ČP (2003)  REP – registrovaná elektronická pošta(2003)  QCA – PostSignum – kvalifikovaná certifikační autorita ČP (2005) Projekty v realizaci:  Kvalifikované elektronické časové razítko ČP (2007) Navržený další postup rozvoje:  Krátkodobé cíle – horizont r. 2006 - 2007 - automatická obnova certifikátů (2007) - automatizované ověření el.podpisu pro třetí subjekt (2006-2007) - žádost o zneplatnění certifikátu přes www rozhraní a upozornění na vypršení platnosti certif. 8

10 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Služby třetí důvěryhodné strany Návrh dalšího postupu:  Střednědobé cíle – horizont r. 2007- 2009 - poskytování ověřených výpisů z registrů sss (od 01.01.2007) - služby eProcurementu – důvěryhodné prostředí pro poskytování kompletního spektra tohoto typu služeb (2007-2008) - služba EPM (Electronic PostMark Systém)  Dlouhodobé cíle – horizont r. 2009 a dále - použití QCA ČP pro podpis transakcí v e-bankovnictví (prostřednictvím platební karty s el.podpise) –obecné použití u bankovních domů dílčím způsobem se projekt již realizuje v r. 2006 v součinnosti s ČSOB - použití QCA ČP pro podpis transakcí prováděných prostřednictvím mobilních prostředků (PDA,mobilní tlf) - elektronické důvěryhodné úložiště 9

11 Klient REP 1 Klient REP 2 Firewall DB server AP server WWW server InternetČeská poštaZákazník Centrum REP 3. Česká pošta – Registrovaná elektronická pošta(REP) - schéma

12 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Hybridní pošta Realizované projekty:  Centralizované řešení HP (2004) – čtyři centra, stejná technologie = zabezpečení redundance a minimalizace provozních nákladů Projekty v realizaci:  Koncepce SW řešení centra HP – (2005) Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle – horizont r. 2007 - integrace řešení klientského přístupu do externího portálu ČP  Střednědobé cíle – horizont r. 2008 - 2009 - nabídka služeb HP pro segment malých zákazníků 11

13 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Hybridní pošta Návrh dalšího postupu:  Dlouhodobé cíle – horizont r. 2010 a dále - kooperace na projektech státní správy typu – sčítání lidu apod. 12

14 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  e-Government Realizované projekty:  Centrální adresa (CADR) – (2000) – informační systém o veřejných zakázkách, veřejných dražbách a ostatních nabídkách – projekt zajišťuje své samofinancování a zisk.  V r. 2006 ČP obdržela koncesi na provozování Uveřejňovacího subsystému informačního systému o VZ (US IS VZ) na roky 2006-2011 (zákon o VZ č.137/2006 Sb. a o koncesním řízení č. 139/2006 Sb.). Dalším cílem je udržet i bloky VD a ON v následujících legislativních změnách. Jde o jeden z mála reálně fungujících projektů eGovernment. Projekty v realizaci:  Poskytování ověřených výpisů z registrů (2006-2007) – výpis z katastru nemovitostí, výpis z obchodního rejstříku, výpis z registru ekonomických subjektů, výpis z trestního rejstříku a výpis z registru certifikovaných dodavatelů. ČP – povinnost ze zákona (č.365/2000 Sb. v platném znění). 13

15 Architektura US IS VZ a CADR N CADR OZ VAKUS – operační pracoviště CADR (Vítkov) DMZ (Praha) DSČP Internet Legenda: EP …el.předzpracování FW …FireWall WWW …WWW server N …nárazníkový server KM …komunikační modul DMZ… demilitarizovaná zóna datové sítě ČP CADR (Archiv) Zadavatelé 1 EP WWW Formuláře N REP KM Zadavatelé 2 zadávání přes: -602XML Filler, -Adobe Acrobat Reader 7, -REP (PCJ), -webové rozhraní, -www formuláře Uživatelé Prezentační část Vstup – zpracování dat snímání – vytěžování – kontrola - komunikace TED a IS VZ MMR ČR FW WWW webové rozhraní N N US IS VZ (Archiv)

16 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  e-Government Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle - horizont r. 2006 - realizace aplikací pro VS vyžadující asynchronní způsob komunikace a zpracování – spolupráce s portálem veřejné správy (PVS)  Střednědobé cíle – horizont r. 2007 – 2008 - realizace aplikací pro VS vyžadující synchronní způsob komunikace a zpracování - realizace komplexu služeb eProcurementu - centrálního zadavatele  Dlouhodobé cíle – horizont r. 2009 a dále - elektronická autentizace občana, centrální adresář (propojení fyzické a elektronické adresy), služby kontaktního místa VS - elektronický archiv 14

17 3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Elektronické finanční služby Realizované projekty:  SIPO Projekty v realizaci:  nSIPO (centralizované řešení) Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle - horizont r. 2006 - realizace platebního portálu s vazbou na nSIPO  Cíle horizontu r. 2007 a dále - realizace eSIPO 15

18 4. Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality  Všeobecná dostupnost informací o poskytovaných službách Realizované projekty:  interní portál ČP  T + T  datový sklad Projekty v realizaci:  externí portál ČP  klientský SW PostOffice Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle - horizont r. 2006 - služby s autentizací externího portálu ČP  Cíle horizontu r. 2007 a dále - systematizované využívání dat pro účely ČP 16

19 4. Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality  Všechny poskytované služby orientovat vstříc klientům  Všem poskytovaným službám zajistit dostupnost a kvalitní uživatelskou podporu KM ČP – jednoznačná organizační struktura jednoznačná náplň práce a dle toho tech. a technologické vybavení jednoznačná odpovědnost za provoz zajištění pravidelného školení SW podpora – viz výše Zásadní otázka: Chceme poskytovat elektronické služby? Pokud je odpověď ANO – tak můžeme být úspěšní jedině při zajištění souvisejícího kvalitního klientského servisu jako celku 17

20 5. Zaměření na celkovou vyšší efektivitu provozu  Centralizovaná provozní řešení (produkční tisky, produkční snímání,technologie finančních služeb, centralizovaná řešení pro administrativu – např. tisky a kopírování, řešení pro snižování nákladů v dopravě – optimalizace dopravy a doručování) Realizované projekty:  centralizace produkčních tisků Projekty v realizaci:  centralizace snímání  nSIPO  systém hodnocení zátěží doručovacích pochůzek Návrh dalšího postupu: optimalizace nákladů na dopravu centralizovaná řešení pro administrativní tisky a kopírování 18

21 6. Závěr  Dotazy k tématu prezentace  Děkuji za pozornost 19


Stáhnout ppt "Elektronické služby České pošty, s.p Praha Zpracoval: Antonín Ambrož."

Podobné prezentace


Reklamy Google