Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Elektronické služby České pošty, s.p Praha 06.12. 2006 Zpracoval: Antonín Ambrož
3
1. Poštovní správy současnosti 2 LiberalizaceRedukce poštovního monopolu GlobalizaceExpanze velkých evropských poštovních správ: –Deutsche Post A.G. –TPG KonkurenceDHL, UPS, TNT Vliv informačních technologií Internet E-mail
4
2. e-Business strategie Světové poštovní unie 3 Zpracována v roce 1999 Obsahově se zaměřuje na: Vytváření nových elektronických služeb - elektronická obdoba stávající klasické poštovní služby - služba nová - služba pro e-Government Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality Vyšší efektivita provozu
5
2. e-Business strategie Světové poštovní unie 4 Vytváření nových elektronických služeb (3) Služby důvěryhodné třetí strany Hybridní pošta e-Government Elektronické finanční služby Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality (4) Všeobecná dostupnost informací o poskytovaných službách Všechny poskytované služby orientovat vstříc klientům Všem poskytovaným službám zajistit dostupnost a kvalitní uživatelskou podporu
6
2. e-Business strategie Světové poštovní unie 5 Zaměření na celkovou vyšší efektivitu provozu (5) Centralizovaná provozní řešení (produkční tisky, produkční snímání,technologie finančních služeb, centralizovaná řešení pro administrativu – např. tisky a kopírování, řešení pro snižování nákladů v dopravě – optimalizace dopravy a doručování) Efektivita řízení, efektivita marketingu
7
2. Strategie České pošty 6 Vypracována v rámci Strategie České pošty cílená na podchycení současných trendů vývoje technologií ale i chování a požadavky klientů, které mohou mít vliv na úspěšnost provozu České pošty jako celku. Obsahuje zejména: nové členění produktů ČP podle potřeb klientů a z toho návrh na úpravu organizační struktury ČP, centralizace řízení, centralizovaná provozní a technologická řešení s cílem snižování provozních nákladů zaměření na kvalitu poskytovaných služeb (souvisí se zajištěním klientské podpory jako celku, efektivitě a kvalitě obchodu a marketingu) rozvoj služeb a produktů v součinností s aliančními partnery zaměření na rozvoj alternativních elektronických služeb zaměření na rozvoj nových elektronických služeb
8
2. Strategie České pošty Elektronické služby České pošty, s.p. - stav 7 Služby důvěryhodné třetí strany Interní certifikační autorita - 1999 Veřejná certifikační autorita - 2003 Kvalifikovaná certifikační autorita -2005 Registrovaná elektronická pošta - 2003 Hybridní pošta Tisky, kompletace, obálkování, distribuce e-Government Centrální adresa (2000), IS VZ US (2006) eProcurement (2007-2008) Ověřené výpisy z registrů sss (2007) Kontaktní místa státní správy Elektronické finanční služby eSIPO
9
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb Služby třetí důvěryhodné strany Realizované projekty: Interní CA (1999) – předpoklad ukončení provozu 2007-2008) PostSignum – komerční certifikační autorita ČP (2003) REP – registrovaná elektronická pošta(2003) QCA – PostSignum – kvalifikovaná certifikační autorita ČP (2005) Projekty v realizaci: Kvalifikované elektronické časové razítko ČP (2007) Navržený další postup rozvoje: Krátkodobé cíle – horizont r. 2006 - 2007 - automatická obnova certifikátů (2007) - automatizované ověření el.podpisu pro třetí subjekt (2006-2007) - žádost o zneplatnění certifikátu přes www rozhraní a upozornění na vypršení platnosti certif. 8
10
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb Služby třetí důvěryhodné strany Návrh dalšího postupu: Střednědobé cíle – horizont r. 2007- 2009 - poskytování ověřených výpisů z registrů sss (od 01.01.2007) - služby eProcurementu – důvěryhodné prostředí pro poskytování kompletního spektra tohoto typu služeb (2007-2008) - služba EPM (Electronic PostMark Systém) Dlouhodobé cíle – horizont r. 2009 a dále - použití QCA ČP pro podpis transakcí v e-bankovnictví (prostřednictvím platební karty s el.podpise) –obecné použití u bankovních domů dílčím způsobem se projekt již realizuje v r. 2006 v součinnosti s ČSOB - použití QCA ČP pro podpis transakcí prováděných prostřednictvím mobilních prostředků (PDA,mobilní tlf) - elektronické důvěryhodné úložiště 9
11
Klient REP 1 Klient REP 2 Firewall DB server AP server WWW server InternetČeská poštaZákazník Centrum REP 3. Česká pošta – Registrovaná elektronická pošta(REP) - schéma
12
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb Hybridní pošta Realizované projekty: Centralizované řešení HP (2004) – čtyři centra, stejná technologie = zabezpečení redundance a minimalizace provozních nákladů Projekty v realizaci: Koncepce SW řešení centra HP – (2005) Návrh dalšího postupu: Krátkodobé cíle – horizont r. 2007 - integrace řešení klientského přístupu do externího portálu ČP Střednědobé cíle – horizont r. 2008 - 2009 - nabídka služeb HP pro segment malých zákazníků 11
13
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb Hybridní pošta Návrh dalšího postupu: Dlouhodobé cíle – horizont r. 2010 a dále - kooperace na projektech státní správy typu – sčítání lidu apod. 12
14
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb e-Government Realizované projekty: Centrální adresa (CADR) – (2000) – informační systém o veřejných zakázkách, veřejných dražbách a ostatních nabídkách – projekt zajišťuje své samofinancování a zisk. V r. 2006 ČP obdržela koncesi na provozování Uveřejňovacího subsystému informačního systému o VZ (US IS VZ) na roky 2006-2011 (zákon o VZ č.137/2006 Sb. a o koncesním řízení č. 139/2006 Sb.). Dalším cílem je udržet i bloky VD a ON v následujících legislativních změnách. Jde o jeden z mála reálně fungujících projektů eGovernment. Projekty v realizaci: Poskytování ověřených výpisů z registrů (2006-2007) – výpis z katastru nemovitostí, výpis z obchodního rejstříku, výpis z registru ekonomických subjektů, výpis z trestního rejstříku a výpis z registru certifikovaných dodavatelů. ČP – povinnost ze zákona (č.365/2000 Sb. v platném znění). 13
15
Architektura US IS VZ a CADR N CADR OZ VAKUS – operační pracoviště CADR (Vítkov) DMZ (Praha) DSČP Internet Legenda: EP …el.předzpracování FW …FireWall WWW …WWW server N …nárazníkový server KM …komunikační modul DMZ… demilitarizovaná zóna datové sítě ČP CADR (Archiv) Zadavatelé 1 EP WWW Formuláře N REP KM Zadavatelé 2 zadávání přes: -602XML Filler, -Adobe Acrobat Reader 7, -REP (PCJ), -webové rozhraní, -www formuláře Uživatelé Prezentační část Vstup – zpracování dat snímání – vytěžování – kontrola - komunikace TED a IS VZ MMR ČR FW WWW webové rozhraní N N US IS VZ (Archiv)
16
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb e-Government Návrh dalšího postupu: Krátkodobé cíle - horizont r. 2006 - realizace aplikací pro VS vyžadující asynchronní způsob komunikace a zpracování – spolupráce s portálem veřejné správy (PVS) Střednědobé cíle – horizont r. 2007 – 2008 - realizace aplikací pro VS vyžadující synchronní způsob komunikace a zpracování - realizace komplexu služeb eProcurementu - centrálního zadavatele Dlouhodobé cíle – horizont r. 2009 a dále - elektronická autentizace občana, centrální adresář (propojení fyzické a elektronické adresy), služby kontaktního místa VS - elektronický archiv 14
17
3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb Elektronické finanční služby Realizované projekty: SIPO Projekty v realizaci: nSIPO (centralizované řešení) Návrh dalšího postupu: Krátkodobé cíle - horizont r. 2006 - realizace platebního portálu s vazbou na nSIPO Cíle horizontu r. 2007 a dále - realizace eSIPO 15
18
4. Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality Všeobecná dostupnost informací o poskytovaných službách Realizované projekty: interní portál ČP T + T datový sklad Projekty v realizaci: externí portál ČP klientský SW PostOffice Návrh dalšího postupu: Krátkodobé cíle - horizont r. 2006 - služby s autentizací externího portálu ČP Cíle horizontu r. 2007 a dále - systematizované využívání dat pro účely ČP 16
19
4. Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality Všechny poskytované služby orientovat vstříc klientům Všem poskytovaným službám zajistit dostupnost a kvalitní uživatelskou podporu KM ČP – jednoznačná organizační struktura jednoznačná náplň práce a dle toho tech. a technologické vybavení jednoznačná odpovědnost za provoz zajištění pravidelného školení SW podpora – viz výše Zásadní otázka: Chceme poskytovat elektronické služby? Pokud je odpověď ANO – tak můžeme být úspěšní jedině při zajištění souvisejícího kvalitního klientského servisu jako celku 17
20
5. Zaměření na celkovou vyšší efektivitu provozu Centralizovaná provozní řešení (produkční tisky, produkční snímání,technologie finančních služeb, centralizovaná řešení pro administrativu – např. tisky a kopírování, řešení pro snižování nákladů v dopravě – optimalizace dopravy a doručování) Realizované projekty: centralizace produkčních tisků Projekty v realizaci: centralizace snímání nSIPO systém hodnocení zátěží doručovacích pochůzek Návrh dalšího postupu: optimalizace nákladů na dopravu centralizovaná řešení pro administrativní tisky a kopírování 18
21
6. Závěr Dotazy k tématu prezentace Děkuji za pozornost 19
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.