Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky."— Transkript prezentace:

1 Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1964 ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT ŠkolaZákladní škola a Mateřská škola Doksy – Staré Splavy, příspěvková organizace SadaVY_32_INOVACE_04 Český jazykPŘ -4.,5. roč.-04.02.,t.s.,vzdělávací oblast- Člověk a jeho svět Klíč k zápisu sadyPředmět-ročník-pořad. Číslo DUM.autor DŮM, vzděl. oblast DUM vypracován dne: 4.11.2012 Ověřeno ve výuce dne:

2 ROSTLINY NAŠICH LESŮ ANOTACE Prezentace s procvičováním na téma LESNÍ PATRA.S důrazem na ekosystém lesa okolo Máchova jezera. Prezentace může být využita na www.dumy.cz modulu TŘÍDA.www.dumy.cz DATUM AUTORTereza Skálová JAZYKČeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Získání a upevnění znalostí o typech lesních pater v ČR s důrazem na lesy kolem Máchova jezera. SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY - KLÍČOVÁ SLOVA kořenové patro, mechové patro, bylinné patro, keřové patro, stromové patro DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLUPrezentace – pracovní list DRUH INTERAKTIVITY aktivita CÍLOVÁ SKUPINAŽák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍZákladní vzdělávání- první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA 9-11 LET CELKOVÁ VELIKOST 10,8 MB

3 ROSTLINY NAŠICH LESŮ Tereza Skálová

4 Živé organizmy v našich lesích žijí v několika lesních patrech - kořenové patro -mechové patro -bylinné patro -stromové patro BOROVÝ LES NAD JEZEREM BUČINY U BRANIBORSKÉ JESKYNĚ

5 KOŘENOVÉ PATRO Nachází se zde podzemní části rostlin a podhoubí hub. Podhoubí některých hub žije v soužití s kořeny určitých stromů.- SYMBIÓZA (mšice a mravenci). HŘIB SMRKOVÝ POD SMRKEM Houba zásobuje strom výživnými látkami a umožňuje mu snadnější příjem vody. Strom dává houbě to, co vyrobil fotosyntézou.

6 MECHOVÉ PATRO Nachází se zde mechy a houby. (RAŠELINIŠTĚ-SWAMP) Dokáží zadržovat a posléze postupně uvolňovat vodu. Chráněná oblast SWAMP

7 BYLINNÉ PATRO Jsou sem řazeny všechny dřeviny, jejichž výška je nižší než 1 m a všechny byliny (i větší než 1 m). VŘES ve SWAMPu BRUSNICE BORŮVKA VRANÍ OKO ČTYŘLISTÉ

8 KEŘOVÉ PATRO Jsou sem řazeny všechny dřeviny, jejichž výška v je vyšší než 1 m a nižší než 5 m. LÍSKA OBECNÁ u Nového rybníka OSTRUŽINÍK KŘOVITÝ OSTRUŽINÍK MALINÍK

9 STROMOVÉ PATRO LESY JEHLIČNATÉ SMÍŠENÉ LISTNATÉ SMRK ZTEPILÝ BOROVICE LESNÍ JEDLE BĚLOKORÁ BUK LESNÍ DUB LETNÍ A ZIMNÍ HABR OBECNÝ JEHLIČNATÉ A LISTNATÉ STROMY

10 PAMATUJEŠ SI ? Přiřaď k patru živé organizmy: MECHOVÉ BYLINNÉ KEŘOVÉSTROMOVÉ MUCHOMŮRKA ZELENÁ LÍSKA OBECNÁ VŘES DUB LETNÍ OSTRUŽINÍK MALINÍK SNĚŽENKA PODSNĚŽNÍK

11 PAMATUJEŠ SI? Proč jsou pro stromy důležité houby? Co je to symbióza? Jaké rostliny patří do bylinného patra? Houby zásobují stromy výživnými látkami a usnadňují stromům příjem vody. Oboustranně výhodného soužití. Všechny byliny (vraní oko, bledule jarní) a keře menší 1m (brusnice borůvka, vřes)

12 Jak je to u nás? 1.Jaké houby vidíme v našich lesích? 2.Jaké chráněné keře rostou v našich lesích? 3.Které chráněné byliny u nás rostou? Hřib smrkový, hřib žlutomasý (babka),muchomůrka červená a zelená, bedla jedlá. Rojovník bahenní, klikva bahenní Rosnatka okrouhlolistá, hrotnosemenka bílá, bublinatka obecná

13 OTESTUJ SI ZNALOSTI 1.Jaká lesní patra můžeme vidět v našich lesích? 2.Které živé organizmy patří do kořenového patra? 3.Co je to symbióza? 4.Které organizmy v lese žijí symbioticky? 5.Které organizmy patří do bylinného patra? 6.Které keře patří do bylinného patra? 7.Jaké typy lesů u nás můžeme vidět?

14 Odpovědi na otázky 1. Kořenové, mechové, bylinné, keřové a stromové patro. 2. Podhoubí hub a podzemní části rostlin (kořeny, oddenky, cibule). 3. Výhodné vzájemné soužití organizmů. 4. Houby a stromy, mšice a mravenci, 5. Všechny byliny a keře menší než 1 m. 6. Brusnice borůvka, vřes, brusnice brusinka. 7. Jehličnaté, listnaté, smíšené.

15 Použitý materiál http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Les_hostivice.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Boruvky.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paris_quadrifolia,_Ba%C5%BEant nice_u_Loukova.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paris_quadrifolia,_Ba%C5%BEant nice_u_Loukova.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dwie_maliny.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:M%C5%A1ec,_%C4%8Cerven%C 3%BD_rybn%C3%ADk,_ostru%C5%BEina_II.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:M%C5%A1ec,_%C4%8Cerven%C 3%BD_rybn%C3%ADk,_ostru%C5%BEina_II.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tet%C3%ADn,_kodsk%C3%A9_% C3%BAdol%C3%AD,_kvetouc%C3%AD_rostlina.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tet%C3%ADn,_kodsk%C3%A9_% C3%BAdol%C3%AD,_kvetouc%C3%AD_rostlina.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PR_Vresova_stran_055_Corylus_ avellana.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PR_Vresova_stran_055_Corylus_ avellana.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klikvova_louka_(18).jpg Foto 1-7,13,15 : autor


Stáhnout ppt "Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google