Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatěj Kolář
1
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Proudění ideálních kapalin a plynů - příklady Autor: VY_32_INOVACE_21_1_8 Mgr. Jan Zach
2
Proud ě ní kapalin a plyn ů p ř íklady k procvi č ení VY_32_INOVACE_21_1_8Autor: Mgr. Jan Zach Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zach.
4
V širší části potrubí proudí voda rychlostí 0,1 m.s - 1 při tlaku 2.10 5 Pa, průřez této části je 100 cm 2. Jakou rychlostí a při jakém tlaku proudí voda v užší části o průřezu 5 cm 2 ? r v =1000 kg.m -3
5
v 1 = 0,1 m.s -1 S 2 = 5 cm 2 S 1 = 100 cm 2 p 1 = 2.10 5 Pa p 2 = ?
7
Vodní elektrárna využívá vody proudící z výšky 30 m. Při jakém objemovém průtoku bude mít vodní turbína výkon 5 MW, jestliže její účinnost je 75 %. g=10 m.s -2, v =1000 kg.m -3
8
h= 30 m g= 10 m.s -2 P= 5 MW = 75 % = 1000 kg.m -3
10
Automobil s max. výkonem 130 kW má výšku 1480 mm, šířku 1810 mm, C=0,29. V =1,23 kg.m -3 (20°C) Jaké max. rychlosti automobil dosáhne za ideálních podmínek na vodorovné silnici?
11
P = 130 kW V = 1,23 kg.m -3 a = 1480 mm b = 1810 mm C = 0,29 Při stálé rychlosti na vodorovné silnici jsou všechny síly působící na automobil v rovnováze.
13
Jak velkou rychlostí vytéká voda z propusti přehradní hráze, umístěné u paty hráze vysoké 25 m. Voda v přehradě sahá u hráze do výšky 20 m. g=10 m.s -2
14
h = 20 m g = 10 m.s -2
16
Téma sady: Mechanika I. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Proudění kapalin a plynů Anotace: V pracovním listu žáci řeší úkoly týkající se proudění ideálních kapalin a plynů. Příklady jsou voleny tak, aby posílily znalosti dané problematiky a přinesly zkušenost do běžného života o tlaku, rychlosti a energii proudící tekutiny. Autor:Mgr. Jan Zach Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Proudění ideálních kapalin a plynů - příklady Jazyk:čeština Očekávaný výstup: Žák dokáže vypočítat zadané příklady a dokáže využít poznatky o proudění kapalin a plynů, zná rozdíly mezi ideální a reálnou tekutinou. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: tlak, Bernoulliho rovnice, rovnice kontinuity, hydrodynamický paradox Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:16 -19 let Pokyny pro práci s materiálem: Prezentaci je možné využít k procvičení typových příkladů z tématu proudění ideální tekutiny. Na listu „řešení“ je možné používat kliknutí nebo rolování pro zobrazení dalšího kroku řešení. List s nabídkou příkladů je záměrně vložen vícekrát kvůli častému nechtěnému přeskoku na další příklad v pořadí. V prezentaci jsou použity ilustrační obrázky z galerie MS Office.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.