Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRoman Pešan
1
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP: ------------------------ Tematická oblast: Dějepis Název vzdělávacího materiálu: Druhá světová válka (oběti války) Kód vzdělávacího materiálu: ICT2-18SY-D Ročník: sekunda šestiletého gymnázia Datum odučení vzdělávacího materiálu: Jméno autora: PhDr. Ivana Syrovátková
2
Oběti války
3
Počty obětí války Odhadovaný celkový počet obětí: 60 mil.lidí Z toho: 20 mil. vojáků, 40 mil.civilistů Nejvyšší celkový počet obětí: SSSR – cca 27 mil.lidí Nejvyšší procentuální počet obětí: Polsko – 1/5 obyvatel (polovinu obětí tvořili polští Židé) Z celkového počtu obětí bylo 83 % spojeneckých vojáků a obyvatel, 17 % na straně Osy Většina civilistů podlehla hladu, chorobám a genocidě
4
Oběti koncentračních táborů „Systém koncentračních a vyhlazovacích táborů, v nichž bylo zavražděno zhruba 6 milionů Židů. Stejný osud stihl také 2 miliony Poláků a další asi 4 miliony „podlidí“, včetně Romů, Slovanů, mentálně postižených, homosexuálů, Svědků Jehovových a jiných skupin osob. Součástí programu úmyslného vyhlazování, jenž byl plánován a realizován v nacistickém Německu, byl Generalplan Ost, podle něhož měla být provedena likvidace a etnická čistka Slovanů, čímž měl být pro německý národ zajištěn Lebensraum („životní prostor“) na východě. Miliony osob, převážně z východní Evropy, byly proti své vůli totálně nasazeny na práci v německé válečné ekonomice. “ Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%A1_sv%C4%9Btov%C3%A1_v%C3%A1lka
5
Autentické fotografie z doby války a jejího konce
6
Oběti koncentračních táborů a genocidy civilistů
7
Zdroje informací: http://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%A1_sv%C4%9Btov%C3%A1_v%C3 %A1lka http://cs.wikipedia.org/wiki/Zlo%C4%8Diny_N%C4%9Bmecka_za_druh %C3%A9_sv%C4%9Btov%C3%A9_v%C3%A1lky http://cs.wikipedia.org/wiki/Holokaust
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.