Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMonika Soukupová
1
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_20 Popis výukového materiálu Název:Nové profesní profily a konkurence – Existující profily v hotelnictví, u kterých dochází ke změnám Autor:Bc. Pavel Lang Datum:23.12.2013 Obor:a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
2
Nové profesní profily a konkurence Existující profily v hotelnictví, u kterých dochází ke změnám
3
Manažer recepce reprezentuje management hotelu a je hlavním bodem kontaktu pro hosty odpovědný za plánování a kontrolování hotelové kapacity, kontrolování a školení personálu, kontrolování denní hotovosti a za vyřizování stížností zákazníků
4
Manažer recepce Změny kompetencí: dovednosti typu: bystrost, sebedůvěra, dostupnost a dobré komunikační dovednosti schopnost ovládat obchodní jednání, optimalizovat kapacitu hotelového pokoje, používat nejnovější informační technologie a naučit se kulturním zvykům různých hostů schopnost týmové práce a rychle identifikovat a řešit problém odborného vzdělání v oblasti techniky, alespoň jeden cizí jazyk nutno zdokonalovat se v cizích jazycích, účetnictví a managementu
5
Recepční odpovědnost za rezervování, uvítání a registraci hostů a odpovídání na různé dotazy hostů služby rezervování a recepce a zákaznické služby V oblasti rezervování zahrnuje tato profese následující úkoly: odpovídání na požadavky zákazníků co se týče informací a osobního nebo telefonického rezervování nebo rezervování jinými způsoby komunikace obnovování seznamů rezervací nebo pokojové kapacity předávání informací ohledně služeb cateringu a jednotlivých poschodí
6
Recepční Oblast recepce a zákaznických služeb: uvítání hostů a vyhovění jejich požadavkům zaznamenávání komentářů a faktur a pobírání poplatků za služby schopnost rozpoznávat zákazníky a situace, aby si pamatoval a poznával zvyky hostů různých národností dobré administrativní, účetnické a turistické znalosti, schopnost používat nové informační technologie a mít blízký vztah k počítačovým programům sloužících k rezervování pokojů a k managementu. znalost alespoň jednoho cizího jazyka vyžadováno stále větší zdokonalování v komunikaci, ve znalosti cizích jazyků, managementu a moderních informačních technologiích
7
Pracovník rezervací velice speciální místo ve větších hotelech, kde existuje opravdová služba rezervování. úkolem je maximalizovat obsazenost hotelu. nerezervuje pouze pro individuální zákazníky, ale také pro cestovní agentury, operátory a pro organizátory seminářů a konferencí
8
Pracovník rezervací Změny kompetencí : představuje, zprostředkovává a prodává široký sortiment hotelových služeb od pokojových služeb po catering, rezervování konferenčních místností a prodej speciálních turistických produktů vzdělání v oblasti hotelnictví nebo turistického sektoru schopnost práce s počítačem ovládat cizí jazyk
9
Manažer služeb rezervování cíl: nezávisle rozhodovat o tom, jak dosáhnout cíle optimalizace kapacity schopnost kontrolovat a vytvořit většinu obchodních kanálů přímé distribuce k zákazníkům nové dovednosti, obzvláště v konkrétních oblastech managementu, prodeje a metod rezervování řádné školení pokrývající použití informačních technologií pro vyhledávání a přenos dat
10
Manažer služeb rezervování Změny kompetencí : nové úkoly, zejména v oblasti managementu a zavádění ziskového managementu. nové dovednosti se vyžadují v oblastech: management; metody zákaznické analýzy užívající komunikační techniky; techniky pro identifikování dat, které se týkají obnovování systému ziskového managementu; uživatelské systémy pro přenos dat.
11
Welcome service manager odpovědnost za pokoje, do kterých se donáší snídaně, za organizaci přestávek na kávu a za catering bufetového stylu při slavnostních příležitostech vítání zákazníků, umísťování stolů, vysvětlování menu, kontrola kvality a řádné dekorace odpovědnost za design bufetů a za aranžování potravin na stolech koordinace práce na pokojích a v kuchyni a odpovědnost za celý výrobní cyklus od výběru surovin po distribuci konečných produktů
12
Welcome service manager Hlavní aktivity zahrnují: vedení personálu odpovědného za přípravu snídaní, vybírání a školení zaměstnanců, organizování pracovní doby a kontrolování kvality práce vedení výběru surovin pro snídaně, vybírání dodávky, vytváření specifické kvality co se týče surovin a kontrolování uskladnění potravin a materiálů, které mají být použity vítání a vedení vztahů se zákazníky: uvítají zákazníky, když vstoupí do místnosti a ukazují jim místo, kde se mohou posadit, pomáhají zákazníkům při výběru, starají se o vnitropodnikové vztahy, vizuálně monitorují kvalitu potravin apod.
13
Welcome service manager organizování dekorace pokoje, vytváření menu, aranžování a kontrolování prostření stolů a aranžování potravin a bufetu, aranžování kombinací potravin a barev, o dekoraci a prezentaci slavnostních příležitostí, kontrola čistoty pokojů, vedení uskladnění potravin koordinace pokojových aktivit s aktivitami ostatních hotelových oddělení, monitorování úrovně spotřeby surovin a informování managementu o problémech zákazníků během jejich pobytu
14
Welcome service manager Změny kompetencí : ovládat dovednosti potřebné pro zacházení s technickými aspekty profese a být vyškoleni v: psychologii a sociologii CR technikách a metodách kontrolování kvality surovin; technikách a metodách uskladnění potravin; technikách a metodách uvítání zákazníků; technikách a metodách prezentace produktů;
15
Welcome service manager technikách a metodách kompozice a designu menu; techniky prostírání techniky obchodní ekonomie a techniky analýz nákladů; organizace a management pohostinství schopnost vést mezilidské vztahy a schopnost organizovat a motivovat lidské zdroje znalost managementu veřejných vztahů se zákazníky, dobrá úroveň všeobecného vzdělání a znalost alespoň 2 cizích jazyků (angličtiny nezbytná, pokud hotel nabízí možnosti schůzí, prezentací, školení a konferencí )
16
Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik TEST 1. Jaké pracovní kompetence řeší manažer recepce? 2. V oblasti rezervování zahrnuje profese recepční následující úkoly: 3. Jaká je pracovní náplň pracovníka na pozici pracovník rezervačního oddělení a manažer služeb rezervování? Děkuji za pozornost - Bc. Pavel Lang
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.