Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRůžena Bartošová
1
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů 570 756 61 Rožnov pod Radhoštěm Název operačního programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0441 Název projektuVyužití ICT ve výuce Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_M5.HAN.03 Stupeň a typ vzděláváníOdborné vzdělávání Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání Vzdělávací oborMatematika Název tematické oblasti (sady)Výrazy a jejich úpravy Název vzdělávacího materiáluMocniny s přirozeným exponentem Druh učebního materiáluPrezentace Anotace Prezentace slouží k uvedení do tématu mocniny a k zopakování a prohloubení dovednosti úprav výrazů s mocninami s přirozeným exponentem. Učivo je procvičeno na zanimovaných příkladech. Lze využít zejména pro výuku tématu v 1.ročníku, ale i pro opakování s vyššími ročníky. Klíčová slovaMocniny, základ, exponent, přirozené číslo, celé číslo, početní operace RočníkI. – IV. Typická věková skupina16 – 19 let AutorMgr. Martina Hanáková Datum zhotovení15. 10. 2013 www.zlinskedumy.cz
2
Pojem mocnina Přečtěte mocniny: Mocnina je součin několika stejných činitelů exponent základ mocniny
3
MOCNINY S PŘIROZENÝM EXPONENTEM
4
Pravidla pro výpočty I. Na čem závisí počet desetinných míst? Všimněte si rozdílu
5
Pravidla pro výpočty II. – umocňování záporných čísel Vypočítejte a sestavte pravidlo … Mocnina se vztahuje pouze k číslu 2 + Sudý exponent + - Lichý exponent - Použijte uvedená pravidla při výpočtu:
6
Příklady, ve kterých se často chybuje... – pokuste se je správně vyřešit
7
Příklady, ve kterých se často chybuje... – řešení
8
Upravte a uspořádejte čísla podle velikosti „sestupně“ Bez počítání rozhodněte, zda je číslo kladné nebo záporné Řešení
9
Upravte a uspořádejte čísla podle velikosti „sestupně“ Bez počítání rozhodněte, zda je číslo kladné nebo záporné
10
PRAVIDLA PRO POČETNÍ OPERACE Sčítat, odčítat, násobit a dělit můžeme pouze mocniny se stejným základem!!!
11
Sčítání a odčítání Sčítání a odčítání „Pouze mocniny se stejným základem i exponentem“ Násobení a dělení Násobení a dělení „Základ opíšeme a exponenty sečteme/odečteme“ Umocnění Umocnění „Základ opíšeme a exponenty vynásobíme“
12
Umocnění součinu mocnin Umocnění součinu mocnin „Každého činitele umocníme zvlášť“ Umocnění zlomku Umocnění zlomku „Umocníme zvlášť čitatele i jmenovatele“
13
PŘÍKLADY NA PROCVIČENÍ Řešení se zobrazí po kliknutí na obrázek
14
Procvičení – test
16
Použitá a doporučená literatura HEJKRLÍK, Pavel. Matematika: sbírka řešených příkladů. 1. vyd. Opava: Hejpa, 2010, ISBN 978-80-904403-1-9. HUDCOVÁ, Milada a Libuše KUBIČÍKOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium. Praha: Prometheus, 2011, 415 s. ISBN 978-807-1963-189. KUBEŠOVÁ, Naděžda a Eva CIBULKOVÁ. Matematika: přehled středoškolského učiva. 2. vyd. Třebíč: nakladatelství Petra Velanová, 2006, 239 s. ISBN 978-808-6873-053. Kliparty MS Office Klipart MS Office [cit. 15.9.2013]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2013 na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.