Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
KALAMAJKA MIK, MIK, MIK POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
3
KALAMAJKA Co je to kalamajka? Znáš i jiné tance? VALČÍKPOLKA MAZURKA
4
OŽENIL SE Co znamená oženit se? Kdo se žení a kdo se vdává? Co dělá kominík? Říká se, že kominík nosí ……
5
ELIŠKA Jaké znáš jiná jména? Proč si lidé dávají jména?
6
KOŽÍŠKU K čemu slouží kožíšek ? Kdy nosíme kožíšek?
7
ZIMA - TEPLO Vysvětli tyto opaky slov. Znáš i jiné opaky slov? VESELÝTEPLÝ MALÝ VYSOKÝ HODNÝ HUBENÝŠIROKÝSVĚTLÝ KRÁSNÝ Říkej se slovy – veselý šašek – smutná princezna
8
PEC K čemu sloužila pec? V dnešní době také doma pečeme, ale netopíme dřevem. V čem pečeme koláče a čím topíme? TEPLO VAŘENÍ SPANÍ
9
ŠUP DOLŮ Co je opakem dolů? Co znamená slovo šup? Najdi podobná krátká slova, která vyjadřují děj. PRÁSKPČÍKCHACHA HOP AU
10
TANCUJU Proč lidé tancují? Jakou jinou zábavu mají lidé v dnešní době? SPORTUJÍČTOU KNIHY SLEDUJÍ TELEVIZI TURISTIKA HRAJÍ NA POČÍTAČI HRY Který druh zábavy nesmí přehánět?
11
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10
12
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11
13
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12 CO UMÍME NOVÉHO: -KALAMAJKA JE STARÝ LIDOVÝ TANEC -KDYŽ SE KLUK A HOLKA MILUJÍ, MAJÍ SVATBU - KLUK SE ŽENÍ, HOLKA VDÁVÁ -KOMINÍK ČISTÍ KOMÍNY, KAMNA A NOSÍ ŠTĚSTÍ -LIDÉ MAJÍ RŮZNÁ JMÉNA, ABYCHOM POZNALI, KDO JE KDO -KOŽÍŠEK SE NOSÍ DO ZIMY A HŘEJE -NĚKTERÁ SLOVA MAJÍ SVÉ OPAKY - NAHORU - DOLŮ, ZIMA – TEPLO APOD. V PECI SE TOPÍ, ABY V MÍSTNOSTI BYLO TEPLO, A TAKÉ SE NA PECI VAŘILO, DŘÍVE SE I SPALO, V SOUČASNÉ DOBĚ PEČEME KOLÁČE V TROUBĚ, KTEROU ZAHŘÍVÁ ELEKTRIKA NEBO PLYN TANEC SLOUŽÍ PRO ZÁBAVU - LIDÉ PRACUJÍ, ALE TAKÉ SE MUSÍ ČAS OD ČASU POBAVIT
14
Použité odkazy Vlastní obrázky Vlastní nahrávka písně
15
Metodický pokyn Integrovaný blok: DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA DÍTĚ A JEHO SVĚT Popis Znát většinu slov a výrazů používaných v prostředí dítěte Soustředěně poslouchat Rozumět běžným okolnostem a dějům, jevům a situacím, s nimiž se dítě setkává Očekávání a cíle Porozumět slyšenému – slova a výrazy méně známé Záměrně se soustředit a udržet pozornost, naučit se nazpaměť krátké texty Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14
16
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.czwww.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15
17
Práce s interaktivním výukovým materiálem Strana č. 1 - zní předehra k písni Kalamajka Strana č. 2 – zní 1.část písně – vysvětlujeme slovo kalamajka Strana č. 3 – zní 2. část písně – vysvětlujeme slovo oženit se Strana č. 4 – zní 3. část písně - povídání o jménech Strana č. 5 – zní 4. část písně – vysvětlení slova kožíšek Strana č. 6 – zní 5. část písně - hra s opaky slov – hledání správných výrazů Strana č. 7 - zní 6. část písně – vysvětlení slova pec, k čemu sloužila, porovnávání pečení dříve a nyní, využívání elektriky Strana č. 8 - zní 7. část písně – vysvětlení opaku dolů, hledání citoslovců Strana č. 9 - zní 8. část písně – povídání o zábavě lidí, jak mohou trávit volný čas Strana č. 10 – opakován í celé písně se zpěvem dětí – k lepšímu zapamatování děj na obrázcích Strana č. 11 - opakování celé písně pouze s hudebním doprovodem– k lepšímu zapamatování děj na obrázcích Strana č. 12 – na závěr – shrnutí poznatků PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16
18
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Hra s obrázky – pojmenovávat, řadit na tabuli Naučit se lidovou píseň Kalamajka PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17
19
Prvky polytechnické výchovy Pomocí písně vysvětlit pojmy, které v dnešní době nejsou obvyklé, správně určovat a pojmenovávat věci a jevy ve svém okolí Chápat význam slov, tvořit opaky, slovesa, citoslovce, slova podobná Naučit se lidovou píseň Kalamajka - rozlišit některé jednoduché obrazné symboly, piktogramy a značky, umět je používat (např. číst piktogramy, pochopit obrázkové čtení ), vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické či hudební nástroje, hudebně pohybovou činností Informace vyhledat v encyklopediích Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Mít poznatky z nejrůznějších oblastí života a poznání v rozsahu podle toho, s čím se v praxi setkává, co kolem sebe vidí, co prožívá, co mu bylo zprostředkováno či vysvětleno o lidech a jejich životě, o kultuře PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18
20
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.