Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIrena Vávrová
1
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Určení absolutní a relativní četnosti Autor: Hánová Marie, Ing. VY_32_INOVACE_3_1_10
2
Statistika Určení absolutní a relativní četnosti hodnoty statistického znaku VY_32_INOVACE_3_1_10 Ing. Marie Hánová
3
U studujících v této třídy jsme zjistili oblíbenost značky žvýkačky. VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
4
Statistický znak je sledovaná vlastnost statistického souboru X: oblíbenost žvýkačky x j … Winterfresh, HubbaBubba, Orbit, Pedro, Spearmint, Icemint VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
5
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh3 2HubbaBubba5 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 jednotlivé hodnoty VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
6
Absolutní četnost je počet, kolikrát byla sledovaná hodnota ve statistickém souboru pozorována VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
7
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh3 2HubbaBubba5 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 absolutní četnost VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
8
Celkový rozsah statistického souboru je počet hodnot ve statistickém souboru a odpovídá součtu absolutních četností VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
9
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh3 2HubbaBubba5 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 počet prvků VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
10
Relativní četnost Relativní četnost hodnoty statistického znaku je absolutní četnost vyjádřená procentuálně z celkového počtu pozorování. Relativní hodnotu označujeme p j. Je dána procentem nebo desetinným èíslem. Součet relativních četností je 1, případnì 100 %. VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
11
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh3 2HubbaBubba5 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
12
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh30,12 2HubbaBubba5 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
13
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh30,1212 2HubbaBubba5 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
14
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh30,1212 2HubbaBubba50,2020 3Orbit12 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
15
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh30,1212 2HubbaBubba50,2020 3Orbit120,4848 4Pedro1 5Spearmint2 6Icemint2 25 VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
16
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh30,1212 2HubbaBubba50,2020 3Orbit120,4848 4Pedro10,044 5Spearmint20,088 6Icemint20,088 25 VY_32_INOVACE_3_1_10
17
jxjxj njnj pjpj výpočet% 1Winterfresh30,1212 2HubbaBubba50,2020 3Orbit120,4848 4Pedro10,044 5Spearmint20,088 6Icemint20,088 251100 VY_32_INOVACE_3_1_10Ing. Marie Hánová
18
Metodický pokyn Téma sady: Statistika Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Absolutní a relativní četnost hodnot statistiského znaku Anotace: Jedná se o prezentaci podporující výkladu učitele o stanovení hodnot absolutní a relativní četnosti hodnot statistického znaku. Hlavním zdrojem informací jsou: ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro SOŠ a studijní obory SOU: Posloupnosti a finanční matematika. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2002, 124 s. ISBN 978-807-1962-397.
19
Metodický pokyn Autorka: Marie Hánová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_1_10 Absolutní a relativní četnost hodnot statistiského znaku Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák statistickým šetřením zjistí absolutní četnost statistického znaku. Vypočte počet členů v souboru a určí relativní četnosti. Dokáže zdůvodnit, proč součet relativních četností může vyjít jiný než 1 (100 %). Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: statistika, statistický soubor, statistický znak, absolutní četnost, relativní četnost
20
Metodický pokyn Druh učebního materiálu: pracovní list Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: středoškolské vzdělávání Typická věková skupina: 16 -19 let Pokyny pro práci s materiálem: Předpokládá se znalost výpočtu procent. Předpokládá se výklad učitele o absolutní a relativní četnosti spolu s ukázkou způsobu zjišťování a výpočtu. Student může využít pracovní list VY_32_INOVACE_3_1_10 Určení absolutní a relativní četnosti hodnoty statistického znaku pro záznam z výkladu a následující samostatnou práci na dalších příkladech.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.