Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDagmar Štěpánková
1
Základní škola a mateřská škola Plzeň-Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organiazce Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Jana Boháčová Datum vytvoření VM 21.11. 2012 Cílová skupina – ročník 5.třída Vzdělávací oblastJazyková gramotnost PředmětČeský jazyk Druh VMPowerPoint – prezentace + pracovní list Tématický celekZdvojené souhlásky Klíčová slovaZdvojené souhlásky -zz- -z -,-jj- -j-, -kk-, -k-,-ll- -l-, -cc- -c- AnotaceCvičení k upevnění znalostí českého jazyka Pracovní list k procvičení učiva 1 Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová
2
Metodický postupStrana 4 - 6 -8 - procvičování zdvojených souhlásek. Strana 5 -7 - 9 - žáci si kontrolují svoji práci. Jednotlivé úkoly mohou žáci doplňovat samostatně nebo ve dvojicích. Strana 10 - k zopakování a ověření znalostí slouží pracovní list. CitacePři sestavování výukového programu byl využit Power Point. Výukový materiál je dostupný z www.zsplzenbozkov.cz 2 Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová
3
Zdvojené souhlásky Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová 3
4
- zz- nebo –z- - stromeček, který září je…………..………………… - dítě, které nemá zuby je ………………………….. - ještěrka, která nemá nohy je ……………………. - hmota, která nemá tvar je ………………………… - býk, který zuří je ………………………………………. - člověk, který se zlobí je ……………………………. Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová 4
5
ŘEŠENÍ - stromeček, který září je rozzářený - dítě, které nemá zuby je bezzubé - ještěrka, která nemá nohy je beznohá - hmota, která nemá tvar je beztvará - býk, který zuří je rozzuřený - člověk, který se zlobí je rozzlobený Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová 5
6
-jj- nebo –j- - krajina, která je nejvíce na jih je ……………… - nůž, který je hodně ostrý je ……………………. - nejvíce jedovatá rostlina je …………………….. - velice lahodný nápoj je …………………………… - velmi jednoduché řešení je…………………….. Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová 6
7
ŘEŠENÍ - krajina, která je nejvíce na jih je nejjižnější - nůž, který je hodně ostrý je nejostřejší - nejvíce jedovatá rostlina je nejjedovatější - velice lahodní nápoj je nejlahodnější - velmi jednoduché řešení je nejjednodušší 7 Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová
8
-kk- nebo -k-, -ll- nebo -l-, -cc- nebo -c- k doplnění použij slov z nabídky jádro v …………………. houska je ………………...…….………...……..piva tvaroh je………………… červení …………………..……………………návrat temná………………….. ……….………….…polštář vajíčko uvařené na…………….. měkká,půllitr,pecce, měkký,brzký, raci, na měkko, půlnoc, měkoučký 8 Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová
9
ŘEŠENÍ jádro v pecce houska je měkká půllitr piva tvaroh je měkký červení raci brzký návrat temná půlnoc měkoučký polštář vajíčko uvařené na měkko 9 Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová
10
Pracovní list Děda vypil ……………………………………piva. Maminka přinesla ………………………chléb. Uvařila jsem vajíčko na ……….…………….. Do buchet se dává ……………………..tvaroh. V každé ………………………… je jádro. V posteli mám ……………………. Peřinu. V čistém potoce žijí …………………….. 10 Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Jana Boháčová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.