Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojtěch Mašek
1
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat
2
Problém:
3
Proč průzkum?
4
?
5
Cíle průzkumu: - využívání stezek v závislosti na věku a pohlaví a přítomnosti motorové dopravy - chování cyklistů v křižovatkách - jízda po jednosměrných stezkách v protisměru - vztah cyklistů a chodců na stezkách zn. C9a
6
Lokality, metodika: 6 lokalit – stezky v PP podél hlavních komunikací 7 průzkumů pokrývajících špičkové hodiny
7
Lokality, metodika: 6 lokalit – stezky v PP podél hlavních komunikací 7 průzkumů pokrývajících špičkové hodiny
8
Evidované ukazatele: muži x ženy děti (do cca 15 let), dospělí, senioři směr jízdy způsob jízdy 15 min. intervaly *sčítání motorové dopravy
11
Celkem evidováno 1188 cyklistů
21
Vliv motorové dopravy na využívání stezek
24
Vztah cyklistické a pěší dopravy na společných stezkách C9a - dle legislativy nadstandardní šířka pro zjištěné intenzity! 4,0 m
25
Bezpečnost ČR - - chybí údaje o nehodách cyklistů s rozlišením na HDP a PP - celková statistika usmrcených cyklistů v ČR v obci mimo obec 53%47% v úseku v křižovatcev úseku v křižovatce 69% 31%81%19% OBEC
26
Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - někteří cyklisté nevědí, že nemají přednost v jízdě - někteří motoristé nevědí, že mají přednost v jízdě - chybí VDZ na komunikacích (motorista neví, že kříží dráhu cyklistovi)
27
Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - špatné rozhledové poměry v úseku (vstupy, vjezdy) - i v křižovatkách (parkující auta, stromy, zástavba) - alibistické použití značky C9b
28
Bezpečnost - situace pozorované při průzkumu - špatné rozhledové poměry v úseku (vstupy, vjezdy) - i v křižovatkách (parkující auta, stromy, zástavba) - alibistické použití značky C9b
29
Situace pozorované při průzkumu
30
Proč někteří cyklisté nevyužívají stezky v PP? - cestovní čas cyklistů jedoucích po stezkách je delší! - musí dávat přednost v jízdě na všech kříženích - bezpečnost v křižovatkách a na přejezdech je nižší - komfort jízdy je nižší (změny sklonu, obrubníky, pohyb chodců, horší povrch...) - řešení - dát přednost cyklistům pokud jedou podél hlavní a jsou zajištěny rozhledy - řešit cyklisty v HDP Závěr
31
Historical context of bicycle use Part 1 - Introduction of bicycle as mode of transport
32
43
34
Part 2 - Planning bicycle facilities Safety as main requierement Statistics Relation between number of accidents and km travelled the Czech Republic 200683 victims 200683 victims 2007 103 victims 2007 103 victims the Netherlands rok 1978311 victims rok 2006 179 victims But: the Netherlands: cca 1,7 victims per 100 mil. km cycled the Czech Republic:cca 4,3 victims per 100 mil. km cycled more cycling = safer traffic
35
CZECH
36
Part 2 - Planning bicycle facilities Networks and routes, Sections, Intersections
37
Děkuji za pozornost Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha zbynek.sperat@fsv.cvut.cz tel.: 608 301 485
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.