Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniel Matějka
1
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hustotě jako odvozené fyzikální veličině. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet hmotnosti ze vzorce pro výpočet hustoty. Hustota-výpočet hmotnosti Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 12/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.03_hustota_- _vypocet_hmotnosti Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA
2
Název fyz. veličiny Symbol fyz. vel. Jednotky fyz. vel. Měřidlo fyz. vel. Hmotnost Objem Hustota m V ρ t, kg, g, dg, cg, mg m³, dm³, cm³, mm³, l, ml kg/m³, g/cm³ váhy odměrný válec, kádinka hustoměr
3
3 t= (kg) 0,5 kg= (g) 6 000 g= (kg) 250 mg= (g) 0,075 g= (mg) 37 g= (dg) 10 dg= (g) 8 600 kg= (t) 3 000 500 6 0,25 75 370 1 8,6 Výsledky:
4
580 mm³ = (cm³) 0,007 m³= (dm³) 9 500 cm³= (dm³) 0,6 cm³= (mm³) 800 ml= (l) 0,540 l= (ml) 75 l= (dm³) 10 ml= (cm³) Výsledky: 0,58 7 9,5 600 0,8 540 75 10
5
2,50 g/cm³= (kg/m³) 0,879 g/cm³= (kg/m³) 1 000 kg/m³= (g/cm³) 21 600 kg/m³= (g/cm³) Výsledky: 2 500 879 1 21,6
6
osobní kojenecká laboratorní kuchyňská obchodní
7
v potravinách v lékárně v zemědělství
8
digitální váhy automatické obchodní váhy samoobslužné obchodní váhy
9
Odměrné kádinky Odměrné baňky Odměrné válce
10
Hustotu vypočítáme jako a. PODÍL hmotnostiobjemu ρ =m:V
11
Hmotnost vypočítáme jako a. SOUČIN hustotyobjemu m= ρ ∙V
12
Objem vypočítáme jako a. PODÍL hmotnostihustoty V=m:ρ
13
Řešení: 1 m³ smrkového dřeva má hmotnost 650 kg. 2,3 m³ smrkového dřeva má hmotnost 2,3 ∙650 kg = 1 495 kg Hmotnost kmen je přibližně 1 500 kg. Počítali jsme podle vzorce m=ρ∙V
14
Řešení: Nejprve vyhledáme hustotu benzinu: ρ= 700 kg/ m³ 1 m³ benzinu má hmotnost 700 kg. 0,045 m³ má hmotnost 0,045 ∙ 700 kg=31,5 kg. V nádrži je benzin o hmotnosti 31,5 kg. Počítali jsme podle vzorce m=ρ∙V
15
ρ=2 500 kg/ m³ m =62,5kg asi neunesli ρ=1 200 kg/ m³ m =30kg unesli ρ=2 160 kg/ m³ m =54kg asi neunesli
16
Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 galerie office http://www.didaktik.sk/novy/images/stories/vaha.jpghttp://www.didaktik.sk/novy/images/stories/vaha.jpg [cit:2012-12-17] http://www.domacky.cz/data/vyrobky/osobni-vahy/osobni-vahy-soehnle/63698-Osobn%C3%AD- v%C3%A1ha-body-bala.jpghttp://www.domacky.cz/data/vyrobky/osobni-vahy/osobni-vahy-soehnle/63698-Osobn%C3%AD- v%C3%A1ha-body-bala.jpg [cit:2012-12-17] http://data.vsedomu.cz/elektro/0003/460/vaha-kuchynska-soehnle-65003-silvia.jpghttp://data.vsedomu.cz/elektro/0003/460/vaha-kuchynska-soehnle-65003-silvia.jpg [cit:2012-12-17] http://www.vahyapokladny.cz/fotky12890/fotos/_vyrn_2650.jpeghttp://www.vahyapokladny.cz/fotky12890/fotos/_vyrn_2650.jpeg [cit:2012-12-17] http://www.mladatko.cz/images/topcom_vaha.jpghttp://www.mladatko.cz/images/topcom_vaha.jpg [cit:2012-12-17] http://www.ped.muni.cz/wchem/sm/hc/labtech/images/vybaveni_laboratore/kadinky/002.jpghttp://www.ped.muni.cz/wchem/sm/hc/labtech/images/vybaveni_laboratore/kadinky/002.jpg [cit:2012- 12-17] http://image.made-in-china.com/2f0j00eBMTsCvdyLkl/Measuring-Cylinder.jpghttp://image.made-in-china.com/2f0j00eBMTsCvdyLkl/Measuring-Cylinder.jpg [cit:2012-12-17] http://eshop.merci.cz/www/obrazky/velke/331850191485.jpghttp://eshop.merci.cz/www/obrazky/velke/331850191485.jpg [cit:2012-12-17] http://www.vaheta.cz/img/kern_als_alj.jpghttp://www.vaheta.cz/img/kern_als_alj.jpg [cit:2012-12-17] http://www.uniprox.cz/_thumb/_product/844_l_880.jpg?size=280x200&recthttp://www.uniprox.cz/_thumb/_product/844_l_880.jpg?size=280x200&rect [cit:2012-12-17] http://www.fotozin.cz/wp-content/foto/2009/12/smrk.jpghttp://www.fotozin.cz/wp-content/foto/2009/12/smrk.jpg [cit:2012-12-17] http://4chandata.org/images/threads/59577_Plastic_fuel_tank_300L_.jpghttp://4chandata.org/images/threads/59577_Plastic_fuel_tank_300L_.jpg [cit:2012-12-17] http://www.toppotraviny.cz/data/USR_001_BOSFOOD_001/27050_1.jpghttp://www.toppotraviny.cz/data/USR_001_BOSFOOD_001/27050_1.jpg [cit:2012-12-17]
17
1. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. 2. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hmotnosti, objemu a hustotě jako odvozené fyzikální veličině. 3. Žák vyplní tabulku fyzikálních veličin (hmotnost, objem a hustota). 4. Žák umí převádět jednotky hmotnosti, objemu a hustoty. 5. Žák řekne slovy vzorec pro výpočet hustoty, hmotnosti a objemu. 6. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet hmotnosti ze vzorce pro výpočet hustoty.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.