Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJindřiška Hrušková
1
SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v Evropském E-Learningu (2014-1-DE02-KA200-001631) Školení učitelů– Module 3: Důležité prvky podcastu SEEL Teacher Traininh
2
2 Podcast je druh digitálního média. Jeho hlavním cílem je nabídnout zvukový obsah, takže podcasting se podobá rozhlasovému vysílání. Někdy obsahuje i video nebo prvky digitálního rádia a poskytuje dodatkový PDF. Nejčastěji se stahuje přes webový syndikátor, někdy je to přes online streaming. Název vznikl kombinací slov iPod a broadcast. Často podcast neexistuje jako jednotlivý materiál, ale jako série na sebe navazujících materiálů.
3
Co je to podcast? Podcasts jsou zvukové nahrávky vysílané přes internet. Většinou jsou soukromé. Občas se podobají rozhlasovým představením. Většinou oslovuje specifické téma pouze na určitou aktuální dobu Podcasts jsou čím dál tím častěji produkovány profesionálně, například tematicky zaměřené zprávy a témata. Hudba, která je použita při tvorbě podcastu je striktně sledována kvůli autorským právům! Můžete použít pouze hudbu na kterou se nevztahují autorská práva!
4
Příklad podcastu v projektu SEEL http://seel.eduproject.eu/?p=409&lang=en
5
5 Tvorba podcastu částo znamená… Plánování konkrétní tvorby a struktury podcastu Psaní scénáře Hledání řečníků Volba správného nástroje (e.g. Audacity) Nahrání podcastu Napsání komentáře a krátkého popisu
6
Nahrávání a stříhání? Možný nástroj: Audacity® http://audacityteam.org/?lang=en „Audacity® je zdarma, volně dostupný zvukový editor a rekordér (Audacity (2015): http://audacityteam.org/)
7
Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro obecný pedagogický design Cílová skupina podcastu musí být definována a oslovena. Vzdělávací cíle musí být vyjasněny předem. Studenti musí mít jasnou představu o cíli a kontextu podcastu. Dále musí studenti vědět, čím je pro ně téma přínosné. Je důležité brát v úvahu motivační profily cílové skupiny. Na základě profilu se musí zvolit odpovídající stupeň obtížnosti. Studentům by měla být nabídnuta cvičení, která prověří znalosti nabyté v podcastu. Hodnocení podcastu by mělo být nedílnou součástí rozvoje podcastu. Mělo by být během procesu a také souhrnné.
8
Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro poznávací psychologický design Pro podcast je potřeba zvolit takový design, který propojí předchozí znalosti studentů s jevy a činnostmi podcastu. Redukovat obsah na nejzásadnější, abychom snížili riziko kognitivního přetížení.
9
Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro obsahový design Je důležité aby vzdělávací cíle odpovídaly obsahu podcastu. Toto je základním bodem obsahového designu. Zvýšení požadavků a úrovně obtížnosti by se mělo odrážet ve výběru obsahu. Je důležité začít s jednoduššími požadavky a postupně zvyšovat náročnost. Pevný základ obsahu se buduje pomocí analogií, metafor, známých příkladů a zařazením skutečných nebo autentických životních situací. Obsah podcastu by měl zahrnovat měřitelná, provokativní a protichůdná prohlášení. Takové sdělení může také sloužit jako vodítko pro posluchače, Mluvený text podcastu nesmí být extravagantní a neměl by mít příliš vysokou hustotu informací.
10
Doporučení pro pedagogický a didaktický design podcastů od Beutner / Eggert Doporučení pro zvukový design Používání rolniček, při zahájení a zakončení k definování struktury zvukových souborů a pro zpestření zvukových sekvencí. Jazykový text by měl být podpořen vhodně zvoleným přízvukem, tempem projevu a pauzami. Pro mluvené slovo při tvorbě podcastu je vhodnější použít lidský hlas než automaticky vygenerovaný „umělý“ hlas. As part of the podcast shaping the human voice for spoken text should be preferred against artificial voices. Pro vytváření zvukových souborů by měli být použiti profesionální řečníci. Buď jasné, veselé ženské hlasy nebo tajemné hluboké mužské hlasy by měly být použity pro podcasty. Přímá řeč, řečnické otázky a vtipné formulace mohou oživit podcast. Přenášejí emoce a dojem z již známých situací, díky kterému se posluchač může pak lépe ztotožnit. Pokud je to možné, by měla být studentovi nabídnuta sekvence "otázka- odpověď-zpětná vazba" k podcastu.
11
Recommendations for the pedagogic and didactic design of podcasts by Beutner / Eggert Doporučení pro technický design Studenti by měli mít možnost si vybrat které zvukové sekvence si pustí, kdy je zastaví a jestli si je pustí znovu. Když se rozhodnete tvořit vlastní podcasty, je nutné mít kvalitní technické vybavení a zajistit si nikým nerušené prostředí. Při nahrávání zvuku je nutné zajistit minimální ruch okolí. Podcast musí být vytvořen ve vysoké zvukové kvalitě.
12
Kontakt Prof. Dr. Marc Beutner Tel:+49 (0) 52 51 / 60 - 23 67 Fax:+49 (0) 52 51 / 60 - 35 63 E-Mail:Marc.Beutner@uni-paderborn.de Universität Paderborn Department Wirtschaftspädagogik Lehrstuhl Wirtschaftspädagogik II Warburger Str. 100 33098 Paderborn http://www.upb.de/wipaed http://www.seel.eduproject.eu 12
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.