Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315."— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Sociologie a psychologie člověka Název: VY_32_INOVACE_STRES Škola pro 21. století

2  Předmět: Člověk ve společnosti.  Věková skupina: 8. ročník ZŠ.  Časová dotace: 20 minut.  Popis:  Materiál slouží k výkladu téma Stres.  Snímek 6 slouží jako rozcestník. Po kliknutí na jednotlivé obdélníky jsme přesměrováni na snímek s vysvětlením příslušného pojmu, nebo můžeme pokračovat ke snímku 9 (Jak zvládat stres). K návratu slouží tlačítko „Zpět“.  Materiál obsahuje 12 stránek a je určen k interaktivní výuce. Anotace

3 Stres

4 = stav organismu vznikající jako reakce na nepřiměřenou zátěž.  Mírný stres může zvýšit výkon, pomoci mobilizovat síly.  Velký stres naopak výkon snižuje, člověk dělá více chyb.

5 Co způsobuje stres?  Podněty způsobující stres nazýváme stresory.  Stresory mohou být: a)vnější b)vnitřní … např. termín odevzdání práce, hádka s rodiči,… … např. nevolnost, nemoc, nedostatečná sebevědomí,…

6 Příznaky stresu Příznaky stresu můžeme rozdělit do dvou skupin. Abys se o některé z nich dozvěděl víc, klikni na příslušný rámeček. FyziologickéEmocionální Pokračovat na zvládání stresu

7 Fyziologické příznaky stresu  Bušení srdce.  Nechutenství.  Bolest na hrudní kosti.  Migrény.  Tzv. knedlík v krku.  Průjem, … Zpět

8 Emocionální příznaky stresu  Prudké změny nálad.  Podrážděnost.  Přehánění a zveličování problémů.  Úzkosti, … Zpět

9 Jak zvládat stres?  Nenechávat vše na poslední chvíli a tím se stresu do určité míry vyhnout.  Pomáhá podpora blízkých lidí (rodiče, sourozenci, kamarádi,…)  Najít něco, co mě potěší (sport, nákupy,…)

10 Co když stres nebudu řešit?  Dlouhodobě neřešený stres může mít i vážné následky.  Zhoršení obranyschopnosti organismu a tím častější nemocnost.  Pocit únavy.  Nesoustředěnost.  Bolesti hlavy, břicha,…

11 Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří.

12  Použitá literatura:  JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 303 s. ISBN 80-723-8394-9.  JANOŠKOVÁ, Dagmar, Monika ONDRÁČKOVÁ a Dagmar ČÁBALOVÁ. Občanská výchova 8: Rodinná výchova 8 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005, 144 s. ISBN 80-723-8393-0.  Jiné zdroje:  Galerie MS Office – klipart Použité zdroje


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315."

Podobné prezentace


Reklamy Google