Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – 28. 2. 2011 Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – 28. 2. 2011 Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana."— Transkript prezentace:

1 Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – 28. 2. 2011 Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.

2 1.Úvod - seznámení s tématem, motivace, aktivace předchozích znalostí a vlastních zkušeností 2.Prezentace - představení nové látky, prezentace učiva 3.Sémantizace - rozpracování nové látky 4.Cvičení - samostatná práce, procvičení nového učiva 5.Vyžití - použití nové látky v konkrétní reálné situaci 6.Závěr Fáze vyučovací hodiny

3 1.Úvod - brainstorming na téma Vánoce v plénu 2.Prezentace - pracovní list k tématu Vánoce, samostatné zpracování nové látky 3.Sémantizace - rozpracování přidělené části ve skupině dle pracovního listu č.2 4.Cvičení - skupinová práce, příprava prezentace přidělené části, rozdělení rolí pro prezentaci 5.Vyžití - použití nové látky v konkrétní reálné situaci 6.Závěr – poslech moderní písně Fáze hospitované vyučovací hodiny

4 v klasické výuce (frontální vyučování) je učitel: –informátor –odborník ve svém předmětu –hodnotitel –animátor –…. Role učitele

5 v komunikativní, činnostní výuce cizího jazyka je učitel především: –facilitátor –trenér –moderátor –mediátor –navigátor –…. Role učitele

6 facilitátor (facilitator) - učitel dříve učil cizí jazyk, nyní napomáhá k učení cizímu jazyku, řekl Brumfit již v roce 1981 (Timm 1996, 272) trenér (coach) - žáci potřebují na jedné straně dostatek volnosti pro řešení situací, ale na druhé straně je nutná cílená podpora, pokud dojde k problémům, které nedovedou sami vyřešit (Mandl/Reinmann-Rothmeier 1996, 44) moderátor (moderator) – vyučující se stávají moderátory, kteří žákům při otevřeném učení pomáhají a spolupracují s nimi (Rüschoff 1996, online) mediátor (mediator) - vyučující pomáhají žákům, aby se naučili učit se, aby uměli vyhledávat potřebné informace, analyzovat je a vyhodnocovat a multimédia také vytvářet (van Lück 1996, 7) navigátor (navigator) - učitel ukazuje, kam mají žáci dojít, a radí, jak …. Role učitele v komunikativní, činnostní výuce cizího jazyka je učitel:

7 úlohy, jejichž řešení neznají žáci z běžného života, jsou formulovány tak, aby chápali, k čemu slouží (např. formou hry) žáci mají chápat, že jazyk je prostředek k jednání jazyková kompetence jde ruku v ruce s dalšími kompetencemi činnostně zaměřená cvičení vyžadují, aby žáci přemýšleli a využívali strategie učení vyučování má podporovat u žáků jejich sebevědomí a ochotu hledat nová řešení vyučování má rozvíjet celou osobnost žáka Principy činnostního učení (Bach/Timm 1996)

8 autentické interaktivní, angažované zaměřené na proces zaměřené na produkt emancipované s ohledem na sociální kompetence celostní … Činnostně komunikativní vyučování má být

9 Děkuji za pozornost Jana Nálepová


Stáhnout ppt "Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – 28. 2. 2011 Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana."

Podobné prezentace


Reklamy Google