Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJindřiška Macháčková
1
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální exhalace Nalezení optimálního předstihu při daném směšovacím poměru pro maximální účinnost
2
Moment motoru v závislosti na směšovacím poměru
3
Koncentrace exhalací v závislosti na směšovacím poměru
4
Další aplikace Nalezení optimálního natočení listů vrtule pro maximální účinnost vodní nebo větrné turbíny Nalezení optimálního natočení listů vrtule pro maximální tah turbovrtulového motoru Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro maximální účinnost plynového kotle
5
„Energetická“ optimalizace
6
„Energetická“ optimalizace v přírodě
7
Algoritmus nejstrmějšího poklesu (steepest descent)
8
Chování gradientového algoritmu
9
Mapa účinnosti pro spalovací motor
10
Meze použitelnosti spalovacího motoru Obtížné řízení při malých výkonech (přepínání map, odpojování válců) „Neekonomické“ chování v přechodových stavech Obtížné snížení exhalací zejména při běhu naprázdno Nemožnost rekuperace
11
Mapa účinnosti pro elektromotor
13
Mapa účinnosti pro rekuperační brzdění
14
Mapa účinnosti baterie
15
Základní idea hybridního pohonu Spalovací motor pracuje při optimálních provozních podmínkách Nadbytečná energie se ukládá do akumulátoru Elektromotor dodává energii při malých výkonech Elektromotor přidává výkon v přechodových stavech Elektromotor jako generátor umožňuje rekuperaci
16
Pracovní zóny pro jednotlivé pohony
18
Zobrazení aktuálního režimu Prius Lexus
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.