Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVendula Kubíčková
1
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165
2
Anotace Jde o celoroční projekt na podporu čtenářské gramotnosti. Obsahuje zkušenosti a seznamy žáků, které si děti samy doplní před začátkem projektu. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětČeský jazyk Očekávaný výstupVyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je. Volně reprodukuje text podle svých schopností, diskutuje o přečteném. Stává se aktivním čtenářem. Druh učebního materiáluProjekt Cílová skupinaŽáci 5. ročníku Metodický postupJe podrobně popsán
3
JMÉNO A PŘÍJMENÍ DATUM ZÍSKÁVÁ TITUL KNÍŽKA JE MŮJ KAMARÁD – 1.období
4
POPIS PROJEKTU Na začátku školního roku jsou děti informovány o projektu KNÍŽKA JE MŮJ KAMARÁD. Vysvětlíme jim, že cílem samostatné četby není jen cvičení techniky. Jde především o prožitek. Určitě by se rády podělily s ostatními žáky a třeba i získali nějaké ocenění. Pro nás je tím oceněním titul ČTENÁŘ a možná i nějaká drobnost navíc. Projekt si děti řídí od začátku do konce samy! Probíhá v následujících krocích: 1.Do připraveného seznamu s datem si každý zapíše své jméno / Co týden, to žák /. 2.Seznam vyvěsíme na viditelném místě ve třídě, aby každý viděl, na koho se můžeme právě těšit. Děti si tak samy volí tempo četby. 3.Vlastnímu projektu věnujeme zpravidla 15 minut na konci hodiny. Má to být odměna za práci. Žák seznámí ostatní s knížkou a velmi stručně poho- voří o jejím obsahu. A to takovým způsobem, aby vzbudil zvědavost. Následuje čas otázek a odpovědí na detaily. Tím si současně ověříme znalost děje i schopnost kladení otázek. Vše je zařízeno tak, aby se každý dostal ke slovu, mohl si prohlédnout obrázky, dostal knihu do ruky. Je to nenápadně řízená diskuse o knize.
5
4. Spolužáci sami posoudí, zda si dotyčný TITUL ČTENÁŘ zaslouží. Některé dotazy na obsah knihy jsou opravdu „pikantní“. Daly by se při- rovnat ke „křížovému výslechu“. Vnáší to současně do četby adrenalin, proč ne? Dětem nezbývá než číst velmi pozorně. Ocenění chce získat každý. Postřeh: V prvním období se některé děti do četby moc nehrnou / kromě typických čtenářů /. V dalších kolech se již většina předhání o prvenství a ostatní se postupně přidávají. DALŠÍ MOŽNOSTI PRÁCE S PŘEČTENOU KNIHOU Děti si tvůrčím způsobem zaznamenávají obsah do deníku či portfolia. Nezapomenou na výtvarné vyjádření vtipně vystihující děj knihy. Z okopírovaných obálek vytváříme výstavku – banku dětské četby. S knihou se dá pracovat ještě mnoha dalšími způsoby podle momentál- ní nálady či fantazie. Jakmile začnou s nápady chodit samy děti, je jasné, že je četba /alespoň/ v blízké budoucnosti nemine.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.